Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شبکه ای آر تی یونان گزارش داد، رهبران این دو کشور امروز قرار است خبر حصول این قرارداد نظامی را به طور رسمی اعلام کنند.

این قرارداد نظامی میان فرانسه و یونان به دنبال جنجال اخیر بر سر پیمان آکوس منعقد می شود. تحت پیمان آکوس، بریتانیا و ایالات متحده متعهد شدند که نیروی دریایی استرالیا را به فناوری زیردریایی های هسته ای مجهز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استرالیا نیز با پیوستن به همکاری نظامی با آمریکا و انگلیس، قرارداد ۶۶ میلیارد دلاری خود با فرانسه را به نفع پیمان آکوس کنار گذاشت و این باعث خشم پاریس شد؛ طبق این قرارداد قرار بود فرانسه ۱۲ زیردریایی معمولی به استرالیا تحویل دهد.

یونان پیشتر ۱۸ جنگنده رافائل را از فرانسه خریداری کرده بود و قصد دارد شش جنگنده دیگر را نیز با هدف مدرن کردن نیروهای مسلح خود در بحبوحه تنش ها با ترکیه خریداری کند.

کریلکس میتسوتاکیس نخست‌وزیر یونان که روز گذشته به پاریس سفر کرده طی مصاحبه ای عنوان کرد: ما به سوی گسترش روابط راهبردی میان یونان و فرانسه گام برمی داریم.

وی در این مصاحبه از اعلام جزئیات در مورد توافقنامه خرید کشتی جنگی از فرانسه امتناع کرد و فقط گفت که اعلام رسمی در این رابطه روز سه شنبه انجام می شود.

نخست وزیر یونان در ادامه خاطر نشان کرد: قصد نداریم وارد رقابت تسلیحاتی با ترکیه شویم اما یک دهه پس از بحران اقتصادی در یونان، مدرن‌سازی ارتش ما امری کلیدی و مهمی به شمار می رود.

تنش ها میان ترکیه و یونان در سالهای اخیر به دلیل حقوق کشف منابع گازی در شرق مدیترانه و همچنین منابع آبی تشدید شده است.

یونان اعلام کرده به دنبال  به روز کردن ناوگان نظامی خود از جمله ناوگان دریایی ارتش این کشور بوده و در این مسیر با کشورهایی همچون فرانسه، آمریکا و انگلیس نیز مذاکراتی دارد.

برچسب‌ها کشتی جنگی فرانسه یونان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشتی جنگی فرانسه یونان کشتی جنگی فرانسه یونان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۰۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشعل المپیک پاریس روشن شد

 در فاصله ۱۰۰ روز مانده به آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، مشعل المپیک به صورت رسمی در یونان روشن شد.

به گزارش مهر، بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ فرانسه مرداد امسال به میزبانی شهر پاریس برگزار خواهد شد و مشعل المپیک ۲۰۲۴ امروز سه شنبه به صورت رسمی در یونان که مبدا مسابقات المپیک است روشن شد.

مری مینا هنرپیشه یونانی، شعله مشعل را با نور خورشید روشن کرد و آن را به اولین حمل‌کننده که قهرمان قایقرانی المپیک ۲۰۲۰ توکیو است رساند.

مانادو شناگر زن فرانسوی و دارنده ۳ مدال المپیک، به‌عنوان نخستین ورزشکار، مشعل المپیک را در خاک یونان حمل کرد. او مشعل المپیک را از استفانوس انتوسکوس یونانی، دارنده مدال طلای رقابت‌های قایقرانی المپیک ۲۰۲۰ توکیو، تحویل گرفت.

این مراسم در معبد ۲۶۰۰ ساله هرا برگزار شد و کاتِرینا ساکلاروپولو رئیس‌جمهوری یونان و توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک از جمله چهره‌های شاخص حاضر در این مراسم بودند. مشعل المپیک ۱۱ روز در خاک یونان توسط ۶۰۰ مشعل‌دار حمل و سپس ۷ اردیبهشت در مراسمی به برگزارکنندگان المپیک ۲۰۲۴ پاریس تحویل داده می‌شود.

مشعل بازی‌های المپیک ۸ اردیبهشت با کشتی «بلم» (کشتی که پس از بازی‌های ۱۸۹۶ آتن به آب انداخته شد) سفرش را به مقصد فرانسه و شهر پاریس، آغاز خواهد کرد. این مشعل ۱۹ اردیبهشت به بندر مارسی می‌رسد و ۱۰ هزار حمل‌کننده آن را در ۶۴ شهر فرانسه حمل خواهند کرد.

مشعل المپیک سفری ۱۲ هزار کیلومتری خواهد داشت و پنجم مرداد به مراسم افتتاحیه المپیک پاریس در رودخانه سن وارد می‌شود. این برای نخستین بار است که مراسم افتتاحیه المپیک در ورزشگاه اصلی کشور میزبان برگزار نمی‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ابراز علاقه یونانی ها به توسعه روابط با ایران ناکامی رضا دهدار در تایلند؛ سهمیه المپیک از دست رفت

دیگر خبرها

  • بورکینافاسو ۳ دیپلمات فرانسوی را اخراج کرد
  • تنیس آزاد بارسلون؛ حذف نادال از دور دوم، صعود رود
  • لیگ کنفرانس اروپا؛ امروز: کار دشوار آستون ویلادر فرانسه
  • اعتصاب‌های گسترده یونان را فلج کرد
  • انتشار کتاب قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه
  • انتشار کتاب «قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه» در چهارمحال وبختیاری
  • مشعل المپیک پاریس روشن شد
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟/ از قرارداد نظامی 140 میلیون دلاری تا سکوت رسمی درباره پاسخ نظامی ایران به اسرائیل
  • آغاز رزمایش نیروهای مسلح تاجیکستان و روسیه در ختلان
  • مکرون: مشارکت در رهگیری پرتابه های ایران به درخواست اردن بود