Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - به مناسبت هفته دفاع مقدس هر سال مراسمات مختلفی در پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج و دیگر سازمان‌های مردمی و دولتی برپا می‌‌شود که امسال علی‌رغم وجود کرونا هیچ یک از این برنامه‌ها تعطیل نشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اردبیل ، به مناسبت هفته دفاع مقدس هر سال مراسمات مختلفی در پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج و دیگر سازمان‌های مردمی و دولتی برپا می‌‌شود و شعارهای مختلفی به همین مناسبت در ایام هفته دفاع مقدس نامگذاری می‌شود که امسال شعار ما مقتدریم برای اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اجرای 116 عنوان برنامه‌ در پارس‌آباد 

سرهنگ پاسدار حسن نوری فرمانده سپاه پارس‌آباد با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف هفته دفاع مقدس اظهار داشت: طرح «میقات صالحین» به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد و با تلاش‌های انجام یافته تشکیل حلقه‌های صالحین شکل گرفت که در آن ارتقای محتوای حلقه‌های تربیتی لازمه اساسی و مهم بود.

وی بیان کرد: تبیین مسائل فرهنگی، عقیدتی، سیاسی برای نمازگزاران و تربیت انسان‌های مومن، مجاهد، بصیر و انقلابی از اهداف حلقه‌های صالحین است که به همین منظور از ابتدای سال تاکنون 116 مورد برنامه در این زمینه اجرا شده است که به همین منظور تمهیدات لازم به عمل آمده است.

نوری اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون این طرح 500 نفر روز در شهرستان پارس‌آباد اجرا شده و 21 حلقه صالحین در شهرستان پارس‌آباد فعال است.

وی تصریح کرد: تبیین مسائل مهم هشت سال دفاع مقدس جزو اولویت‌های اساسی و ضروری برای ما است که درصدد هستیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های شهرستان و استان دین خود را در مقابل شهدای والامقام ادا کنیم.

الگوی ما در خدمت‌رسانی به مردم شهدای گرانقدر باشد

سرهنگ طاهر رحیمی فرمانده سپاه ناحیه گرمی در این باره اظهار کرد: گروه‌های جهادی بسیج ما ادامه دهنده راه شهدای 8 سال دفاع مقدس هستند که در قالب طرح شهید سلیمانی گروه‌های جهادی شهرستان گرمی در کنار کادر درمان خدمات متعددی انجام دادند.

رحیمی بیان کرد: الگوی ما در خدمت‌رسانی به مردم باید شهدای گرانقدر باشند و در این زمینه اجرای طرح کمک‌های مومنانه برای کمک به همنوعان ما را در تحقق منویات مقام معظم رهبری رهنمون خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما از مکتب اسلام آموخته‌ایم که نباید نسبت به یکدیگر بی تفاوت باشیم و باید به همنوعان خود کمک بکنیم.

توزیع 300 بسته معیشتی به مناسبت هفته دفاع مقدس

جهانبخش عطایی، فرمانده سپاه شهرستان خلخال نیز در این باره بیان کرد: بیش از 300 بسته معیشتی در قالب کمک مومنانه در بین نیازمندان توزیع شد که از جمله آن‌ها می‌توان به بسته‌های معیشتی، نوشت‌افزار و کیف و کفش اشاره کرد.

فرمانده سپاه شهرستان خلخال گفت: گروه‌های جهادی و بسیج از ابتدای شروع ویروس کرونا تا امروز در کنار مردم بوده و با اقدامات مختلف بهداشتی، درمانی و کمک‌های مومنانه در صدد رفع مشکلات مردم هستند.

اجرای 80 عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس

سرهنگ محرم پوررحمان فرمانده سپاه ناحیه شهرستان کوثر نیز در این باره گفت: شهیدان والامقام نماد استقامت، پایداری و اقتدار ملت و کشور ایران هستند که دشمنان حتی از نام آنها هراس دارند و تلاش می‌کنند یاد و نام شهیدان را از فرهنگ این مردم حذف کنند.

وی گفت: دشمنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قصد داشتند انقلاب نوپای ایران را شکست داده و سیطره ظلم و ستم خود را در کشور ما ادامه دهند اما با حضور به موقع ملت انقلابی در جبهه های جنگ این توطئه دشمنان شکست خورد و برای همیشه دست سلطه آنها بر کشورمان قطع شد.

وی بیان کرد:  بیش از 80 برنامه فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی همزمان با هفته دفاع مقدس در سطح شهرستان کوثر در حال برگزاری است که یادآور جان‌فشانی‌های رزمندگان اسلام و رشادت‌های آنان است.

پوررحمان افزود: رژه خودرویی، غباروبی مزار شهدا، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، رزمایش کمک مومنانه، پویش همکلاسی مهربان و لبخند رضایت، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس، نشست صمیمی با بسیجیان، میز خدمت ادارات در مسجد جامع گیوی، دیدار با امام جمعه شهرستان در میقات صالحین، برگزاری نهضت های روشنگری، اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم، برگزاری یادواره شهدا، اجرای مسابقات ورزشی از جمله برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس در سطح شهرستان کوثر است.

فرمانده سپاه ناحیه کوثر گفت: ذکر فداکاری و مجاهدت رزمندگان دوران دفاع مقدس موجب زنده نگهداشتن و پویایی اسلام و انقلاب اسلامی و بیانگر آمادگی و حفظ قدرت دفاعی ملت قهرمان ایران است؛ به همین منظور برنامه های متعددی در کوثر با همین مضمون در حال برگزاری است.

