Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایمز ژاپن، دولت توکیو امروز سه شنبه پیش نویس راهبرد سایبری ژاپن را تائید کرد که در آن از روسیه، کره شمالی و چین به عنوان کشورهایی یاد شده که می توانند در این حوزه تهدیدهای بالقوه ای را موجب شوند.

در پیش نویس این سند راهبردی، بر تقویت همکاری با آمریکا، استرالیا و هند در چارچوب کواد و همچنین تحکیم رابطه با کشورهای آسیای جنوب شرقی در چارچوب آ سه آن تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژاپن در قالب سنتی، از حکومت، فضا و عرصه مجازی به عنوان محیط هایی یاد کرده که برای امنیت ملی مهم تلقی می شوند و درباره فعالیت های متنوعی که روسیه، کره شمالی و چین در فضای سایبری انجام می دهند؛ هشدار داده است. به گفته وزارت خارجه ژاپن، رقابت در این عرصه نیز در عدم قطعیتی که در نظام بین الملل حاکم است، دخیل است.

غرب همواره چین و روسیه را به تدارک حملات سایبری علیه منافع خود متهم کرده حال آنکه آنها به دفعات این اتهام را رد می کنند.

دولت واشنگتن در چارچوب های امنیتی کواد (شامل هند، ژاپن، آمریکا، استرالیا)؛ آکوس (شامال آمریکا، استرالیا، انگلیس) و پنج چشم (شامل استرالیا، آمریکا، انگلیس، کانادا و نیوزیلند)؛ به دنبال حفظ جایگاه خود در ایندوپاسیفیک است که به اصلی ترین آوردگاه رقابت قدرت های بزرگ در قرن ۲۱ تبدیل شده است.

کد خبر 5315271 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ژاپن کره شمالی چین روسیه امنیت سایبری گروه کواد اتحادیه آ سه آن ایالات متحده امریکا افغانستان عراق رژیم صهیونیستی طالبان روسیه سوریه فلسطین مجمع عمومی سازمان ملل متحد طالبان افغانستان ایران انگلیس کره شمالی ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۰۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن به تهدید دیپلماتیک ایران بسنده کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزار ی علم و فناوری آنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شنبه‌شب به‌وقت محلی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «اوایل امروز (شنبه به‌وقت محلی)، ایران - و نیرو‌های نیابتی آن‌که در یمن، سوریه و عراق فعالیت می‌کنند - حمله هوایی بی‌سابقه‌ای را علیه تأسیسات نظامی در اسرائیل انجام دادند. من این حملات را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کنم.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه تلاش برای دلگرمی و افزایش روحیه رژیم اسرائیل تصریح کرد: «به دستور من، برای حمایت از دفاع اسرائیل، ارتش آمریکا طی هفته گذشته هواپیما‌ها و ناوشکن‌های دفاع موشکی ضدبالستیک را در منطقه مستقر کرده بود. به لطف این استقرار‌ها و مهارت فوق‌العاده نیرو‌های نظامی‌مان، ما به اسرائیل کمک کرده‌ایم تقریباً تمام پهپاد‌ها و موشک‌های ورودی را سرنگون کند.»

بایدن در ادامه تلاش‌های واشینگتن برای افزایش روحیه اسرائیل مدعی شد: من با نتانیاهو صحبت کردم تا بر تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل تأکید کنم. به او گفتم که اسرائیل توانایی زیادی برای دفاع از خود و شکست حتی حملات بی‌سابقه از خود نشان داده است و پیامی واضح به دشمنانش ارسال می‌کند که نمی‌توانند امنیت اسرائیل را به طور مؤثر تهدید کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا بدون کوچک‌ترین اشاره‌ای به حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق سوریه ادامه داد: «فردا، من رهبران گروه ۷ را گرد هم می‌آورم تا پاسخ دیپلماتیک یکپارچه به حمله بی‌پروای ایران را هماهنگ کنند. تیم من با همکاران خود در سراسر منطقه ارتباط برقرار خواهد کرد و ما ارتباط نزدیکی با رهبران اسرائیل حفظ خواهیم کرد. اگرچه ما امروز شاهد هیچ حمله‌ای به نیرو‌ها یا تأسیسات خود نبودیم، اما در برابر همه تهدید‌ها هوشیار خواهیم بود و از انجام همه اقدامات لازم برای محافظت از مردم خود دریغ نخواهیم کرد.»

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل شنبه شب به‌وقت محلی در نامه‌ای به شورای امنیت اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم در استفاده از حق ذاتی خود در دفاع مشروع تردید نخواهد کرد. اگر رژیم اسرائیل مجدداً دست به هرگونه اقدام نظامی بزند، پاسخ ایران مطمئناً قوی‌تر و قاطع‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چین: آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان است
  • بازدید مقام آمریکایی از مرز بین دو کره و یک پیام برای چین و روسیه
  • واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی
  • دفاع یکجانبه نمایندگان ژاپن، فرانسه و انگلیس از تل آویو
  • ببینید | تعبیر جالب فرمانده انگلیسی از گستردگی حملات ایران؛ بزرگترین حمله پهپادی تاریخ!
  • استرالیا پاسخ ایران را تهدید بزرگ برای امنیت اسرائیل خواند
  • «بلینکن» چارچوب واکنش آمریکا به ایران را تعریف کرد
  • بایدن به تهدید دیپلماتیک ایران بسنده کرد
  • هشدار سپاه به آمریکا
  • ایستگاه بعدی سرزمین موعود صهیونیست‌ ها کجاست؟