Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@10:15:46 GMT

پیکر علامه حسن‌زاده آملی در زادگاهش آرام گرفت

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۰۵۹۶

پیکر علامه حسن‌زاده آملی در زادگاهش آرام گرفت

پیکر علامه حسن‌زاده آملی روز سه‌شنبه در زادگاهش در روستای « ایرا » شهرستان آمل به خاک سپرده‌شده و برای همیشه آرام گرفت.

به گزارش ایمنا، پیکر علامه حسن‌زاده آملی صبحگاه امروز در آرامگاه خانگی که در حیاط منزلش برای همسرش درست کرده بود به خاک سپرده شد.

مراسم وداع با پیکر این عالم ربانی شب گذشته در روستای ایران با حضور مردم محلی و دوستداران ایشان در حیاط خانه‌اش برگزارشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به درخواست خانواده مرحوم علامه حسن‌زاده، پیکر آن عالم وارسته پس از تشییع باشکوه دیروز در شهرستان آمل توسط بالگرد به روستای «ایرا» منتقل و دوشنبه‌شب تا صبح سه‌شنبه در اختیار خانواده او قرار داشت.

خاک‌سپاری عالم بزرگ جهان اسلام در زادگاهش شب گذشته نیز از سوی اهالی روستای ایرا مراسم شب وداع با پیکر مرحوم علامه حسن‌زاده آملی برگزار شد.

مراسم تشییع علامه ذوالفنون روز دوشنبه و مصادف با روز اربعین حسینی با حضور ده‌ها هزارنفری مردم شهرستان آمل، استان مازندران و میهمانانی از سراسر کشور باشکوه به‌یادماندنی برگزار شد.

پیکر علامه حسن‌زاده، پس از برگزاری مراسم رسمی با حضور مسئولان ارشد کشوری و لشکری در میدان ۱۷ شهریور و سخنرانی برخی شخصیت‌های کشوری و استانی، با همراهی مثال‌زدنی مردم تا میدان قائم (عج) آمل تشییع شد.

آیت‌الله حسن حسن‌زاده آملی ملقب به علامه حسن‌زاده فیلسوف متأله، فقیه، عارف، منجم و مدرس دروس حوزوی شنبه‌شب در زادگاهش شهر آمل در سن ۹۳ سالگی و پس از یک دوره سخت بیماری به دلیل بیماری قلبی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

منبع: ایلنا

کد خبر 525255

منبع: ایمنا

کلیدواژه: استان مازندران بیماری قلبی جهان اسلام خاک خانواده علامه حسن زاده آملی علامه حسن زاده آملی درگذشت آیت الله حسن زاده آملی مراسم تشییع علامه حسن زاده آملی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق علامه حسن زاده آملی پیکر علامه حسن زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۰۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر علی‌اصغر رضایی نیک فردا تشییع می‌شود

مراسم تشییع و خاکسپاری علی‌اصغر رضایی نیک، دوبلور پیشکسوت فردا پنجشنبه، نهم فروردین‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، مراسم بدرقه و خاکسپاری پیکر علی‌اصغر رضایی نیک فردا ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه از محل سالن عروجیان بهشت زهرا (س) به سمت قطعه هنرمندان برگزار می‌شود.

رضایی نیک، دوبلور پیشکسوت سه‌شنبه، ۷ فروردین‌ماه بر اثر ایست قلبی در منزلش درگذشت. او متولد ۵ فروردین ۱۳۳۵ در شهر تهران بود که از سال ۶۷ وارد حرفه دوبله شد.

از میان آثار رضایی نیک می‌توان به صداپیشگی در سریال «کارآگاه کاستر»، انیمیشن‌های «سفر‌های میتی کومان»، «داستان‌های مارکو و جینا»، «اسفنج دریایی» و «لیلی دختر استثنایی»، فیلم‌های «جان سخت ««زمان آتش»، «پسران بد ۲» و «شهر داغ» و سریال‌های «سواران بد»، «کمیسر شهر» و «روزگار قدیم» اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر شهید مدافع وطن گلستانی در زادگاهش + فیلم
  • تشییع پیکر شهید مدافع وطن گلستانی در زادگاهش
  • عکس/ مراسم وداع با پیکر مطهر شهیدالقدس «بهروز واحدی»
  • قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • پیکر علی‌اصغر رضایی نیک فردا تشییع می‌شود
  • پیکر مطهر شهید لطیف‌زاده در مشهد تشییع و خاکسپاری شد
  • استقبال از پیکر شهید نجاتی نیا در ستاد فرماندهی مرزبانی استان گلستان +فیلم
  • استقبال از پیکر شهید نجاتی نیا در ستاد فرماندهی مرزبانی استان گلستان
  • پیکر مطهر جانباز شهید در مشهد تشییع و خاکسپاری شد
  • جوی آرام و پایدار تا نهم فروردین در فارس حاکم است