Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاه بین‌المللی کیفری با اعلام اینکه بررسی جنایات جنگی در افغانستان از سر گرفته می‌شود، عنوان کرد که جنایات آمریکا مورد تحقیق قرار نخواهد گرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «کریم خان» دادستان ارشد دادگاه کیفری بین‌المللی از قضات این دادگاه درخواست کرد تا مجوز فوری از سرگیری تحقیقات درباره اتهامات جنایات جنگی در افغانستان را صادر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درحالی که تلاش «فاتو بنسودا» دادستان سابق دادگاه کیفری بین‌المللی برای بررسی جنایات جنگی در افغانستان که شامل بررسی جنایات نظامیان آمریکایی بود، با مخالفت آمریکا و تهدید به تحریم دادگاه و توقیف دارایی‌های آن مواجه شده بود، کریم خان تصریح کرد که بررسی جدید شامل جنایات نظامیان آمریکایی در افغانستان نخواهد شد.

بنسودا همچنین گفته بود که مدارک و اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد ارتش آمریکا و سازمان‌های اطلاعاتی به شکنجه و کشتار، تجاوز جنسی و نقض کرامت انسانی در افغانستان متهم هستند.

آمریکا با اقدامات دادگاه لاهه در مورد افغانستان و فلسطین مخالف استحمایت 67 کشور از دادگاه لاهه در مقابل آمریکا؛ جنایات جنگی در افغانستان بررسی شودبررسی جنایت جنگی آمریکا در افغانستان دلیل ترامپ برای تحریم دادگاه لاهه

با این حال، کریم خان با اظهار اینکه دادگاه «منابع محدودی» دارد، اظهار داشته است: بنابراین تصمیم گرفتم تحقیقات دفتر خود را در افغانستان بر جنایاتی متمرکز کنم که گفته می‌شود توسط طالبان و داعش خوراسان انجام شده است و دیگر جوانب از اولویت خارج می‌شوند.

دیوان کیفری بین‌المللی آخرین مرجع برای پیگیری اتهامات جنایات ضد بشری و جنگی است و در صورتی دست به کار می‌شود که خود کشورها نتوانند یا نخواهند عدالت را درباره عاملان چنین جنایت‌هایی عملی کنند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان جنایات جنگی در افغانستان بررسی جنایات بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۹۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۷ ماه حبس برای رئیس اتحادیه جهانی بیاتلون

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ دادستان نروژ روز گذشته گزارش داد که اندرس بسبرگ، رئیس سابق اتحادیه بین المللی بیاتلون، به جُرم فساد مالی به سه سال و یک ماه زندان محکوم شده است.
آندرس بسبرگ، نروژی ۷۸ ساله که از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۸ اتحادیه بین‌المللی بیاتلون (IBU) را رهبری می‌کرد با ۱۰ اتهام روبرو شد.
بسبرگ این اتهامات را رد کرد، اما برای دریافت رشوه و سایر مزایای نامشروع در دوران تصدی خود مجرم شناخته شد.
بسبرگ پس از قرائت تقریباً سه ساعته قاضی حکم ۶۷ صفحه‌ای در دادگاه خطاب به دادگاه گفت: "البته از این حکم ناامید و متعجب هستم. من درخواست تجدید نظر می‌کنم. "

دیگر خبرها

  • حماس: جنایات اشغالگران در بیمارستان شفا، جنایاتی جنگی است
  • درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شود
  • جواب رد فیلیپین به آمریکا و دادگاه بین‌المللی کیفری
  • بررسی پرونده‌های خبرگزاری ایسنا و روزنامه سازندگی در دادگاه مطبوعات
  • شادمانی مردم افغانستان از پاسخ موشکی ایران به جنایات اسرائیل
  • بیانیه وزارتخارجه طالبان درباره حملات ایران علیه اسرائیل
  • طالبان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی دفاع مشروع بود
  • آسمان غزه بدون جولان هواپیماهای جنگی اشغالگران
  • ۳۷ ماه حبس برای رئیس اتحادیه جهانی بیاتلون
  • آکسفام بار دیگر توقف صادرات تسلیحاتی انگلیس به تل‌آویو را خواستار شد