Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - از ابتدای سال 2022، اپل به برخی اپ‌های مشخص اجازه خواهد داد تا یک لینک درون‌اپی به یک وب‌سایت بیرونی داشته باشند که در آن می‌توانند اکانت‌هایشان را ایجاد نموده و مدیریت کنند. دو شرکت اپل و گوگل به خاطر سیاست‌های عملکردی اپ استورهایشان معمولا به شدت زیر ذره‌بین و حتی در معرض شکایت‌های قضائی بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به عنوان نمونه همین اواخر، یک قانون جدید در کره جنوبی این دو غول تکنولوژی را مجبور کرد که فروشگاه‌هایشان را به روی دیگر سیستم‌های پرداخت بگشایند.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از اسلش‌گیر، شرکت اپل، که احتمال دارد با چنین مشکل قضائی در ژاپن مواجه شود، اکنون اعلام کرده است که خط مشی اپ استورش را به‌روزرسانی خواهد کرد و به دنبال آن، برای توسعه‌دهندگان امکان فراهم‌سازی لینک‌های درون‌اپی برای عضو شدن (sign up) و مدیریت اکانت‌هایشان در بیرون از اپ را فراهم می‌آورد، ولی فقط برای یک کلاس مشخص از اپ‌ها.
 
به طور معمول، اپل توسعه‌دهندگان و کاربران را ناچار می‌کند که هر کاری که دارند در داخل خود اپ انجام دهند، از عضو شدن تا مدیریت اکانت‌ها تا خرید محتوا. با اینکه بسیاری از سرویس‌ها سیستم‌های مدیریت حساب خاص خودشان را بر روی وب‌سایت‌هایشان دارند، ولی اگر می‌خواهند که اپ‌شان در اپ استور پذیرفته شود اجازه ندارند که حتی لینکی برای چنان کاری نمایش دهند.
این کار، البته، به نفع اپل است چرا که عملا باعث می‌شود تا اپل همیشه پولی از این راه به دست بیاورد، به ویژه برای اشتراک‌هایی مانند نتفلیکس که یک مبلغ پیش‌پرداختی را مطالبه می‌کنند.
 


به منظور راضی کردن کمیسیون تجارت منصفان ژاپن، اکنون اپل تغییری در خط مشی خود اعلام کرده که در سطح جهانی برای تمام توسعه‌دهندگان اپ اعمال خواهد شد.
مطابق این تصمیم، از ابتدای سال 2022، اپل به برخی اپ‌های مشخص اجازه خواهد داد تا یک لینک درون‌اپی به یک وب‌سایت بیرونی داشته باشند که در آن می‌توانند اکانت‌هایشان را ایجاد نموده و مدیریت کنند.
 
البته این تغییر مفید فقط برای اپ‌های خواننده(reader) اعمال خواهد شد، یعنی اپ‌هایی که به کاربران اجازه دسترسی به روزنامه‌ها، کتاب‌ها، موسیقی یا ویدئویی که قبلاً خریداری شده را می‌دهند. این لیست شامل بازی و گیم، که احتمالاً در حال حاضر یکی از سودده‌ترین کلاس‌های اپ‌ها در دنیای موبایل است، نمی‌شود.
در واقع چون اپ‌های خواننده امکان خرید درون‌اپی را ارائه نمی‌کنند، اپل تمایل بیشتری دارد که به آنها اجازه رهایی از قیودش را بدهد.
یک محدودیت دیگر این آزادسازی خط مشی این است که توسعه‌دهندگان تنها می‌توانند یک لینک درون‌اپی را قرار دهند تا، با ارائه ری‌دایرکت‌های مشخص و شفاف، از اسپمینگ کاربران اجتناب شود.
  

منبع: ايتنا

کلیدواژه: اپل توسعه دهندگان درون اپی اکانت ها وب سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۰۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش هوش مصنوعی در تسهیل امور مردم در پنجره واحد مدیریت زمین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، محمد خوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با حضور در اولین کنفرانس دوسالانه «هوش مصنوعی و علوم داده» که در دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری با این مضمون که باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا ایران جز ۱۰ کشور برتر هوش مصنوعی در دنیا قرار بگیرد، اظهار داشت: پنجره واحد مدیریت زمین، با استفاده از هوش مصنوعی و گردآوری داده‌ها، علاوه بر پایش اراضی، با برقراری ارتباط میان ۲۰ دستگاه متولی و صدور مجوزهای مورد تقاضای مردم، نقش قابل توجهی را در زمینه جهش تولید با مشارکت مردم ایفا می‌کند.

وی سامانه زمین را نتیجه تلاش‌های فنی سازمان فناوری اطلاعات ایران و راهبری ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و دستگاه‌های متولی مدیریت زمین دانست که ذی‌نفعان آن علاوه بر مردم، سازمان اراضی، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و قوه قضائیه هستند و خاطرنشان ساخت: پیش از آغاز به کار این سامانه، وجود نقض در حوزه‌های قانون‌گذاری، اجرایی و قضائی، چالش‌هایی را جهت تأمین امنیت غذایی، تضمین سلامت جامعه و حفظ محیط زیست ایجاد کرده بود. تا حدی که ۱۵ درصد پرونده‌های قضائی کشور به نارضایتی‌های مردم و سرمایه‌گذاران در حوزه زمین اختصاص داشت.

خوانساری سامانه زمین را از جمله پروژه‌هایی دانست که در آن از هوش مصنوعی برای حل مشکل مردم استفاده شده است و در تبیین بیشتر این مهم گفت: سامانه زمین در عمل مشکلاتی نظیر تداخل وظایف دستگاه‌ها، مراجعات حضوری متقاضیان، بروز تبانی و ارتشا، امکان جعل استعلامات کاغذی، اخذ تصمیم‌های سلیقه‌ای و غیر شفاف را با زیرسامانه درگاه متقاضیان مردمی حل کرد و در زیرسامانه پایش اراضی نیز با استقرار در ۳۱ استان کشور و پوشش ۵ پهنه آسیب‌پذیر به بهبود ۸۱ درصدی در دقت شناسایی هوشمند تخلفات رسیده است. در همین راستا، شناسایی ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی، تخریب پوشش گیاهی، زمین زراعی و باغی از جمله مواردی است که هسته پردازشگر هوش مصنوعی توسط دو شرکت دانش بنیان در شناسایی تخلفات مؤثر بوده است.

در این کنفرانس علمی، معاون وزیر ارتباطات، استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی کشور را نخستین تجربه‌ای دانست که توسط سامانه زمین محقق شده است و افزود: در حال حاضر از میان ۴۷ دستگاه اجرایی که هر یک به نوعی نقشی در صدور مجوزهای زمین محور به عهده دارند، ۲۰ دستگاه به صورت یکپارچه در این سامانه حضور دارند و به یکدیگر متصل شده‌اند. این تعامل باعث ارائه ۱۹ عنوان استعلام الکترونیکی بین دستگاهی، صدور ۶ عنوان مجوز، گواهی، موافقت‌نامه و قرارداد واگذاری و ۳ خدمت-استعلام شده است که نمونه بی‌نظیری از خدمت‌رسانی یکجا به مردم است.

معاون وزیر ارتباطات، با ارائه آماری وضعیت استفاده مردم بوشهر از پنجره واحد زمین را تشریح کرد: تا کنون ۱۸ هزار و ۳۹۰ درخواست توسط مردم استان بوشهر در سامانه پنجره واحد زمین برای دریافت خدمات و مجوزهای زمین محور به ثبت رسیده است که از این تعداد بالغ بر ۱۳ هزار درخواست تعیین تکلیف شده و حدود ۵ هزار درخواست نیز در مراحل مختلف بررسی در دستگاه‌ها است.

خوانساری ادامه داد: از مجموع درخواست‌های تکمیل شده، ۱۰ هزار و ۲۹۱ درخواست به خدمت «تعیین حدود اراضی روستایی- استان بوشهر» تعلق دارد که ۷ هزار و ۷۷۰ درخواست تعیین تکلیف شده و ۲ هزار و ۴۹۹ درخواست نیز در حال بررسی است.

وی همچنین گفت: البته درخواست برای انجام استعلام «ملی مستثنیات» از دیگر خدمات مورد مطالبه مردم بوشهر از سامانه زمین بوده است. به طوری که تا کنون، ۵ هزار و ۸۹ درخواست برای این استعلام الکترونیکی به ثبت رسیده است که ۴ هزار و ۹۱۶ درخواست، تعیین تکلیف شده‌اند.

خوانساری تصریح کرد: درخواست تغییر کاربری اراضی نیز از طریق این سامانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.تکمیل استعلامات ملزم به داشتن نقشه‌های فنی از دستگاه‌های مختلف است که دستگاه‌ها باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

گفتنی است، معاون وزیر ارتباطات در سفری به استان بوشهر از آخرین وضعیت پیشرفت پروژه فیبر نوری در این استان بازدید و با مدیران ارشد استانی دیدار کرد.

کد خبر 6085895 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است
  • نقش هوش مصنوعی در تسهیل امور مردم در پنجره واحد مدیریت زمین
  • رونمایی از تصاویر شماتیک جداره‌سازی بازار تبریز + تصاویر
  • دست یاری تهران به بلوچستان | چگونه شهرداری تهران به سیل زدگان چابهار کمک می‌کند؟
  • کمک تهران به بلوچستان | چگونه آتش نشانان تهرانی به سیل زدگان چابهار کمک می‌کنند؟
  • توضیحات قوه قضائیه درباره یک خبر
  • اعطای ۴۷ گواهی مدیریت سبز به ادارات اصفهان در زمینه مدیریت پسماند
  • ممنوعیت ارسال اظهارنامه به مقامات دولتی/ امکان شکایت علیه مقامات دولتی وجود دارد؟
  • ماجرای منع دفاتر خدمات قضایی از ثبت اظهارنامه برای مقامات دولتی