Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی گفت: بانوان ایران اسلامی در بسیاری از عرصه‌ها مخصوصا عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی سرلوحه زنان اندیشمند دنیا هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، رقیه صادق‌زاده در وبینار اندیشه‌ورز "زنان و دفاع مقدس" که در محل سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس، تضمین کننده آبروی ایران اسلامی در تاریخ و جهان است و باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که نهادینه سازی این فرهنگ، رسالت خطیر و وظیفه‌ای بر گردن ما است، افزود: باید انتقال این فرهنگ به نسل‌های آتی به صورت صحیح انجام بگیرد و وحدت، اقتدار، مشارکت مردمی و خودباوری که در زمان جنگ وجود داشت برای مردم و به خصوص قشر جوان امروزی تبیین شود.

صادق‌زاده ادامه داد: هفته دفاع مقدس در راستای نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین زنده نگه داشتن و احیای حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس نامگذاری شده است.

وی با تاکید بر لزوم تبیین نقش زنان و فرهنگ ایثار و شهادت برای جوانان به خصوص در مراکز آموزشی، گفت: یاد و خاطره زنان شهدا، جانبازان و افتخارآفرینان دوران دفاع مقدس باید احیا شود چرا که زنان در هشت سال دوران دفاع مقدس، آیینه تمام نمای ایثار و فداکاری بودند.

وی افزود: مهم‌ترین جلوه‌های بانوان حاضر در جبهه، نقش پشتیبانی و خدماتی و مددکاری بود که حتی شاهد بودیم بانوان مسن در این حوزه چه کمک‌هایی کردند و پشتیبان نیروهای رزمنده بودند.

صادق‌زاده با اشاره به درخشش بانوان استان در حوزه نویسندگی و ادبیات دفاع مقدس و سایر بخش‌ها، افزود: ایثار یک مفهوم بشری است که در کنار شهادت تبدیل به یک فرهنگ متعالی شده و به زندگی معنا می‌بخشد. ترویج فرهنگ ایثار و شهادت منجر به فعال شدن احساس عزت، اقتدار و خودباوری می‌شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به دیدگاه رهبر معظم انقلاب در خصوص نقش بانوان در عرصه دفاع مقدس، تحکیم بنیان خانواده، کسب علم و دانش و حضور در جامعه، گفت: حفظ و انتقال فرهنگ و معارف دفاع مقدس باید به طور جدی در برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی استان در طول سال دیده شود و برای گرامیداشت یاد و خاطره ۲۶۹ شهیده زن استان و ۱۷ هزار زن شهید کشور نیز برنامه‌های خاصی تدارک دیده شود.

در ادامه خانوم اردبیلچی، همسر شهید حاج محمدحسن کسایی نیز به بیان نقش زنان در دوران دفاع مقدس پرداخته و گفت: هفته دفاع مقدس یک ارزش برای ملت ایران است و زنان با حضور در دوران هشت سال دفاع مقدس، مردان را به جنگ و دفاع از ناموس خود فرا خواندند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بانوان ایران بانوان اسلامی فرهنگ ایثار و شهادت آذربایجان شرقی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۰۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور گفت: اقتدار دفاعی و قدرت بازدارندگی کشور، ثمره وحدت، همدلی و یکپارچگی نیروهای مسلح تحت تدابیر فرمانده معظم کل قواست. - اخبار استانها -

بعه گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی در مراسم استقبال از کارکنان وظیفه جدید الورود به این منطقه پدافندی، با بیان اینکه توانمندی، همدلی و یکرنگی موجود بین نیروهای مسلح، تأمین کننده اقتدار و امنیت کشور است، گفت: امروز پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌روزترین و مجهزترین سامانه‌‌ها را در اختیار دارد و این واقعیتی انکارناپذیر است که نیروهای مسلح ما از قدرت برتر پدافند هوایی در منطقه برخوردار هستند و دشمنان نیز این را به خوبی می‌دانند.

وی افزود: به واسطه همت بلند و اعتماد به توانمندی جوانان و دانشمندان داخلی از محدوده شعار خارج و وارد عرصه عمل و به یک قدرت در منطقه تبدیل شده‌ ایم.

امیر سرتیپ دوم ستاد معصومی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با نثار جان خود در هشت سال دفاع مقدس از شرف، عزت و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند، تصریح کرد: اگر امروز دانشمندان ما در علوم مختلف و سلاح‌های نظامی سرآمد جهانیان هستند به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه سربازان نماد ایستادگی و استقامت کشور هستند، تاکید کرد: سربازان چشمان بیدار جامعه بوده و جزو نیروهای بی‌ادعا در نیروهای مسلح هستند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور دوران مقدس سربازی را شاداب‌‌ترین زمان زندگی سربازان دانست و گفت: سربازان در ایثار، فداکاری، اسوه و نمونه بودن دارای کارکرد مثبت اجتماعی هستند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است
  • ضرورت تسریع در پروژه احداث موزه دفاع مقدس در خراسان‌رضوی
  • سپاه پاسداران، مولود انقلاب اسلامی