Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان مدیر امور اراضی کشاورزی استان همدان با تأکید بر محدود بودن میزان اراضی کشاورزی در کشور و رابطه مستقیم حفظ کاربری اراضی کشاورزی با امنیت غذایی از بیش از ۱۳۰ مورد تخریب و قلع و قمع در نیمه اول سالجاری در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان،  هوشنگ کرمی با بیان اینکه امنیت غذایی با حفظ کاربری اراضی کشاورزی محقق می‌شود، گفت: در نیمه اول سال‌جاری ۱۰۰۸ تغییرکاربری شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اراضی زراعی در ایران روز به روز در حال کاهش است و تنها از ۱۸ میلیون هکتار از اراضی کشور محصول برداشت می‌شود؛ به عبارتی دیگر ۹ درصد از اراضی مربوط به اراضی زراعی و باغی است و ۹۱ درصد دیگر را زمین های مسکونی، کویر، کوه و اراضی غیر قابل کشت تشکیل داده‌اند، همچنین از میان این ۱۸ میلیون هکتار به ازای هر یک هکتار، به طور میانگین ۸ تن محصول برداشت می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: اگر کاربری یک هکتار زمین را به هر دلیلی به کاربری غیرکشاورزی تغییر دهیم، ۸ تن محصول را از دسترس خارج می‌کنیم و به عبارتی اگر این تغییر به نوعی جبران نشود و محصول غذایی دیگری تولید نشود، ۲۰ نفر گرسنه خواهند ماند.

مدیر امور اراضی کشاورزی استان همدان ادامه داد: حفظ کاربری و  امنیت غذایی ایجاب می‌کند تا راهکارهای متفاوتی را در این زمینه به کار گیریم، از جمله بهره‌گیری از توان و ظرفیت سامانه ۱۳۱ است که با استفاده از آن شهروندان می‌توانند تغییر کاربری‌های غیرمجاز را اطلاع دهند.

وی با شاره به اینکه در این راستا یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی اقدامات خوبی داشته است، افزود: در نیمه نخست سالجاری بیش از ۱۳۰ مورد تخریب و قلع و قمع در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ و احکام قطعی قلع و قمع در استان انجام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی جهاد كشاورزي تغییر کاربری اراضی کشاورزی اراضی کشاورزی قلع و قمع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۰۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش صیانت از کاربری اراضی کشاورزی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت:۱۴ واحد گشت نظارتی از روز دوشنبه ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردین۱۴۰۳ با مشارکت ۷۰۰ نفر در طرح رزمایش آمادگی واحد‌های پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در لرستان حضور دارند.
 شاهرخی افزود: این گشت با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، منابع طبیعی و محیط زیست و یگان حفاظت مدیریت امور اراضی اجرا می‌شود.
وی گفت:هم استانی‌ها می‌توانند هرگونه تغییر کاربری اراضی را با سامانه ۱۳۱ اطلاع دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برخورد قانونی با ۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی مهریز
  • مقابله با زمین‌خواری و تخریب اراضی در ایام نوروز
  • شناسایی ۳۵ تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز در دشتستان و تنگستان
  • برخورد قانونی با ۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی مهریز 
  • مقابله با زمین خواری و تخریب اراضی در ایام نوزور
  • اجرای حکم تخریب قریب به ۲۰۰ بنا در اراضی کشاورزی گیلان
  • قلع و قمع ۴۴ تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی عباس آباد
  • قلع و قمع 2 بنای غیرمجاز در ساری
  • قلع و قمع ۲ بنای غیرمجاز در ساری
  • رزمایش صیانت از کاربری اراضی کشاورزی در لرستان