Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-03-28@14:59:28 GMT

کامرانی‌فر: تلاش می‌کنیم VAR به نیم فصل برسد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۰۵۱۲

کامرانی‌فر: تلاش می‌کنیم VAR به نیم فصل برسد

کامرانی فر می‌گوید تلاش فدراسیون بر این است که VAR از نیم فصل دوم در لیگ برتر مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش "ورزش سه"، حسن کامرانی‌فر دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد موضوع کمک داور ویدیویی عنوان کرد: بحث وی ای آر شاید نزدیک به سه سالی باشد که در فدراسیون شروع شده باشد اما متاسفانه مسیر را کاملا برعکس رفتند و مسیر درستی نرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمی‌گویم تلاش نکردند اما نمی‌دانم چرا مسیر را درست نرفتند.

 

داور سابق فوتبال ایران که حالا در نقش اجرایی فوتبال حضور یافته، با اشاره به تلاشهای فدراسیون برای تجهیز ورزشگاه آزادی گفت: ما در بازی ایران و کره جنوبی سیستم وی ای آر را تجهیز خواهیم کرد و نماینده وی ای آر خواهد آمد. یک بحث مهم در فوتبال ما میزبانی‌ها بود و از وقتی بازی ایران - سوریه برنامه ریزی شد، تلاشهای زیادی بود که بازی در ایران برگزار نمی‌شد. همه می‌دانیم اگر ایران میزبانی را نمی‌گرفت، الان نمی‌توانست با شش امتیاز صدر جدول باشد.

 

وی افزود: ما همه شرایط را فراهم کردیم، آمدند ورود کردند به بحث پخش بازی و صداوسیما خیلی خوب پشت فدراسیون بود. به زودی قراردادی بسته خواهد شد که ای اف سی نتواند بحث پخش بازیها را بهانه قرار دهد. بحث وی ای آر را مطرح کردند و یک کارگروه قوی تشکیل دادیم و به نتیجه رساندیم. یک تیم از خارج کشور خواهد آمد و یکی از 15 کشور مورد تائید فیفا خواهد بود. به ای اف سی اعلام کردیم اگر مانعی برای بازی ایران - کره باشد، ما آن را برطرف کردیم.

 

او همچنین راجع به شیوه استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدیویی در بازی با کره جنوبی اظهار داشت: اینکه در بازی ایران و کره وی ای آر آنلاین باشد، یک بحثی است. ما به ای اف سی گفتیم توانایی تجهیز را داریم و سیستم VAR را مستقر خواهیم کرد و حتی چند نفر از نمایندگان شرکت خواهند آمد و گفتیم حاضریم برای این 4 بازی، به صورت اجاره‌ای یا هر طوری که ای اف سی بخواهد سیستم را قرار خواهیم داد.

 

دبیرکل فدراسیون فوتبال با اشاره به استفاده از VAR در لیگ برتر توضیح داد: برای بازیهای مقدماتی جام جهانی، چون داوران از سوی ای اف سی و فیفا مشخص می‌شوند، داورانی هستند که لایسنس دارند. یکی از مراحل پروسه VAR تجهیز داوران در دوره ای یک و نیم تا سه ماهه است. ما داوری که لایسنس داشته باشد، نداریم و چند داوری هم که هستند در ای اف سی لایسنس گرفته‌اند و ما 30 داور نیاز داریم.

 

کامرانی فر در پاسخ به این سوال که آیا تکنولوژی کمک داور ویدیویی به نیم فصل دوم لیگ جدید خواهد رسید؟ گفت: ما تلاش می‌کنیم این سیستم را ثابت داشته باشیم تا از آن به عنوان آموزش داوران استفاده کنیم و سریعتر به هدفمان برسیم. این فدراسیون فوتبال تلاش می‌کند به استانداردها برسیم و یکی از این استانداردها VAR خواهند بود. ما تلاش می‌کنیم VAR را خیلی زود وارد فوتبالمان کنیم و این فدراسیون ثابت کرده که کارهای نشده را انجام می‌دهد و در بحث وی ای آر که خواسته جامعه فوتبال است، این کار را خواهیم کرد و خیلی زودتر از زمانی که فکر کنید، وی ای آر وارد فوتبال ایران خواهد شد.

کمیته داوران حسن کامرانی فر فدراسیون فوتبال

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کمیته داوران حسن کامرانی فر فدراسیون فوتبال فدراسیون فوتبال کامرانی فر بازی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۰۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رامین رضاییان: آینده برای بازیکنان جوانی است که تلاش می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار برگشت تیم های ملی فوتبال ایران و ترکمنستان (سه شنبه ۷ فروردین) در ورزشگاه کوپه داغ عشق آباد برگزار شد که این دیدار با برتری یک بر صفر شاگردان امیر قلعه نویی به پایان رسید.

رامین رضاییان مدافع راست تیم ملی، پس از بازگشت کاروان ایران از ترکمنستان در مورد این بازی اظهار داشت: مسلما می‌دانید که شرایط بازی در ترکمنستان سخت است. آنجا زمین چمن وجود ندارد و فقط زمین مصنوعی است. بازی خوبی هم بود و همین که توانستیم ببریم، خوب بود.

وی در ادامه درباره شرایط زمین و ریسک مصدومیت بازیکنان گفت: ۱۰۰ درصد احتمال مصدومیت را بالا می‌برد. مطمئنا اگر تکلی چیزی اتفاق می‌افتاد کل بدن زخم می‌شد. دست و پای خیلی از بازیکنان هم خونی شده که به‌خاطر کیفیت پایین چمن مصنوعی بود. اما در مجموع خوشحالم این دو بازی را بردیم و امیدوارم تیم ملی همین روند را به خوبی طی کند.

رضاییان در پایان در واکنش به اولین بازی ملی محمد قربانی نیز عنوان کرد: تبریک می‌گویم به او و امیدوارم همه جوان‌ها اینطور تلاش کنند و زحمت بکشند. آینده برای آنهاست.

کد خبر 6063475

دیگر خبرها

  • حضور هندبالیست جوان ایران در مسابقات نمایشی ستارگان جهان
  • ماجرای اخراج دایی و حضور احمدی‌نژاد در رختکن تیم ملی
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۸ فروردین
  • رامین رضاییان: آینده برای بازیکنان جوانی است که تلاش می‌کنند
  • پاسخ یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی به پیشنهاد مهدی تاج
  • پس از پرسپولیس، حالا استقلال/ سفر ساره و دخترش به پاریس!
  • حکم حبس ابد برای رییس پیشین فدراسیون فوتبال چین به جرم دریافت رشوه
  • پاسخ گل‌محمدی و مجیدی به پیشنهاد مهدی تاج
  • فدراسیون فوتبال به AFC: بازی روی چمن مصنوعی را ممنوع کنید!
  • ایران - ترکمنستان؛ تلاش برای نخستین بُرد در عشق‌آباد