Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-18@04:20:21 GMT

نفت با عبور از مرز ۸۰ دلار رکورد ۳ ساله را شکست

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۰۰۵۶

نفت با عبور از مرز ۸۰ دلار رکورد ۳ ساله را شکست

قیمت نفت برنت رکورد ۳ ساله را شکست و به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه صعود کرد. قیمت نفت برنت بعد از ۳ سال از ۸۰ دلار در هر بشکه عبور کرد. این در شرایطی است که در سال‌های اخیر، قیمت نفت تحت تاثیر شیوع کرونا، کاهش چشم‌گیری را تجربه کرد و برای تنظیم قیمت‌ها در بازار، کشور‌های عضو اوپک و ۱۰ کشور تولید کننده نفت غیر اوپکی، توافق کردند تا در مجموع ۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ میلیون بشکه از تولید نفت خود را از بازار خارج کنند.

با این اقدام اگرچه بخشی از قیمت از دست رفته نفت در بازار‌های جهانی جبران شد، اما مقاومت ۸۰ دلاری برای طلای سیاه همچنان پا برجا بود.

اکنون در آستانه ورود به فصل سرد سال در نیمکره شمالی زمین و پیش‌بینی افزایش تقاضای سوخت از یک سو و کنترل نسبی بیماری کرونا با واکسیناسیون گسترده از سوی دیگر، تقاضا برای نفت در جهان افزایش پیدا کرده است.

در کنار این عوامل، احتمال کمبود گاز در اروپا در زمستان نیز باعث شده تا توجه به نفت به عنوان سوخت جایگزین بیشتر شود.

این عوامل باعث شد تا نفت در معاملات امروز مقاومت ۸۰ دلار در هر بشکه را بشکند. نفت برنت ۰.۸ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد و ۸۰ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه معامله شد. نفت شاخص آمریکا نیز با رشدی ۰.۸ درصدی، ۷۶ دلار و ۱۱ سنت قیمت خورد.   پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد قیمت نفت در سال جاری به طور متوسط ۸۷ دلار در هر بشکه خواهد بود. آنگونه که مقامات بهداشتی جهان اعلام کرده‌اند، کرونا تا بهار سال آینده تا حد زیادی کنترل می‌شود که این نشان‌دهنده بازگشت کامل فعالیت‌های اقتصادی است که می‌تواند در تقویت تقاضای نفت و افزایش قیمت آن نقش مهمی داشته باشد.   انتهای پیام/

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: قیمت نفت نفت نفت جهانی نفت خام نفت ایران دلار در هر بشکه قیمت نفت ۸۰ دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۰۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت از پاسخ معقول ایران آرام گرفت

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه که فعالان بازار جهان با مشاهده پاسخ معقول ایران به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی، انتظاراتشان از ریسک‌های ژئوپلیتیکی را تعدیل کردند، کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، ایران شامگاه شنبه، در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد و اعلام کرد این یک عملیات محدود است.

در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژوئن، ۲۳ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۰ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه مه، ۲۹ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۸۵ دلار و ۳۷ سنت در هر بشکه رسید.

وارن پاترسون، مدیر استراتژی کالا در شرکت آی‌ان‌جی در این باره گفت: پاسخ ایران، در روزهای قبل در قیمت‌ها منعکس شده بود و محدود بودن این عملیات و این واقعیت که خسارت جانی در پی نداشت، به معنای آن است که پاسخ اسرائیل، سنجیده‌تر خواهد بود اما هنوز ابهامات زیادی وجود دارد و همه چیز به واکنش اسرائیل بستگی خواهد داشت.

قیمت نفت روز جمعه با انتظار بازار برای پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی، افزایش یافته و به بالاترین حد از اکتبر گذشته صعود کرده بود.

با وجود صدمات محدود، تحلیلگران انتظار داشتند قیمت نفت در معاملات صبح دوشنبه، حداقل افزایش کوتاه مدتی داشته باشد اما افزایش قابل توجه و طولانی مدت قیمت نفت، در صورتی روی خواهد داد که عرضه به میزان قابل توجهی مختل شود، به عنوان مثال، محدودیت‌هایی در عبور کشتی‌ها از تنگه هرمز ایجاد شود.

تاکنون جنگ غزه، تاثیر چندانی روی عرضه نفت نداشته است. تحلیلگران گروه ANZ Research اظهار کردند: حمله اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در سوریه و پاسخ ایران، تنش‌ها در خاورمیانه را افزایش داد. با این حال، با توجه به مازاد عرضه فراوان و ریسک ژئوپلیتیکی بالایی که پیش از این وجود داشت، انتظار واکنش فوری قیمت نفت را نداریم. واکنش اسرائیل، مشخص خواهد کرد آیا، این تنش پایان پیدا می‌کند یا ادامه خواهد یافت.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران گروه سیتی ریسرچ گفتند: تنش‌های ژئوپلیتیکی در طول سه ماهه دوم امسال، قیمت نفت را در بازه ۸۵ تا ۹۰ دلار در هر بشکه نگه داشته است. از آنجایی که عرضه و تقاضا در بازار، در طول سه ماهه اول سال، تا حد زیادی متوازن بوده است، با تنش زدایی، قیمت نفت می‌تواند به ۸۰ تا ۷۰ دلار در هر بشکه نزول کند. آنچه که بازار از نظر ما، در حال حاضر حساب نمی‌کند، احتمال ادامه رویارویی مستقیم میان ایران و اسرائیل است که برآورد می‌کنیم باعث می‌شود قیمت نفت با توجه به ماهیت رویدادها، بیش از ۱۰۰ دلار در هر بشکه معامله شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ |برنت ۸۹ دلار و ۶۱ سنت شد
  • پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
  • برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد
  • پیش‌بینی‌ نفت ۱۰۰ دلاری با حمله رژیم صهیونیستی به ایران
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ |برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد
  • کاهش قیمت نفت پس از بمباران مواضع رژیم کودکش/ برنت ۹۰ دلار
  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش ها در خاورمیانه
  • قیمت جهانی نفت افت کرد
  • برنت ۹۰ دلار و ۲۸ سنت شد
  • قیمت نفت از پاسخ معقول ایران آرام گرفت