Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع ترکیه نسبت به افزایش حملات روسیه و سوریه به ادلب ابراز نگرانی کرده و آن را برخلاف روح توافقنامه بین مسکو و ‌آنکارا خواند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه روز دوشنبه با اشاره به افزایش حملات سوریه و روسیه به ادلب اظهار داشت: این حملات با توافقات ما نمی خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در چارچوب توافق از اصول پیروی می کنیم و در هر سطحی به این موضوع اشاره کرده و اقدامات متناسب با آن را دنبال می کنیم.

وزیر دفاع ترکیه افزود: ضرورت دارد که برای حفاظت از برادران سوری، نیروهای خود، ایجاد امنیت در مرزهایمان و نیز جلوگیری از موج جدید آوارگان در آنجا موفق شویم. 

ارتش سوریه و روسیه طی روزهای اخیر حملات خود علیه تروریستهای ادلب را بخصوص در بخش هوایی افزایش داده اند که این موضوع مورد اعتراض ترکیه قرار گرفته است.

مقامات روسیه و سوریه بارها اعلام کرده اند که نیروهای ترکیه وظایف خود در ادلب را به درستی انجام نداده و یا توانایی آن را ندارند تا مانع از حملات تروریستهای مستقر در ادلب شوند.

وی همچنین با انتقاد از عملکرد آمریکا در حمایت از یگانهای مدافع خلق کرد در شمال سوریه(ی پ گ) اظهار داشت: بین ی پ گ و پ ک ک هیچ تفاوتی وجود ندارد. ی پ گ به تمام معنا همان پ ک ک است. اما آمریکا که متحد ماست، به شکلی ناسازگار با روح اتحاد در حال تسلیح آنهاست که متاسفانه ما این موضوع را مشاهده می کنیم. ما در همه سطوح در حال فعالیت هستیم تا این روند حمایت تسلیحاتی از آنها متوقف شود.

 انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آخرین تحولات سوریه اخبار روسیه ترکیه آخرین تحولات سوریه اخبار روسیه ترکیه وزیر دفاع ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۰۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه امروز سه‌شنبه در نشست هئیت مدیره وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هم‌اکنون تعداد نیروهای نظامی ناتو در مناطق مرزی با روسیه به ۳۳ هزار نظامی رسیده است.

وی دراین‌باره گفت: علاوه بر ۳۳ هزار نظامی ،۳۰۰ تانک و بیش از ۸۰۰ خودروی زرهی ناتو در مرزهای روسیه حضور دارد.

وزیر دفاع روسیه هچنین گفت: در حال حاضر مجموعه‌ای از تمرینات نظامی نیروهای مسلح مشترک ناتو در حال انجام است. بالغ بر نود هزار نفر به منظور آموزش برای دفع تجاوز ادعایی روسیه در این رزمایش شرکت کرده‌اند. ائتلاف ناتو تلاش دارد تا فعالیت خود را در قطب شمال تشدید کند.

کد خبر 6086645

دیگر خبرها

  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • نگرانی اینترنشنال از تحویل سامانه اس۴۰۰ روسیه به ایران | این سامانه چه توانایی دارد؟
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند