Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@07:28:03 GMT

«وقت کبود»؛ عاشقانه‌هایی نزدیک به حافظ و سعدی

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۰۹۷۷

«وقت کبود»؛ عاشقانه‌هایی نزدیک به حافظ و سعدی

تولیت از انتشار تازه‌ترین مجموعه خود بنام «وقت کبود» خبر داد و گفت: اشعار عاشقانه من با مضامین هستی‌شناختی و معرفتی توسط انتشارات نیستان منتشر می‌شود. - اخبار فرهنگی -

سید‌محمد تولیت، شاعر، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از انتشار دومین مجموعه شعر خود با عنوان «وقت کبود» خبر داد و گفت: «وقت کبود» دومین مجموعه شعر من است که توسط انتشارات نیستان منتشر و روانه بازار نشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این نیز «چشم‌لرزه‌ها» به عنوان نخستین کتابم از سوی این ناشر منتشر شده بود.

وی ادامه داد:‌ این مجموعه شامل غزل‌ها و دوبیتی‌های من با مضمون عاشقانه ـ عارفانه است که از سال 94 تا 99 سروده شده است.

تولیت تصریح کرد:‌ در اشعار این مجموعه تلاش کردم تا به ساختار شعری حافظ و سعدی نزدیک شوم؛ البته از زبان معاصر استفاده کرده‌ام؛ ولی در مضمون و ساختار بیشتر به حافظ و سعدی نزدیک شده‌ام. 

این شاعر با بیان این مطلب که شعر عاشقانه صرف راه به جایی نمی‌برد،‌ گفت: من در اشعارم تلاش کردم وجوه معرفتی و شناختی از هستی را نیز به شعر عاشقانه راه دهم‌؛ از همین رو معتقدم که به شعر حافظ و سعدی نزدیک شده‌ام.

شجاعی خبر داد:‌ راه‌اندازی آکادمی داستان‌نویسی در انتشارات نیستان/ ثبت‌نام از هفته آیندهنیستان کتاب دیگری از برگزیده‌های اُ. هنری را روانه بازار نشر کرد

وی در پایان گفت:‌ این مجموعه به زودی از سوی انتشارات نیستان وارد بازار نشر می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حافظ انتشارات نیستان شعر کتاب حافظ انتشارات نیستان شعر کتاب انتشارات نیستان حافظ و سعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۰۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب معاون بین الملل بنیاد سعدی

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامعلی حدادعادل رییس بنیاد سعدی با صدور حکمی سیدعلی موسوی زاده را به عنوان معاون جدید امور بین الملل این بنیاد منصوب کرد.

مشروح متن این حکم انتصاب در ادامه می آید:

جناب آقای سیدعلی موسوی زاده

با سلام و احترام؛

نظر به تعهد، تخصص و تجربه ارزنده‌ای که در مدیریت‌های فرهنگی و بین المللی دارید به سمت «معاون امور بین المل بنیاد سعدی» منصوب می‌شوید، امید است با استعانت از خداوند متعال و بکارگیری توان و بهره گیری از امکانات و ظرفیت‌های موجود در راستای ارتقا بنیاد سعدی موفق و موید باشید.

توفیق روز افزون و سلامتی شما را از درگاه خداوند منان مسئلت می‌نمایم.»

سیدعلی موسوی زاده که از سال گذشته به عنوان مشاور ریاست بنیاد سعدی و مدیر انتشارات بین المللی آزفا در این بنیاد حضور دارد، در کارنامه فعالیت‌های خود تجربیات و سوابقی همچون مدیرکل ارزیابی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، قائم مقام انتشارات بین المللی الهدی، وابسته فرهنگی در کشورهای قطر، سوریه و روسیه و رایزن فرهنگی ایران در کشور عمان را نیز به همراه دارد.

کد خبر 6078044 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • بازدید از آرامگاه سعدی در اول اردیبهشت‌ماه رایگان شد
  • ببینید | گریه‌های ماهور الوند از دیدن سکانسی عاشقانه با بازی زانیار خسروی
  • بازدید رایگان از مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی در روز اول اردیبهشت
  • ارسال ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری
  • ارسال بیش از ۶۶ هزار کتاب به مراکز کانون در کشور
  • معاون جدید امور بین‌الملل بنیاد سعدی منصوب شد
  • انتصاب معاون بین الملل بنیاد سعدی
  • بهترین سریال‌های عاشقانه کره‌ای با حال و هوای «فانتزی»
  • چگونه کتاب‌های انتشارات تیمورزاده را خریداری کنیم؟
  • بهترین سریال‌های عاشقانۀ کره‌ای با حال و هوای «فانتزی»