Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-24@22:55:09 GMT

درخواست استعفای مدیرعامل هما از قاسمی

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۰۵۲۴

درخواست استعفای مدیرعامل هما از قاسمی

در حالی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در وضعیت نامناسبی به سر می‌برد که مدیرعامل ایرلاین ملی طی نامه‌ای به رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی استعفا کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علیرضا برخور در نامه‌ای به رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی خواستار تجدیدنظر در ادامه مسئولیت مدیرعاملی خود در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) در راستای اجابت خواسته تعدادی از کارکنان هما شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برخور در این نامه با اشاره به مشکلات ایران ایر طی یک دهه اخیر و برخی حواشی روز‌های اخیر و ناتوانی در اجرای خواسته کارکنان هما، از وزیر راه درخواست کرده پس از اتمام پرواز‌های اربعین حسینی به ماموریتش در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پایان دهد.

گفتنی است هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های اخیر با مشکلات متعدد مالی مواجه بوده و در دوره‌هایی با استقراض از سایر زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی حقوق پرسنل خود را پرداخت کرده است.

برخور مدیرعامل ایران ایر اسفندماه سال گذشته با اعلام این‌که زیان انباشته هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طی ۱۱ سال گذشته حدود ۸۲۰ میلیون دلار (۲۰ هزار میلیارد تومان) است به تسنیم گفته بود: برای این‌که هما از این وضعیت خارج شود نیازمند یک کار جهادی از سوی دولت است.

وی تصریح کرد: درآمد هما کفاف پرداخت حقوق پرسنل و بازنشستگان را نمی‌دهد، واقعیت این است که درآمد‌های ما به گونه‌ای نیست که بتوانیم حقوق ماهانه را پرداخت کنیم.

وی یادآور شد: ایران‌ایر ۲۳ هزار حقوق‌بگیر دارد که ۱۳ هزار نفر آن‌ها بازنشسته هستند. به علاوه این‌ها چند صد نفر شرکت اقماری هستند به صورت پیمانکاری برای هما کار می‌کنند و ما باید حقوق آن‌ها را پرداخت کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که حقوق ماهانه پرسنل، بازنشستگان و شرکت‌های پیمانکاری چه میزانی است، اظهار کرد: ماهانه حدود ۱۶۳ میلیارد تومان باید برای حقوق پرداخت کنیم.

برخور اواخر خرداد ماه امسال طی احکامی ۷ انتصاب در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام داد انتصاباتی که به نظر می‌رسد پس از ۴ ماه خروجی چندانی برای ایران ایر و مدیرعامل آن نداشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رستم قاسمی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ایران ایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۰۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه طی سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی

ملکی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی از ثبت ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست مربوط به سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی خبر داد و با بیان اینکه عمده درخواست‌ها در سفر‌های استانی، درخواست کمک مالی و تسهیلات بوده، گفت: در زمینه رسیدگی به این درخواست‌ها مبلغ ۳۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض و بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه (۱۵ میلیون تومانی با بازپرداخت ۶۰ ماهه) پس از بررسی و استحقاق سنجی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

او به تفکیک درخواست‌ها در سفر‌های رئیس جمهور پرداخت و افزود: در سفر اول رئیس جمهور (شهریور ۱۴۰۰) در مجموع ۴ هزار ۷۲۰ درخواست ثبت شده است.

ملکی با بیان اینکه برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در جهت پاسخگویی به این درخواست‌ها مبلغ ۵۴ میلیارد ریال به استان تخصیص یافت، اظهار کرد: در این سفر هزار و ۲۳۹ متقاضی به بانک‌های عامل و صندوق کار آفرینی امید استان معرفی شده و به تعداد ۶۳۵ نفر هم تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: در جریان این سفر ۲ هزار و ۳۲۵ متقاضی مساعدت مالی نیز به نهاد‌های حمایتی معرفی شده اند که پس از بررسی و استحقاق سنجی مبلغ ۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به ۴۳۶ نفر از آنها پرداخت شده است.

او درخصوص درخواست‌های واصله در سفر دور دوم رئیس جمهور (آذر ۱۴۰۱) هم گفت: مجموع درخواست‌های واصله در این سفر ۱۰۴ هزار و ۶۳۴ مورد بوده است.

ملکی عنوان کرد: برای تعداد ۱۸ هزار و ۴۶۶ متقاضی دریافت تسهیلات قرض الحسنه در موضوعات ۷ گانه، مبلغ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به استان (۹ هزار و ۶۰۰ نفر طی سه مرحله) تخصیص یافت. 

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: متقاضیان بر اساس اولویت تعیین شده به بانک‌های عامل استان معرفی شدند و قریب به ۹ هزار نفر نیز تاکنون موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

او با اشاره به اینکه در سفر دوم تعداد ۴۰ هزار و ۷۵۱ متقاضی دریافت مساعدت مالی به نهاد‌های حمایتی معرفی شدند، گفت: پس از بررسی و استحقاق سنجی لازم، مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به تعداد ۱۸ هزار و ۷۱۲ نفر پرداخت شد.

ملکی به وضعیت درخواست‌های مردمی در سفر یک روزه و کاری رئیس جمهور (شهریور ۱۴۰۲) اشاره کرد و اظهار کرد: مجموع درخواست‌های واصله در این سفر ۲۰ هزار و ۵۱۶ مورد بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: برای تعداد ۶ هزار و ۱۷۲ متقاضی دریافت تسهیلات قرض الحسنه در موضوعات ۷ گانه، در مرحله نخست مبلغ ۵۲۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به استان (۳ هزار و ۵۰۰ نفر در ۵ اسفندماه ۱۴۰۲) تخصیص یافت که پس از بررسی، متقاضیان بر اساس اولویت تعیین شده به بانک ملی استان معرفی شده و در حال دریافت تسهیلات می‌باشند.
او بیان کرد: تعداد ۶ هزار و ۸۰۳ درخواست مساعدت مالی هم در این سفر ثبت شده که جهت بررسی به کمیته امداد امام خمینی (ره) ارجاع گردیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تحولات خیره کننده حاصل از تلاقی فین تک با مدیریت درآمد شرکت های هواپیمایی
  • جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف هوایی محتاج هیچ کشوری نیست
  • دفاع غرورآفرین جمهوری اسلامی در برابر اسرائیل ابهت پوشالی و مصنوعی آنان را شکست
  • پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران: از کارکنان بیشتر شده
  • دیدار کنسول هند با ۱۶ خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • حذف واسطه‌های فروش بلیت هواپیما؟
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران
  • واسطه‌های فروش بلیت هواپیما در شرکت هواپیمایی ایران حذف شده‌اند
  • پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه طی سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی
  • کادر فنی تیم ملی یک ماه حقوق گرفت