Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس نظام مهندسی معادن خراسان شمالی گفت: نبود ماشین آلات قدرت رقابت را از معادن مرمریت این استان گرفته است.

به گزارش قدس آنلاین، سجادی، با اشاره به اینکه از سنگ مرمریت برای نمای خارجی ساختمان ها، راه پله و ... استفاده می شود، اظهارکرد: متاسفانه در حال حاضر ۹۰ درصد از معادن مرمریت در این استان تعطیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد معادن مرمریت در خراسان شمالی را ۳۰ معدن اعلام کرد و افزود: اما متاسفانه معادن مرمریت در خراسان شمالی در مقایسه با معادن سایر استان، معادن قدری نیستند.

سجادی ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلاتی که در حال حاضر معادن مرمریت با آن مواجه هستند، نبود ماشین آلات لازم برای تولید و استخراج سنگ معدن از معادن است.

وی اظهارکرد: این امر موجب می شود تا سنگ های مرمریت از معدن استخراج نشوند و اگر استخراج هم شدند، دستگاه برشی وجود ندارد که آن را برش دهد، بنابراین برای انجام برش باید به استان های هم جوار همچون خراسان رضوی منتقل شود.

این مسئول تصریح کرد: اما هزینه حمل به استان های همجوار برای برش بالا و برای معدنکار صرفه اقتصادی ندارد تا به آن مکان ها ارسال کند.

وی بیان کرد: در همین راستا واحدهای همچون واحد تولید سنگ پله و ... نیز در این استان شکل نگرفته است چراکه این معادن توان تامین سنگ های مرمریت مورد نیاز آن ها را ندارند.

سجادی توضیح داد: در حال حاضر فقط یک واحد تولید سنگ پله در شهرستان شیروان وجود دارد که این واحد سنگ مرمریت مورد نیاز خود را خارج از استان تهیه می کند.

وی در ارتباط با کیفیت سنگ های مرمریت استخراج شده در این استان نیز گفت: از آنجاییکه امر اکتشاف برای این معادن به صورت ناقص انجام شده است سنگ های باکیفیتی نیز استخراج نمی شود و اخیرا معدنکاران به دنبال انجام اکتشاف در معادن هستند تا ذخیره اصلی مرمریت را در معدن پیدا کنند.

رئیس نظام مهندسی معادن خراسان شمالی افزود: در حال حاضر باید از معادن مرمریت این استان حدود ۱۵۰ هزار تن سنگ استخراج شود اما به علت مشکلات مذکور میزان استخراج شاید به پنج هزار تن برسد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ماشین آلات معادن مرمریت خراسان شمالی حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۰۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می‌شود

سرپرست سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان از نوسازی ناوگان این سازمان در سال جاری خبر داد و گفت: در اولین گام از نوسازی ناوگان نیز از ابتدای هفته جاری دو دستگاه کمپرسی ده‌چرخ جدید به ناوگان اضافه شد.

هادی اسحاقیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از اوایل سال ۱۴۰۱ با سیاست‌گذاری کلان انجام شده در سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان برنامه‌ریزی برای نوسازی ناوگان این سازمان انجام و در دو قالب ماشین‌آلات خدمات شهری و ماشین‌آلات عمرانی اقدامات لازم برای نوسازی انجام شده است.

وی افزود: در این ارتباط چندین مناقصه برای خرید ماشین‌آلات مختلف در سال گذشته انجام شد و با تعیین پیمانکار، فرایند ساخت مکانیزم‌ها و ماشین‌آلات آغاز شده است.

سرپرست سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان تصریح کرد: در اولین گام از نوسازی ناوگان نیز از ابتدای هفته جاری دو دستگاه کمپرسی ده‌چرخ جدید به ناوگان اضافه شد و در حال ارائه خدمات است و از این طریق توانسته‌ایم ارائه خدمات را با کیفیت مطلوب‌تری ارائه کنیم.

اسحاقیان ادامه داد: امیدواریم تا نیمه سال ۱۴۰۳، تعدادی ماشین‌آلات و مکانیزم‌های جدید به ناوگان سازمان اضافه شود و از این طریق بتوانیم فرآیند نوسازی را تقویت و کیفیت خدمات را افزایش دهیم.

کد خبر 747382

دیگر خبرها

  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می شود
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می‌شود
  • شهرداری‌ها خط اول خدمت به مردم هستند
  • تجهیز، بازسازی و خرید ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان
  • ناوگان خدمات شهری شبستر به ماشین آلات جدید تجهیز شد
  • خسارت سیل به بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در زرآباد
  • آیین رونمایی از ماشین آلات جدید شهرداری شبستر با ارزش ۲۰ میلیارد تومان
  • تجهیز ماشین آلات راهداری با اعتبار هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال
  • ماشین‌آلات راهداری خراسان جنوبی تجهیز و بازسازی شد
  • استخراج معدن نفرایت کابل واگذار شد