پوررحمان از برگزاری همایش تجلیل از ایثارگران  آزادگان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس خبر داد و  تصریح کرد: این مراسم در نخستین روز از هفته دفاع مقدس واقع در سالن ولایت شهر گیوی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

اجرای 70 عنوان برنامه در شهرستان کوثر

حسین حسین‌زاده فرمانده سپاه ناحیه عشایری اصلاندوز نیز  با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه‌ای مهم در انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای مرور خاطرات دفاع جوانمردانه جوانان کشورمان در برابر تجاوز ناجوانمردانه دشمنان اسلام و نیز ترویج گفتمان ایثار و شهادت در جامعه است.

وی ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه به‌ویژه بین نسل نوجوان و جوان را بسیار مهم دانست و گفت: دشمن امروز تلاش بسیار دارد تا جامعه و نسل جوان را از فرهنگ ایثار و شهادت دور کند و ما باید تلاش کنیم با فعالیت‌های اثرگذار و هدفمند توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه عشایری اصلاندوز گفت: همزمان با چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس، بیش از 70 عنوان برنامه در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج این شهرستان برگزار شد.

حسین‌زاده ادامه داد: در طول این هفته برنامه‌هایی متناسب با وضعیت فعلی و با رعایت همه دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و با همکاری و همراهی بسیجیان و مسئولان ادارات و نهادها در سطح شهرستان در حال برگزاری است.

وی با تشریح برنامه‌های مهم هفته دفاع مقدس بیان کرد: دیدار با امام جمعه اصلاندوز، دیدار و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، رژه خودرویی و موتوری در سطح شهر اصلاندوز، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی در رشته‌های مختلف، غبارروبی مزار مطهر شهدا، برگزاری یادواره‌های شهدا و نشست‌های فرهنگی و سیاسی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و یادواره های شهدا به همراه همایش نکوداشت و تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت از اهم برنامه‌ها در هفته دفاع مقدس در اصلاندوز است.

حسین‌زاده نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس سطح شهرستان،  میقات صالحین و برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان و فضاسازی فرهنگی را از دیگر اقدامات هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

لزوم انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل امروزی

اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل دفاع مقدس را یک دانشگاه بزرگ دانست که مفاهیم آن باید به نسل‌های مختلف انتقال یابد.

وی گفت: اگر در دوران دفاع مقدس باعزت در مقابل کفر و نظام سلطه قرار گرفتیم به تبعیت از اربعین و فرهنگ عاشورا بود و به عبارتی دوران دفاع مقدس به دنبال ارزش‌های حاصل از اربعین اتفاق افتاد.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه جنگ حق و باطل از زمان حضرت آدم تاکنون همواره وجود داشته است، ادامه داد: مبارزه حق و باطل همیشه شفاف و عریان نیست و در بسیاری موارد همه ابعاد آن هویدا و قابل‌فهم نبوده است و تنها یک عده معدود هستند که می‌توانند جبهه حق و باطل را از هم تشخیص دهند.

وی افزود: یک عده نادانسته در مسیر نقشه باطل قرار می‌گیرند چراکه باطل برای موفقیت خود لباس حق را بر تن می‌کند و این به این دلیل است که در عالم هستی حق همیشه تأثیرگذارتر بوده است.

رشادت و عقلانیت رزمندگان دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین شودناگفته‌های فرمانده دوران دفاع مقدس از جنگ 8 ساله/ صدام با تجهیزات کامل حمله کرددفاع مقدس نماد رشادت‌های جهادگران و سنگرسازان بی‌سنگر است

رسولی با اشاره به تحرکات خارجی و داخلی علیه انقلاب اسلامی و کشور ایران اسلامی بیان کرد: فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر بصیرت خودنمایی می‌کند و بصیرت است که می‌تواند باعث شود حق و باطل را از هم تمایز داده و در مسیر جریان انقلاب قرار بگیریم.

انتهای پیام/140/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مناسبت هفته دفاع مقدس فرمانده سپاه ناحیه هفته دفاع مقدس دوران دفاع مقدس گروه های جهادی انقلاب اسلامی شهرستان کوثر عنوان برنامه سطح شهرستان برنامه ها پارس آباد حق و باطل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۰۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل یک مرد به دست همسر سابقش در اردبیل

فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل از قتل و دستگیری قاتل یک مرد در شهرستان اردبیل خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سعید یوسفی فعال اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری در محله ملاباشی، مأموران کلاننتری ۱۶ " سبلان" در قالب گشت انتظامی به محل اعزام و در بررسی‌های اولیه مشخص شد دو نفر که قبلاً، زن و شوهر بودند، با یکدیگر درگیر و با استفاده از سلاح سرد اقدام به ضرب و جرح یگدیگر کرده‌اند.

وی با اشاره به انتقال یکی از مجروحان حادثه درگیری به بیمارستان و متواری شدن طرف درگیری افزود: مرد جوان پس از انتقال به بیمارستان و بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل با اشاره به دستگیری زن قاتل در کمتر از ۲۴ ساعت پس از ارتکاب جرم در مخفیگاهش در اطراف اردبیل تصریح کرد: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد انگیزه قاتل از وقوع این قتل اختلافات خانوادگی قبلی بوده است.

کد خبر 747561

دیگر خبرها

  • پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • قتل یک مرد به دست همسر سابقش در اردبیل
  • ️جابجایی درختان طرح تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند
  • انقلاب اسلامی قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است