Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، نادر ثناگو مطلق، مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید و اشتغال، تحقق هر چه بهتر این مهم، به عنوان یکی از سرفصل‌های اصلی در این منطقه به خصوص طی سال‌های اخیر دیده شده و به همین منظور فعالیت‌هایی در دست اقدام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام افزود: یکی از این برنامه‌ها احیای واحد‌های صنعتی راکد و نیمه راکد در منطقه ویژه اقتصادی وفرودگاه بین المللی پیام و از بین بردن موانع پیش پای این واحد‌ها است.

ثناگو مطلق گفت: در همین راستا سال گذشته حدود ۱۵ واحد در این منطقه با اقدامات انجام شده که بنا به دلایل مختلفی نیمه فعال شده بودند به چرخه تولید بازگشتند.

او با بیان این که با فعالیت مجدد این واحد‌ها زمینه اشتغال زایی بیش از ۲۰۰ نفر فراهم شد، افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تا کنون هفت واحد صنعتی و تولیدی مستقر در این منطقه که در روند فعالیت شان اختلال ایجاد شده بود، با تلاش‌های انجام شده فعالیت خود را از سر گرفتند.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: با از سرگیری مجدد این واحد‌ها هم اکنون زمینه اشتغال حدود ۴۰ نفر در منطقه فراهم شده است.

او در ادامه با بیان این که با احیای این واحد‌های تولیدی، تعداد واحد‌های راکد و نیمه راکد مستقر در منطقه کاهش چشمگیری داشته اند افزود: در کنار این فعالیت ها، تسهیل سازی روند استقرار سرمایه گذاران و توسعه زیر ساخت‌ها از دیگر اقداماتی است که با هدف رونق تولید و اشتغال در پیام در حال انجام است.

انتهای پیام/ ر .ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرودگاه بین المللی حمایت از تولید منطقه ویژه اقتصادی بین المللی پیام واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۰۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)

ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان روز چهارشنبه با اشاره به مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) گفت: این منطقه مزیت‌های فراوانی به لحاظ زیرساخت‌ها و روساخت‌های مهیا برای فعالیت‌های بازرگانی، کوتاهی مسافت با مرز‌های ترانزیتی در غرب و شمال غرب کشور، استقبال روزافزون بازرگانان از مزیت‌های آن و استفاده کم‌نظیر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی جهت سرمایه‌گذاری در این منطقه ویژه بندری در چارچوب مقررات مربوطه دارد.

وی ادامه داد: به دنبال رونق و رشد فعالیت‌های ترانزیتی طی چند سال اخیر، یک فقره تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با یک شرکت فعال در این حوزه به ارزش هشت میلیون دلار برای احداث و بهره‌برداری از مخازن نگهداری فرآورده‌های سبک و سنگین نفتی به امضا رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: براساس این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذار خارجی مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی سبک و سنگین به ظرفیت ۴۰ هزار مترمکعب با هدف فعالیت‌های ترانزیتی احداث می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد انعقاد این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با شرکت بازرگانی خارجی بتواند سرآغازی برای تقویت فرآیند فعالیت‌های تزانزیتی و حضور پررنگ‌تر سرمایه گذاران در زمینه توسعه فعالیت‌های لجستیکی و ایجاد زیرساخت‌های بندری در اراضی توسعه‌ای این بندر بزرگ تجاری شود.

وی افزود: با اتخاذ تمهیدات مناسبت به منظور بهره‌گیری از مزیت‌های ترانزیتی در این مجتمع بزرگ بندری، ترانزیت کالا در سال گذشته به بیش از سه میلیون و ۷۲۷ هزار تن رسید که ۲۸۷ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • وعده سازمان بازرسی منطقه ۳ برای رفع مشکلات تولیدکنندگان
  • تلاش خود را برای رفع مشکلات تولیدکنندگان به کار می‌گیریم