Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که پرتاب موشک توسط کره شمالی نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و تهدیدی برای جامعه جهانی است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از یونهاپ، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن درخواست از پیونگ یانگ برای انجام گفتگوها، اعلام کرد که واشنگتن پرتاب موشک توسط کره شمالی را محکوم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پرایس تنها چند ساعت پس از این آزمایش موشکی در بیانیه‌ای در همین رابطه گفت: آمریکا شلیک موشک توسط کره شمالی را محکوم می‌کند. این پرتاب نقض قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت سازمان ملل متحد است و تهدیدی برای همسایگان کره شمالی و جامعه بین المللی محسوب می‌شود.

وی در ادامه این بیانیه افزود: ما همچنان به رویکرد دیپلماتیک در قبال کره شمالی متعهد هستیم و از آن‌ها می‌خواهیم که وارد گفتگو شوند. تعهد ما در دفاع از کره جنوبی و ژاپن محکم و استوار است.

پیشتر فرمانده ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در ساعات آغازین روز سه شنبه به وقت محلی در گزارشی اعلام کرده بود که کره شمالی دست کم یک فروند «موشک ناشناس» را به سمت آب‌های دریای ژاپن پرتاب کرده است.

ساعاتی پیش از آنکه رسانه‌ها به نقل از فرمانده ستاد مشترک ارتش کره جنوبی از پرتاب یک موشک ناشناس توسط کره شمالی به سوی آب‌های دریای ژاپن خبر دهند، «کیم سونگ» نماینده پیونگ یانگ در سازمان ملل اعلام کرد که به دلیل سیاست‌های خصمانه‌ای که کشورش را هدف گرفته، انجام آزمایش تسلیحاتی «حق مسلم» کره شمالی است.

پیونگ یانگ در سال‌های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش شماری از موشک‌های جدید و کوتاه بُرد خود استفاده کرده است. این کشور همچنین به تازگی از یک مدل جدید موشک رونمایی کرده که از سکوی یک قطار پرتاب می‌شود. هدف از طراحی این موشک، تقویت قابلیت مقاومت در صورت مواجهه با حمله دشمن است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آزمایش موشکی کره شمالی قطعنامه های شورای امنیت ند پرایس توسط کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۹۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ پرتاب موشک‌ به سمت شهرک‌های سدروت و نیرام توسط سرایاالقدس

گردان‌های قدس تصاویری از گلوله باران شهرک‌های صهیونیست نشین "سدیروت" "نیر عام" و "غلاف غزه" را منتشر کرد.

دریافت 37 MB

دیگر خبرها

  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است
  • فیلم/ پرتاب موشک‌ به سمت شهرک‌های سدروت و نیرام توسط سرایاالقدس
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • واکنش انگلیس به پرتاب موشک بالستیک در کره شمالی
  • گارد ساحلی ژاپن : موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد