Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ایران در دفتر سازمان ملل در نیویورک در واکنش به ادعای بی اساس نماینده امارات در نشست مجمع عمومی تصریح کرد: جزایر سه گانه ایرانی بخش جدایی ناپذیر خاک ایران بوده است.

به گزارش مشرق، «پیمان غدیرخمی» رایزن دوم جمهوری اسلامی ایران ایران در دفتر سازمان ملل در نیویورک به اظهارات نماینده امارات عربی متحده در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی درباره جزایر سه گانه ایرانی پاسخ داد و گفت: مایلم به ادعاهای بی اساس نماینده امارات متحده عربی علیه تمامیت ارضی کشورم در ارتباط با جزایر ایرانی ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ پاسخ دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: سفیر ایران در باکو: هیچ اقدامی برای آسیب رساندن به روابط ایران و آذربایجان به ثمر نمی‌رسد

این دیپلمات ایرانی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران موضع ثابت و اصولی خود را تکرار می کند که وجود چنین اختلافی بین ایران و امارات را به رسمیت نمی شناسد. این سه جزیره بخش جدایی ناپذیر خاک ایران بوده اند و هرگونه ادعای خلاف آن به طور قاطع رد می شود. 

وی افزود: با این وجود و برای نشان دادن نهایت احترام خویش به اصل حسن همجواری، ایران همواره آمادگی خود را برای گفتگوی دوجانبه با امارات با هدف از بین بردن هرگونه سوءتفاهمی که ممکن است از طرف امارات بر سر جزیره ابوموسی وجود داشته باشد، اعلام کرده است.

غدیرخمی بیان کرد: همچنین بایستی به نماینده امارات متحده عربی یادآوری شود که عبارت صحیح «خلیج فارس» از ۵۰۰ سال پیش از  میلاد مسیح  برای اشاره به پهنه آبی واقع در بین شبه جزیره عربستان و فلات ایران  به کار برده می شده و این نام آن تا ابد همین خواهد ماند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان امارات سازمان ملل امارات عربی متحده مسیح نیویورک امارات متحده عربی ایران جمهوری اسلامی ایران نماینده امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۰۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قمی: سرمایه زوال ناپذیر هنر انقلاب، خون صد‌ها هنرمند شریف است

حجت الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ایران سرزمینی است که مردمش اهل قیام و جهاد هستند و این فتح و قیام باید به شیوه‌ای هنرمندانه روایت شود.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال 1402 هنر انقلاب شب گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی،  جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه در حوزه هنری برگزار شد. اجرای این برنامه را رسالت بوذری برعهده داشت.

در ابتدای این مراسم، محمدرضا باقری دبیر اجرایی هفته هنر صحبت کرد و گفت: بیش از 1000 نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه نظرسنجی شدند و نفرات اولیه که حایز شرایط چهره برتر هنر انقلاب اسلامی در سال 1402 داشتند را انتخاب کردند.‌ ماحصل انتخاب این گروه، 96 نفر از اهالی فرهنگ و هنر بودند. سپس، جمعی از اعضای هیئت انتخاب گردهم آمدند و 5 نفر نهایی را انتخاب کردند. در نهایت، نزدیک به 130 نفر از نخبگان فرهنگ و هنر از بین این 5 نفر، چهره برتر هنر انقلاب در سال 1402 را انتخاب کردند.

وی تاکید کرد: امسال هم به معرفی یک رویداد مهم در حوزه هنر انقلاب می‌پردازیم و همچنین چهره بین‌المللی هنر انقلاب هم معرفی خواهد شد.

حجت الاسلام قمی در بخش دیگری از این مراسم صحبت کرد و گفت: خون پاک صدها هنرمند فرزانه در جبهه‌های عشق و شرف و عزت، سرمایه زوال ناپذیر هنر انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: اینجا سرزمینی است که مردمش اهل قیام و جهاد هستند و این فتح و قیام باید به شیوه‌ای هنرمندانه روایت شود. هنرمند مردمی از دل این مردم مجاهد و قیام کرده بلند می‌شود و به حق متعهد است. او فقط راوی عدالت و شجاعت و پیروزی نیست بلکه به جهاد و خیر هم داعی است و با آنها نسبت دارد. بسیار خوشحالم که هنرمندان بسیار زیادی را داریم که از این ویژگی برخوردارند.

محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری نیز در سخنانی گفت: معتقدیم که چهره هنر سال انقلاب باید در یک فرایند نخبگانی با مشارکت خبرگان فرهنگ و هنر انقلاب برگزیده شود و تلاش کردیم این فرآیند را هر سال ارتقا بدهیم. همانطور که آقای باقری گفت، امسال در معرفی نفرات برتر چهره هنر انقلاب و نامزدهای آن، تغییراتی حاصل شده بود که پیشتر نیز جزییات آن در رسانه‌ها اطلاع رسانی شده بود. البته از همه دلسوزان درخواست داریم تا این فرایند را نقد کنند تا بتوانیم این آیین را ارتقا بدهیم. قطعا مشارکت اهالی فرهنگ و هنر است که می‌تواند این روند را بهبود ببخشد.

وی ادامه داد: علاوه بر تغییراتی که اشاره کردم، توانستیم دامنه بین‌المللی برای هنر انقلاب تعریف و با این کار پدیده فطری هنر انقلاب را جهانی‌تر و گسترده‌تر کنیم. بدون شک هر کسی که فطرت پاک خود را پیش روی انوار قدسی الهی قرار داده باشد، می‌تواند منعکس کننده مفاهیم والای هنر انقلاب باشد. نباید از فرصت بسیار خوبی که امسال برای هنر انقلاب ایجاد شده به راحتی بگذریم.

وزیر فرهنگ در بخش دیگری از این مراسم صحبت کرد و گفت: در ایامی که به نام هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده، یاد و خاطره شهید عالی مقام مرتضی آوینی را در حوزه هنری گرامی می‌داریم. فلسفه شکل‌گیری حوزه هنری که یکی از بنیانگذاران آن رهبر معظم انقلاب است، اعتلای فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی است؛ امروز‌ خوشحالیم که این نهال که به دستان ایشان کاشته شد، پرورش پیدا کرده به شجره طیبه‌ای تبدیل شده است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: امروز‌ هنرمندان اصیل ما در شاخه‌های مختلف شعر و کتاب، سینما و تئاتر، هنرهای تجسمی و ....رشد پیدا کردند و هنر انقلاب به شکوفایی رسیده است. این مسیر سخت با حضور چهره‌های شایسته هموار شده است، اگر چه با نقطه مطلوب فاصله داریم. این نقطه مطلوب همان چیزی است که امام خمینی در تعریفشان از هنر انقلاب ترسیم کردند.

براساس این گزارش، در مراسم شب گذشته، علاوه بر معرفی چهره برتر هنر انقلاب در سال 1402، جایزه رویداد برتر 1402، چهره بین‌المللی هنر مقاومت و مراسم تقدیر از محمدرضا سرشار برگزار شد:

چهره هنر انقلاب در سال 1402: مسعود نجابتی

چهره بین‌المللی هنر مقاومت در سال 1402: «آریستید استبان ارناندس گررو» معروف به «آرس» کاریکاتوریست کوبایی

رویداد برتر سال 1402: انیمیشن «بچه زرنگ»

دیگر خبرها

  • استخدام۳۰۰ معلم در بشاگرد و جزایر استان هرمزگان
  • پیکان، شکست‌ناپذیر غیر از تقابل با پرسپولیس!
  • گزارش کشتی آزاد کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا / آذرپیرا با غلبه بر کشتی‌گیر ایرانی- ژاپنی راهی نیمه‌نهایی شد
  • کری سرمربی سردار آژمون برای تیم شکست ناپذیر اروپا
  • معطلی ۲ روزه مسافران در فرودگاه شارجه امارات به روایت شهروند ایرانی + فیلم
  • استمرار و تداوم راهپیمایی جمعه‌های خشم
  • قمی: سرمایه زوال ناپذیر هنر انقلاب، خون صد‌ها هنرمند شریف است
  • پس از نماز جمعه؛ راهپیمایی حمایت از وعده صادق برگزار می‌شود
  • حججی رئیس فدراسیون سه‌گانه شد
  • این عکس از حمله سپاه به اسرائیل تاریخی شد /گاف نماینده اسرائیل در سازمان ملل /موشک هایی که از دیوار دفاعی اسرائیل عبور کرد