Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: آمادگی کامل برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در مبادی مرزی استان‌های ایلام و خوزستان با ایجاد قرارگاه‌های امداد و نجات وجود دارد.

 محمد حسن قوسیان مقدم افزود: ۵۲ پست ثابت و موقت امدادی در استان‌های ایلام و خوزستان برای خدمت رسانی به زائران ایرانی در مسیر رفت یا برگشت عراق آماده باش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۴۱۰ نفر امدادگر هلال‌احمر در قالب ۸۲ تیم عملیاتی آماده امداد به هر حادثه احتمالی هستند، همچنین ۳۳ دستگاه آمبولانس سازمان امداد و نجات، ۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۳ دستگاه خودروی ارتباطات رادیویی و ۳ فروند بالگرد هلال‌احمر تجهیزاتی است که تا ظهر سه شنبه، ۵ مهرماه در اختیار این تیم‌های عملیاتی قرار گرفته است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر همچنین از حضور عوامل امدادی این جمعیت برای خدمات امداد و نجات در راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران خبر داد و گفت: آمادگی نیروها و تجهیزات امدادی هلال احمر تا پایان روز جمعه ۹ مهر و برگشت زائرین پیاده برقرار خواهد بود.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام، رئیس سازمان حج و زیارت و برآوردها بیش از ۸۰ هزار زائر ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی وارد خاک عراق شده اند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۰۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر

بابک محمودی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان در هفت استان کشور گفـت: طی ۲۴ ساعت گذشته هفت استان اصفهان، تهران، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تاثیر سامانه بارشی که هواشناسی پیشتر نسبت به وقوع آن هشدار داده بود، قرار گرفته و متاسفانه شاهد وقوع سیلاب یا آبگرفتگی در بخش‌هایی از این استان‌ها بودیم. 

وی با بیان اینکه بیشترین امدادرسانی طی ۲۴ ساعت اخیر در استان‌های کرمان و اصفهان انجام شد، گفت: در این بین امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ۲۸ مورد عملیات امداد و نجات انجام داده و به ۶۰۹ نفر از افراد متأثر امدادرسانی کردند. یک نفر را به مناطق امن انتقال داده و در ۳۷ منزل مسکونی عملیات تخلیه آب را اجرا کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره اقلام توزیع شده در میان سیل‌زدگان نیز گفت: در ۲۴ ساعت اخیر ۱۴۶ کیلوگرم نایلون، ۲۶ تخته موکت و ۱۴ بسته غذایی توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر در بین افراد متاثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شده است. در این عملیات‌ها ۴۳تیم عملیاتی متشکل ۱۷۱ نفر امدادگر و نجاتگر مشارکت داشتند.

محمودی درباره وضعیت استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: این استان تحت تاثیر سامانه بارشی اخیر قرار نگرفت، اما با توجه به وضعیتی که بیش از یک هفته از وقوع آن می‌گذرد، امدادرسانی در مناطق سیل زده این استان همچنان ادامه دارد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • امداد رسانی هلال احمر به سیل زدگان در خراسان جنوبی
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • رهاسازی پیکر فرد فوت شده در اثر ریزش آوار توسط امدادگران هرمزگانی
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت
  • آموزش امداد و نجات به ۲۶ هزار البرزی
  • ارسال بیش از ۲ هزار موکت و پتو به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان