Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه پرس تی‌وی با شیخ ابراهیم زکزاکی، دبیر کل جنبش اسلامی نیجریه به‌طور زنده گفت‌و‌گو می‌کند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مرضیه هاشمی میزبان این گفت‌وگوی زنده است که برای اولین بار پس از آزادی زکزاکی از زندان صورت می‌گیرد.

مخاطبان شبکه بین‌المللی پرس‌تی‌ وی می‌توانند چهارشنبه شب شاهد گفت‌وگوی زنده مرضیه هاشمی با شیخ ابراهیم زکزاکی، دبیر کل جنبش اسلامی نیجریه و رهبر شیعیان این کشور باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنبش اسلامی نیجریه به واسطه برافراشتن پرچم حق تا به امروز شاهد هجمه‌های فراوان ارتش این کشور بوده است و دبیر کل و سایر اعضای آن بارها و بارها مورد هجوم، ضرب و شتم و شکنجه نیروهای امنیتی قرار گرفته‌اند و سال‌های متوالی را در زندان گذرانده‌اند. شیخ ابراهیم زکزاکی و همسرش به تازگی و پس از گذراندن ۶ سال در زندان‌های نیجریه آزاد شده‌اند.

مرضیه هاشمی درباره محورهای گفت‌وگوی زنده‌اش با دبیر کل جنبش اسلامی نیجریه گفت: در این گفت‌وگو از شیخ زکزاکی پرسش‌هایی را درباره حرکت اسلامی شیعیان در کشور نیجریه، علل دستگیری و به زندان رفتن و آن‌چه بر ایشان و همفکرانش در زندان رفته است، مطرح خواهم کرد.

مجری شبکه پرس تی‌وی ادامه داد: دلایل آزادی ایشان از زندان و برنامه‌هایشان پس از آزادی، دیگر محورهای این گفت‌وگوی زنده ۳۰ دقیقه‌ای را تشکیل خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به مناسبت ایام اربعین حسینی، درباره تاثیر این واقعه عظیم بر شیعیان و جنبش آنان در نیجریه گفت‌وگو خواهیم کرد و ایشان درباره اثرات قیام عاشورا بر جنبش‌های آزادی‌خواهانه شیعیان در سراسر جهان و به‌خصوص در نیجریه سخن خواهد گفت.

هاشمی یادآور شد: هر ساله و در ایام اربعین شهادت امام حسین(ع) تعدادی از اعضا و فعالان جنبش اسلامی نیجریه توسط ماموران و نیروهای نظامی این کشور به شهادت می‌رسند.

مجری پرس تی‌وی درباره اهمیت گفت‌وگوی این شبکه با دبیر کل جنبش اسلامی نیجریه پس از آزادی تصریح کرد: این مصاحبه اولین گفت‌وگو و اظهار نظر شیخ زکزاکی پس از آزادی از زندان به حساب می‌آید و نشانه‌‌ای است از این حقیقت که شبکه پرس‌ تی‌وی صدای بی‌صدایان است و تریبون خود را در اختیار کسانی قرار می‌دهد که از سوی رسانه‌های غربی بایکوت خبری شده‌اند.

هاشمی با تاکید بر اهمیت جنگ نرم در سال‌های اخیر بیان کرد: شبکه‌های غربی سال‌هاست تلاش دارند تا مانع انعکاس و انتشار صدای حقیقت در دنیا شوند و حضور و فعالیت شبکه‌هایی مانند پرس تی‌وی در این شرایط اهمیتی دو چندان پیدا می‌کند.

وی درباره جزئیات گفت‌وگوی زنده خود با دبیر کل جنبش اسلامی نیجریه توضیح داد: شیخ زکزاکی در این مصاحبه به مدت ۳۰ دقیقه و با ارتباط مستقیم ویدیویی از طریق اسکایپ به بیان نظرات و دیدگاه‌هایش خواهد پرداخت.

مصاحبه مرضیه هاشمی با شیخ ابراهیم زکزاکی چهارشنبه ساعت ۲۰ به وقت تهران روی آنتن شبکه پرس تی‌وی می‌رود.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فرهنگی زکزاکی مرضیه هاشمی شیخ ابراهیم زکزاکی گفت وگوی زنده مرضیه هاشمی پس از آزادی شیخ زکزاکی پرس تی شبکه پرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۰۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان ‎لبنان

وزیر امور خارجه کشورمان با «شیخ علی الخطیب» نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان ‎لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان با «شیخ علی الخطیب» نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان ‎لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با ابلاغ سلام‌های خود به مردم مقاوم لبنان از طوایف مختلف، به روح شهدای مقاومت به خصوص شهدای اخیر مقاومت لبنان در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی که مایه دلگرمی مردم ‎فلسطین هستند، درود فرستاد و حمایت مقاومت لبنان از مردم فلسطین را مایه افتخار و سربلندی دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین از نقش و تلاش‌ها و مواضع شیخ علی الخطیب در حمایت از مقاومت و تقویت وحدت بین طوایف مختلف لبنان و مقابله با فتنه انگیزی دشمنان قدردانی کرد و بر نقش مهم لبنان و مقاومت مردم لبنان در روند تحولات اخیر منطقه تاکید کرد.

نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان عملیات مقتدرانه و مشروع نیروهای مسلح ایران اسلامی علیه اهداف نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی را به رهبری، دولت و مردم ‎ایران تبریک گفت و آن را موجب خوشحالی و تقویت روحیه ملت‌های مسلمان به خصوص مردم فلسطین و جبهه مقاومت و تضعیف روحیه نظامیان و مقامات نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی و همچنین موجب وحدت جهان اسلام علیه اشغالگران صهیونیست دانست.

وی افزود: خوشبختانه فلسطین بار دیگر به مساله نخست آحاد ملت‌ها و نخبگان دنیای اسلام و سراسر جهان از طوایف و مذاهب مختلف تبدیل شده و تحولات اخیر حقانیت موضع اصولی ایران در مقابل رژیم صهیونیستی را ثابت کرد و جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه فشارها بر موضع اصولی و مقتدرانه خود در دفاع از فلسطین پابرجا و استوار است.

الخطیب با تشریح آخرین تحولات لبنان و روحیه بالای مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: علیرغم تلاش دشمنان، مردم لبنان به خوبی بر حقایق و واقعیت‌ها آگاهی دارند و حامی و پشتیبان مقاومت هستند و حمایت از مقاومت در لبنان بعد از جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و تجاوزات این رژیم در منطقه به شدت افزایش یافته و برهه کنونی فرصتی برای تقویت وحدت بیش از پیش جهان اسلام در مقابل فتنه انگیزی دشمنان است.

کد خبر 745303

دیگر خبرها

  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ به زودی میزبان هنیه خواهم بود
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ با هنیه دیدار خواهم کرد
  • هنیه به ترکیه می‌رود
  • سفر قریب‌الوقوع هنیه به ترکیه
  • بیانیه حماس در روز اسیر فلسطین | اسرا در اولویت طوفان الاقصی
  • بیانیه حماس در روز اسیر فلسطین/ اسرا در اولویت طوفان الاقصی
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای ژاپنی
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان ‎لبنان
  • محکومیت یک میلیارد ریالی جریمه عرضه خارج از شبکه کود شیمیایی در نهاوند
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عمان