Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@14:05:15 GMT

۲۲۲هزارTEU کانتینر از بندرشهید رجایی صادر شد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۰۸۷۲

۲۲۲هزارTEU کانتینر از بندرشهید رجایی صادر شد

به گزارش ایرنا "علی رضا محمدی کرجی‌ران" روز سه‌شنبه در تشریح فعالیت سالجاری بندر شهید رجایی درحوزه کانتینری اظهارداشت: در این مدت نیز ۲۰۸ هزار و ۷۳۵ TEU کانتینر وارد بندرشهید رجایی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد کاهش را نشان می دهد.

 مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی، میزان ترانزیت صورت گرفته درمدت یاد شده را ۱۴۱ هزار و ۵۰ TEU کانتینر عنوان کرد که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجه ۸۵ درصدی را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی کرجی ران خاطرنشان کرد: همچنین در نیمه نخست امسال ۸۲۴ فروند کشتی کانتینری به بندر شهید رجایی تردد داشته اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۴ درصد افزایش داشته است.

بندر شهید رجایی با دارا بودن ۱۰ پست اسکله کانتینری به طول۲ هزار و ۵۰۰ متر و بهرگیری از تجهیزات پیشرفته  بندری درحال حاضر ظرفیت تخلیه و بارگیری ۵.۵ میلیون TEU کانتینر را دارا می باشد.

TEU واحد شمارش کانتینر است، کانتیتر ها ۴۰ و ۲۰ فوتی هستند که برای هر ۲۰ فوت یک واحد کانتینر به کار می رود.

برچسب‌ها توسعه صادرات هرمزگان کانتینر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی پروندهٔ خبری افزایش روند تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه صادرات هرمزگان کانتینر توسعه صادرات هرمزگان کانتینر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی بندر شهید رجایی TEU کانتینر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۰۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار

سعید کیا کجوری مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار در سال ۱۴۰۲ حدود یک میلیون و ۵۱۷ هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه قبلی ۹۳ درصد افزایش داشته است.

او افزود: همچنین عملکرد بنادر نوشهر و فریدونکنار در این مدت در بخش صادرات کالا، از افزایش ۲۴۶ درصدی نسبت به مدت مشابه قبلی برخوردار بوده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران با بیان این که افزایش عملکرد بنادر تابعه اداره کل در سال ۱۴۰۲ طی ۱۳ سال گذشته بی سابقه بوده است، گفت: عملکرد بنادر نوشهر و فریدونکنار در بخش تخلیه و بارگیری کالا طی یک سال گذشته، در مجموع بالاترین نرخ رشد را در بین بنادر تجاری کشور داشته است.

کیا کجوری با اشاره به افزایش ورود کشتی به بنادر تابعه اداره کل با وجود مشکلات مربوط به لایروبی و کاهش تراز آب دریا، افزود: با تلاش شبانه روزی همکاران اداره کل و شرکت‌های تابعه بخش خصوصی، تعداد ۴۸۸ فروند کشتی تجاری در سال گذشته وارد بنادر نوشهر و فریدونکنارشده که ۷۹ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه قبلی نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کاهش ۶ درصدی مراجعان به اورژانس بیمارستان‌ها
  • افزایش ۱.۶ درصدی حجم آب پشت سد های آذربایجان غربی
  • تردد دریایی در قشم برقرار است/ تعطیلی ۳ اسکله گردشگری
  • ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تردد دریایی تا هفتم فروردین ۱۴۰۳
  • ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تردد دریایی تا هفتم فروردین
  • ◄ ارتقا عملیاتی بنادر کشور و افزایش توان فنی- تعمیراتی نیروهای بومی در بزرگترین بندر تجاری ایران
  • ◄ کابل‌های مخابراتی و فیبرنوری از بندر پهل به بندر قشم انتقال یافت
  • افزایش ۹۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار
  • سفر به جزیره هرمز از قشم تعطیل شد / برقراری مسیر دریایی قشم به بندرعباس
  • سفر به جزیره هرمز تعطیل شد/برقراری مسیر دریایی قشم به بندرعباس