Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا خدابنده صبح سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی کمیته امداد سمنان ضمن بیان اینکه توانمند شدن مددجویان از طریق ایجاد اشتغال من جمله برنامه‌هایی که در کمیته امداد به طور جد پیگیری می‌شود، ابراز داشت: یاددادن ماهیگیری به‌جای دادن ماهی به ایجاد استقلال مالی مددجویان و بهره مندی بیشتر خانواده‌های تحت پوشش از شرایط بهتر اقتصادی کمک می‌کند لذا طرح‌های اشتغال‌زایی این نهاد به طور جد پیگیری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه مهارت‌آموزی، کارآفرینی و حرفه‌آموزی از طریق نهادها و سازمان‌هایی نظیر فنی و حرفه‌ای پیگیری می‌شوند، افزود: بر اساس همین سر فصل‌ها طی شش‌ماهه نخست سال جاری یک هزار و ۸۱۱ آموزش مهارتی در قالب آموزش‌های مقدماتی، پایدارسازی و مهارتی به مددجویان ارائه‌شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه طی بازه مذکور این نهاد ۲۳ میلیارد ۸۲۴ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان پرداخت کرده است، ابراز داشت: این مشاغل در زمینه خدماتی، دام‌پروری، صنایع‌دستی، کشاورزی، فعالیت‌های صنعتی و معدنی بوده است.

خدابنده ضمن بیان اینکه با پرداخت این تسهیلات جاری ۶۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان سمنان فراهم‌شده است، تصریح کرد: در این راستا خیران نیز می‌توانند با همکاری کانون خیران اشتغال استان سمنان برای ایجاد شغل مددجویان همکاری لازم را داشته باشند.

وی بابیان اینکه طی شش‌ماهه نخست سال جاری ۲۶۲ مددجو استان سمنان از دفاتر کاریابی مشغول به کار شدند، افزود: کمیته امداد باهدف پایداری طرح‌های اشتغال بعد از اجرایی شدن هر طرح نظارت کافی را خواهد داشت و در صورت ضرورت تسهیلات تکمیلی نیز به متقاضیان پرداخت می‌شود.

کد خبر 5315214

منبع: مهر

کلیدواژه: تسهیلات اشتغالزایی کميته امداد سمنان خودکفایی مددجویان اربعین 1400 اربعین حسینی ویروس کرونا هفته دفاع مقدس بوشهر مرز مهران عکس استانها علامه حسن زاده آملی ایلام آمار کرونا گرگان خطبه های نماز جمعه بازگشایی مدارس واکسن کرونا کمیته امداد استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۰۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط بهره‌مندی مددجویان از معافیت پرداخت هزینه آب، برق و گاز

حسین خدرویسی افزود: در سال گذشته ۴۰۰ هزار خانوار از معافیت پرداخت قبض آب برخوردار شدند و همچنین حدود ۴۳۵ هزار خانوار نیز از معافیت قبوض برق بهره‌مند شدند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اظهار کرد: براساس این گزارش ۶۳۰ هزار خانوار تحت حمایت نیز مشمول معافیت پرداخت هزینه گاز شدند.

خدرویسی تاکید کرد: در مجموع سال گذشته حدود ۱.۵ میلیون خانوار مددجو از پرداخت هزینه قبوض آب و برق و گاز معاف شدند.

وی گفت: ارزش ریالی معافیت‌های مددجویان از مددجو از پرداخت هزینه قبوض آب و برق و گاز بیش از هزار میلیارد تومان برآورده شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) سال گذشته گفته بودگفت: براساس تصویب هیات وزیران و با اصلاح آئین‌نامه اجرایی، قبض آب مددجویان کمیته امداد تا سقف الگوی مصرف رایگان است.

خدرویسی افزود: به استناد تصویب‌نامه هیات وزیران ابلاغ شده از سوی معاون اول رئیس جمهور، قبض آب مددجویان تا سقف الگوی مصرف رایگان است.

وی ادامه داد: براین اساس قبض آب خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، با تخفیف ۱۰۰ درصد محاسبه می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با تاکید بر رعایت الگوی مصرف جهت بهره‌مندی از تخفیف یا معافیت از پرداخت هزینه‌های مصرف آب برای مددجویان، اظهار کرد: ضروری است مددجویان از طریق سامانه هوشمند امداد با استفاده یا مراجعه به دفتر پیشخوان دولت نسبت به ثبت شماره ۱۳ رقمی شناسه قبض خود اقدام کنند.

کمیته امدادبیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار را تحت پوشش دارد که از این تعداد یک و نیم میلیون خانوار شرایط برخوداری از امتیاز اشتراک رایگان دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • شرایط بهره‌مندی مددجویان از معافیت پرداخت هزینه آب، برق و گاز
  • درآمد پایدار مددجوی کارآفرین کمیته امداد/ تولید پنج تن عسل در سال
  • اشتغال ۶۱۳ مددجوی تحت حمایت مرکزی از طریق کاریابی
  • تحقق بیش از ۸۰ درصد از برنامه‌های اشتغال تبصره ۱۸ مددجویان
  • اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • واگذاری ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سمنان
  • پرداخت ۹۹۲ میلیارد کمک معیشت به مددجویان گلستانی