Web Analytics Made Easy - Statcounter

چین امروز (سه‌شنبه) با برگزاری نمایشگاه صنعت هواپیمایی خود، ضمن چشمداشت به مناطق مورد مناقشه حوزه‌های دریای چین جنوبی و تایوان و رقابتش با آمریکا اقلام و تجهیزات پیچیده‌ای از نیروی هوایی خود شامل پهپادهای تجسسی و جنگنده‌های دارای قابلیت مختل‌سازی تجهیزات الکترونیکی متخاصم را به نمایش گذاشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بزرگترین نمایشگاه صنعت هوایی چین در شهر ساحلی ژوهای در جنوب این کشور در حالی برگزار شد که پکن برای رعایت ضرب الاجل ۲۰۳۵ برای مدرنیزه سازی ارتش خود با جنگ افزارهای نوین تلاش می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین هر چند که همچنان در قبال فن‌آوری و سرمایه گذاری در حوزه ماشین جنگی از آمریکا عقبتر است اما کارشناسان می‌گویند که پکن این عقب  افتادگی را به تدریج  جبران می‌کند. یک گزارش اطلاعاتی آمریکا در سال جاری میلادی نفوذ فزاینده چین را به عنوان یکی از بزرگترین تهدیدات پیش روی آمریکا خواند.

یکی از  تجهیزات پیشرفته ساخت چین که امروز در نمایشگاه ژوهای رونمایی شد، مدل اولیه یک پهپاد جاسوسی جدید با قابلیت اجرای حملات تحت عنوان پهپاد CH-۶ است.

طبق اعلام نهاد اطلاعاتی منبع باز جینز، فاصله دو سر بالهای این پهپاد ۲۰.۵ متر و طول بالهایش ۱۵.۸ متر بوده و این پهپاد قادر به حمل موشک بوده و برای اجرای هم عملیاتهای رزمی و هم تجسسی طراحی شده است.

دیگر تجهیزات هوایی جدید رونمایی شده در این نمایشگاه شامل پهپاد مدل WZ-۷ مخصوص اجرای ماموریتهای نظارت بر مرز و گشت دریایی و همچنین جنگنده J-۱۶D مجهز به قابلیت اخلال در تجهیزات الکترونیکی است.

بر اساس گزارش رسانه های دولتی، هر دو مورد در نیروی هوایی چین وارد خدمت شده اند.

سونگ ژونگپینگ، یک مفسر نظامی به خبرگزاری فرانسه گفت:‌این تجهیزات قرار است نقشی عمده هم در حوزه تنگه  تایوان و هم حوزه دریای چین جنوبی ایفا کنند.

کلوین وونگ، یک تحلیلگرموسسه جینز هم اظهار کرد: چین به وضوع جایگاه خودش را به  عنوان یک تامین کننده آلترناتیو پهپادهای پیشرفته با قیمتهای مقرون به صرفه تعیین می کند.

وی افزود، کشورهایی اروپایی و آمریکا نسبت به اعطای این تجهیزات به طرفهایی خارج از یک گروه منتخب از شرکایشان تردید داشته‌اند.

پهپادهای چینی تا کنون در عملیاتهای رزمی در خاور میانه به کار گرفته شده‌اند و همچنین به مناطق دیگر نیز فروخته شده‌اند.

جیمز چار، یک کارشناس حوزه امور نظامی چین در دانشگاه فنی نانیانگ سنگاپور گفت، جنگنده J-۱۶D نشان دهنده "کلیت فرآیند ارتقا"  قابلیتهای رزمی ارتش آزادیبخش خلق چین است.

او گفت: این در حقیقت یک تحول چشمگیر است چرا که به ارتش چین در زمینه اجرای جنگ هوایی الکترونیکی علیه اهداف برخوردار از قابلیتهای دفاع هوایی چشمگیر برتری می دهد.

این نمایشگاه هوایی که معمولا هر دو سال یک بار برگزار می شود سال گذشته میلادی به دلیل همه گیری کووید-۱۹ به تاخیر افتاد و هم اکنون نیز مخاطبانش به دلیل محدودیتهای مسافرتی و قرنطینه عمدتا داخلی هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ارتش چین چين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۰۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه‌های راداری،موشکی و جنگال نیروی پدافند هوایی به نمایش درآمد

به گزارش خبرنگار مهر، نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (سه شنبه ۲۹ فروردین ماه) همزمان با روز ارتش، تجهیزات و دستاوردهای جدید خود را در حوزه راداری، کشف، سامانه‌های پهپادی، جنگال، انواع موشک‌ها و کنترل فرماندهی را به نمایش گذاشت.

سامانه تلفیقی دیده بانی و دوش پرتاب چابک، رادار جلیلوند، رادار کاشف، آنتن البرز، سامانه فرماندهی و کنترل فکور، سامانه راداری مطلع الفجر، سامانه مجید ۲، سامانه موشکی نواب، سامانه موشکی دزفول، رادار کاوش سامانه مرصاد تاکتیکی ۱۶، رادار هادی سامانه مرصاد تاکتیکی ۱۶، سکوی پرتاب فایر از کن مرصاد ۱۶ به همراه موشک شلمچه ۲، صیاد تک خودرویی، رادار سامانه موشکی ۱۵ خرداد (سوم)، سکوی پرتاب سامانه موشکی ۱۵ خرداد، رادار سامانه ۱۵ خرداد، سکوی پرتاپ سامانه ۱۵ خرداد، رادار سامانه دماوند، خودروی TM سامانه دماوند، سامانه اس ۳۰۰، خودرو ارتباطی سامانه اس ۳۰۰، سکوی دوم پرتاب سامانه باور ۳۷۳، موشک صیاد ۳و۴، موشک دامی سامانه اس ۲۰۰، سامانه تروپو ارتباطی، سامانه ارتباطی مفتاح، سامانه راداری مطلع الفجر، سامانه ارتباطی los سیار، سامانهCP سیار، سامانه شفق، سامانه ابر سداد، سامانه صادق ۶ تاکتیکی، DSM 5000 سامانه جنگ نوین، پهپاد ناصر، پهپاد ۱۰، پهپاد کیان جت، پهپاد امید، پهپاد کرار، پهپاد مهاجر و پهپاد آرش

کد خبر 6080599 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • خط و نشان فرماندهان بلندپایه نظامی چند روز بعد از حمله به اسرائیل /قدرت نمایی پهپادی، توپخانه ای و زرهی ارتش
  • چه تجهیزات نظامی در مراسم روز ارتش به نمایش درآمد؟
  • سامانه‌های راداری، موشکی و جنگال نیروی پدافند هوایی به نمایش درآمد
  • چه تجهیزات دفاعی در مراسم روز ارتش به نمایش درآمد؟ + فیلم
  • برگزاری مراسم رژه در روز ارتش / تجهیزات دفاعی به نمایش در آمد
  • کدام دستاوردها و تجهیزات دفاعی در رژه روز ارتش به نمایش درآمد؟
  • چه تجهیزات دفاعی در مراسم روز ارتش به نمایش درآمد؟
  • کدام دستاوردها و تجهیزات دفاعی در مراسم رژه روز ارتش به نمایش درآمد؟
  • قدرت‌نمایی تجهیزات ارتش؛ از پهپادهای مهاجر، کمان، آرش و ابابیل و موشک های ستار و قائم تا خودروی TM و شیلتر مخابراتی
  • سامانه‌های راداری،موشکی و جنگال نیروی پدافند هوایی به نمایش درآمد