Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-18@23:53:51 GMT

بلاتکلیفی بزرگ واردکنندگان کشور | ماجرا چیست؟

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۱۰۴۰

بلاتکلیفی بزرگ واردکنندگان کشور | ماجرا چیست؟

عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران گفت: در حال حاضر تصمیم‌هایی که برای حذف ارز ترجیحی گرفته شده مبهم و تقریبا محرمانه است و این موضوع، بلاتکلیفی واردکنندگان را در پی داشته است. محمدمهدی نهاوندی در صبحانه کاری تشکل های کشاورزی اتاق بازرگانی تهران با جواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی ضمن تشکر از تصمیم دولت مبنی بر اصلاح سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی افزود: ضرورت دارد تا طراحی و تدوین روش اجرا با اخذ نظر و مشارکت تمام دست اندرکاران زنجیره انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مسئول صنفی اظهار کرد: اگر تصمیم دولت برای حذف ارز ترجیحی است باید این اقدام با توجه به آثار و تبعات آن صورت بگیرد و بدون تردید این تصمیم گیری می‌تواند بسیار اثر بخش و مفید باشد.

نهاوندی گفت: در این مسیر اعتماد به فعالان اقتصادی حوزه دام و طیور و طراحی روش اجرای آن با لحاظ کردن نظرات کارشناسی دست اندرکاران قطعا به افزایش کارآمدی و رضایتمندی مورد انتظار از اجرای تصمیم حذف ارز ترجیحی می شود.

وی تصریح کرد: بدیهی است تصمیم گیری پشت درهای بسته برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی می تواند هزینه های اجرای این تصمیم را افزایش خواهد داد.

بر اساس این گزارش اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور، عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران خاطرنشان کرد: لازم است پس از حذف ارز ترجیحی برای واردات نهاده های دامی، مکانیزم های بازار جایگزین سیاست های دستوری و دخالت محور دولت شود تا بدین ترتیب فعالان اقتصادی مجددا در انتطار تیک و تایید و تعیین تکلیف دولت قرار نگیرند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ارز تجارت دولت واردکنندگان دام و طیور حذف ارز ترجیحی نهاده های دام دام و طیور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۱۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید/تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار

بنا به این گزارش، دکتر عباس عبادی با اشاره به دستاوردهای ارزشمند وزارت بهداشت در اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، گفت: امسال برای نخستین بار تعرفه ترجیحی برای مناطق کمتر برخوردار تصویب شد که گامی در جهت دسترسی عادلانه مردم به خدمات پرستاری و انگیزه همکاران جهت ماندگاری در این مناطق است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت به افزایش ۵۰ درصدی ضریب ریالی k پایه کارشناسان پروانه‌دار و پرستاری اشاره کرد و افزود: این افزایش نسبت به سال گذشته از ۲۰ هزار و ۱۰۰ تومان به ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

عبادی همچنین گفت: ۱۵ درصد به ارزش نسبی خدمات پرستاری(k) نسبت به سال قبل اضافه شده است که این مصوبات منجر به رشد مناسبی در میزان تعرفه پرستاران در سال ۱۴۰۳ خواهد شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به مزایای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، تصریح کرد: با اجرای این قانون، استقلال مالی و ارتقای هویت سازمانی گروه پرستاری بهبود یافته است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی افزود: این قانون منابع جدید مالی را برای بیمارستان‌ها فراهم کره است. دانشگاه‌های علوم پزشکی موظفند در توزیع این منابع وفق دستورالعمل‌های ابلاغی نقش فعالانه‌ای داشته باشند تا منافع آن به طور عادلانه به تمامی پرستاران برسد.

وی با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم و وزارت بهداشت برای حل مشکلات پرستاری، گفت: این دستاوردها حاصل تلاش‌های یکساله و اصلاحات انجام شده در قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است که بدون شک، این اقدامات گامی کوچک در جهت ارتقای جایگاه پرستاران در نظام سلامت کشور و افزایش انگیزه آنها برای ارائه خدمات بهتر به مردم شریف ایران خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فراتی، استاد دانشگاه: طرح خاورمیانه جدید بعد از حمله ایران شکل می‌گیرد
  • اشغالگری در روز روشن
  • تارانتینو تصمیم بزرگ و جنجالی خود را کنار گذاشت
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هماهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هناهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید / تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار
  • وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید/تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار