Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، مجری طرح بهینه سازی مصرف برق شرکت توانیر، از انتشار نخستین فراخوان ارزیابی کیفی متقاضیان شرکت در طرح «تأمین یکصد هزار کولر گازی راندمان بالا و تعویض آن با کولرهای گازی فرسوده» خبر داد.

به گفته مسعود خانی ، متقاضیان می توانند در مدت مقرر مدارک و مستندات را از طریق سامانه ستاد ایران بارگذاری نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که اسناد مذکور در سایت توانیر به آدرس https://ef.tavanir.org.ir قابل رویت است، خاطرنشان کرد:با جایگزینی یک میلیون دستگاه کولرگازی راندمان بالا علاوه بر کاهش توان مصرفی به میزان ۱۶۰۰ مگاوات در زمان اوج بار و صرفه جویی سالانه ۲ میلیارد متر مکعب گاز در نیروگاه ها، منجر به افزایش حدود ۱۰۰ برابری تولید کولرگازی در داخل کشور خواهد شد.

خانی ادامه داد: طرح «جایگزینی یک میلیون کولرگازی فرسوده با کولرهای گازی راندمان بالا» براساس مجوز شورای اقتصاد و در راستای استفاده از ظرفیت های ماده «۱۲» قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشورانجام می شود.

مجری طرح بهینه سازی مصرف برق شرکت توانیر افزود: در این طرح کولرهای گازی فرسوده مشترکان در مناطق جنوبی کشور با انواع بهینه و کارا جایگزین خواهد شد و فقط یک سوم هزینه آن به صورت اقساطی از مشترک دریافت و باقی مانده هزینه اجرای طرح از محل صرفه جویی سوخت حاصله و منابع داخلی صنعت برق به سرمایه گذار پرداخت می شود.

کد خبر 5315210

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای اقتصاد قانون رفع موانع تولید شرکت توانیر بهینه سازی انرژی کولر گازی اربعین 1400 قیمت دلار بانک مرکزی وزارت راه و شهرسازی وزارت جهاد کشاورزی افزايش شاخص بورس قیمت جهانی طلا پروازهای اربعین اقتصاد چین قیمت طلا قیمت یورو قیمت سکه بهار آزادی فرودگاه امام خمینی ره قیمت جهانی نفت گازی راندمان بالا کولرهای گازی گازی فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۰۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند

فارس- مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز از صرفه جویی ۲۵۰ مگاواتی در توزیع برق شیراز با نصب کنتورهای هوشمند در این کلانشهر خبر داد.

محمد رضا سلاحی با اشاره به ابلاغ 180 برنامه عملیاتی شرکت توانیر برای گذر موفق از پیک تابستان 1403 گفت: توسعه اتوماسیون و هوشمندسازی به عنوان یکی از سرفصل‌های مهم ماموریت‌های ابلاغی شرکت توانیر یکی از کلید واژه‌های مهم در کنترل پیک بار مصرف است که در تامین پایدار برق، رشد بهره وری، افزایش ضریب اطمینان و ایمنی، مدیریت بار، کاهش هزینه نقش بسزایی دارد.

وی در گفتگو با تسنیم گفت: با هدف ارتقای شاخص قابلیت اطمینان شبکه، با اختصاص اعتبارات ویژه، اقدامات شاخصی در نصب کنتورهای هوشمند، طرح‌های هوشمندسازی و کنترل‌پذیری شبکه توزیع اجرایی شده است.

وی گفت از سال 1401 تاکنون با نصب 200 کلید فرمان پذیر در شبکه‌های برق این شرکت، هوشمندسازی در شبکه‌های برق این شرکت رشد ده برابری داشته است.

منبع: قدس آنلاین تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • فروشگاه کولرگازی در تهران
  • معرفی ۲۴۰۰ متقاضی تعویض خودروی فرسوده به محیط زیست کردستان
  • بهترین گاز برای کولرهای گازی چیست؟
  • خوزستانی‌ها از چه کولر گازی‌هایی استفاده نکنند
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت