Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه از برگزاری چهاردهمین کنگره ملی «شعر عاشورایی» در ۱۱ مهرماه در مجتمع فرهنگی فردوسی شهرستان قروه خبر داد.

محمدعلی مؤمنی، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: چهاردهمین کنگره ملی شعر عاشورایی در ۱۱ مهرماه در مجتمع فرهنگی فردوسی شهرستان قروه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف از برگزاری این کنگره کشوری آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضایل امام حسین(ع) و یاران وفادارش، ترویج فرهنگ و ارزش‌های اصیل اسلامی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آئینی عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا، ارتقای سطح کیفی شعر آیینی و گسترش هر چه بیشتر آن و توجه به کیفیت و جذابیت اشعار و مداحی در مراسم‌ مذهبی و رصد فرهنگی فرهنگ عاشورا در سطوح مختلف است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه با اشاره به اینکه در این کنگره حداکثر سه قطعه شعر از هر شرکت‌کننده پذیرفته می‌شد، بیان کرد: داوری این دوره را هم همانند سال‌های قبل اساتید برجسته کشوری و استانی بر عهده داشتند.

وی ادامه داد: بخش ویژه این کنگره به موضوع ایثار و شهادت با تأکید بر شهدای دفاع مقدس و شهید حاج قاسم سلیمانی به زبان فارسی، ترکی و کُردی اختصاص دارد.

مؤمنی با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار به چهاردهمین کنگره شعر عاشورایی تا ۳۱ شهریوماه گذشته بود، افزود: به منظور ارسال راحت و آسان آثار اپلیکیشنی در این راستا طراحی و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

وی درباره شرایط شرکت در این جشنواره گفت: ارسال آثار در تمامی سبک‌ها و قالب‌های شعری مانعی ندارد و آثار ارسالی نباید در جشنواره‌های دیگر شرکت کرده و یا قبلاً چاپ شده باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه با بیان اینکه نحوه برگزاری کنگره تابع تصمیم ستاد کرونای شهرستان خواهد بود، یادآور شد: در سیزدهمین کنگره شعر عاشورایی قروه ۱۱۰ شاعر ۳۲۳ اثر به دبیرخانه این کنگره ارسال کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری چهاردهمین کنگره شعر عاشورایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۰۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در این مراسم افزود: شعر سعدی با وسعت اطلاعات او در حوزه‌های مختلف شخصیت خاصی از او ساخته بود، شعر سعدی در موضوعات مختلف سروده شده است، کمتر موضوعی می‌توان پیدا کرد که سعدی درباره آن سخن نگفته باشد.
محمود شالویی گفت: آغاز برنامه‌های سعدی در روز جمعه ۳۰ فروردین ‌در آرامگاه سعدی بوده است، تا امروز که اختتامیه آن برگزار می‌شود. به کوشش انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از اول اردیبهشت جاری مصادف با روز بزرگداشت سعدی، به مدت یک هفته، رویدادهای مختلف و متنوعی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه سعدیه شیراز، دانشگاه علامه طباطبائی(ره)، موسسه فرهنگی اکو و سفارت هندوستان در ایران، در پاسداشت مقام فرهنگی، ادبی و حکمی این شاعر بلندآوازه ایرانی برگزار شده است.‌
رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی افزود: بهتر است در کتاب های درسی آموزش هایی از بوستان، گلستان و شاهنامه گنجانده شود تا دانش آموزان با این شاعران آشنا شوند. بیان آثار سعدی برای نوجوانان امروز ما کمی سخت است پس اشعار سعدی باید با زبانی ساده بازسازی شوند.
در پایان این مراسم از حسن انوری و همسر غلامحسین یوسفی قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» برگزار می‌شود
  • نشست «ارمغان سعدی» برگزار شد
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد
  • استاندار اردبیل از شاعر و پژوهشگر نمینی تجلیل کرد