Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کاظمی در آیین نواختن زنگ ایثار و مقاومت که در دبیرستان شاهد مبشر منطقه ۶ آموزش و پرورش تهران برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: شهید علی لندی یاد و خاطره شهید فهمیده ها و بهنام محمدی ها را زنده کرد، یاد همه شان گرامی باد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین ماموریت های نظام تعلیم و تربیت در کشورمان انتقال فرهنگ ها، ارزش ها و آداب و رسوم به نسل بعد است، گفت: آنچه در راس این ماموریت ها قرار دارد فرهنگ ایثار و شهادت است که از آموزه های دین و مکتب ماست و از این منظر توجه و پرداختن به این موضوع برای ما بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در این روز که به صورت نمادین برگزار می شود، با شهدا پیمان می بندیم در راه توسعه این فرهنگ از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

وی تاکید کرد: تشکل های دانش آموزی امروز بالاترین ظرفیت نظام آموزش و پرورش اند و توسعه فرهنگ ایثار را به عنوان مهمترین ماموریت خود تلقی کرده اند. مطمئن باشید کتب درسی را متناسب با فرهنگ ایثار و شهادت بازبینی و تکمیل خواهیم کرد.

وی بیان کرد: آنجه امروز کشور ما را در مقابل طوفان های حوادث در سراسر تاریخ پرافتخار ایران اسلامی عبور داده همین فرهنگ است. ما این را هم به عنوان یک تکلیف آموزشی و پرورشی و هم یک تکلیف انقلابی و ولایی تلقی می کنیم.

همچنین در این مراسم عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: دوران دفاع مقدس و هشت سال دفاع جانانه رزمندگان یکی از منابع ارزش در جامعه ماست که باید به نسل های آینده منتقل شود. آموزش و پرورش این کار را سرلوحه خودش قرار داده و برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت برنامه های متعددی ترتیب داده است که مهمترینش راهیان نور بود.

وی گفت: ۳۲۳ شهید فرهنگی و ۵۲۰۶ دانش آموز شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم شده است که نشان می دهد آموزش و پرورش در راستای توسعه فرهنگ جهاد و شهادت پیشتاز بوده و خواهد بود.

در حاشیه آیین نواختن زنگ ایثار و مقاومت نیز کاظمی در جمع خبرنگاران به برگزاری ۴۰ هزار یادواره در ۴۰ هزار مدرسه و معرفی ۴۰ هزار شهید، معرفی شهدای شاخص، برگزاری اردوهای شمیم نور و راهیان نور، تکریم خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران، ارتقای سطح مدارس شاهد در کنار محتوای کتب درسی برای کمک به دانش آموزان برای آشنایی با الگوی ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: سال گذشته توسعه مکتب شهید سلیمانی طراحی و جشنواره علمدار به میزبانی کرمان برگزار شد و حدود ۱۲۰ هزار دانش‌آموز اثر فرهنگی خود را به این جشنواره ارسال کردند امسال نیز دومین جشنواره علمدار برگزار می‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش همچنین از وجود ۲۵ هزار جانبار، ۴ هزار و ۵۰۰ آزاده و ۴۰ هزار شهید فرهنگی و دانش‌آموز خبر داد که نشان از سهم بالای آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به مشکلات سامانه شاد اشاره کرد و گفت: امروز در جلسه شورای راهبری شاد آخرین آمار دانش‌آموزان که شبکه شاد را نصب کردند اعلام شد که عدد بالایی است همچنین یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز با شاد ارتباط صوتی برقرار کردند. پهنای باند امروز شبکه شاد ۳۰۵ گیگ در ثانیه بوده و حدود ۸۷ درصد کلاس‌ها در شاد تشکیل شده است شاید مدارس غیردولتی یا روستایی به این شبکه وصل نشده باشند ما ۴۵ هزار مدرسه روستایی داریم که آموزش حضوری دارند.

وی ادامه داد: اطمینان می‌دهم طی یکی دو روز آینده به نقطه پایدار و مطلوب در شاد دست پیدا کنیم و زیرساخت‌های سامانه سیدا نیز افزایش پیدا می‌کند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هر مدرسه در الگوی بازگشایی وضعیت خود را باید بررسی و فرمی را پر کند اظهار کرد: هر مدرسه در این الگو باید تاریخ حضور دانش‌آموز را اعلام کند. بررسی‌های میدانی ما نشان می‌دهد تقاضای اجتماعی برای بازگشایی حضوری در جامعه ایجاد شده و ما در چارچوب الگو پیش می‌رویم. آموزش مجازی همچنان وجود دارد در شورای عالی آموزش و پرورش و کمیسیون برنامه درسی برنامه آموزش مجازی را طراحی می‌کنیم که به عنوان بخشی از جریان آموزش باشد.

کاظمی در پایان گفت: واکسیناسیون دانش‌آموزان در اختیار وزارت بهداشت است اما نباید واکسن را به بازگشایی مدارس گره بزنیم واکسن ارتقا و تضمین سلامت را بالا می‌برد.

کد خبر 5315310

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا کاظمی وزارت آموزش و پرورش فرهنگ ایثار و شهادت هفته دفاع مقدس شبکه شاد اربعین 1400 اربعین حسینی شهرداری تهران هفته دفاع مقدس علیرضا زاکانی وزارت آموزش و پرورش تهران ویروس کرونا کمیته امداد امام خمینی علامه حسن زاده آملی هوای ناسالم واکسن کرونا راهپیمایی جاماندگان سازمان تامین اجتماعی فرهنگ ایثار و شهادت آموزش و پرورش دانش آموز ۴۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۱۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش کتاب درسی از فردا؛ ۲۸ فروردین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ ابوالقاسم اکبری در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، افزود: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعداد‌های درخشان و همچنین کتاب‌های درسی دانش‌آموزان استثنایی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش my.medu.ir و یا سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی www.irtextbook.ir و برابر جدول تقویم زمانی پیوست انجام و پیرو آن کتاب‌های درسی، بر اساس سفارشات ثبت‌شده در سامانه، توزیع می‌شود.
وی گفت: ثبت‌نام‌ها برای پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم از سه شنبه ۲۸ فروردین و همچنین پایه‌های ورودی مقاطع تحصیلی (اول ابتدایی، هفتم و دهم) نیز از دهم تیر آغاز می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان تأکید کرد: ثبت نام کتاب به منزله ثبت نام نهایی دانش آموزان است بنابراین به خانواده‌ها توصیه می‌شود هرچه سریعتر برای ثبت کتاب دانش آموزان اقدام کنند.
خراسان شمالی ۱۹۲ هزار دانش آموز دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز
  • تحول آوینی منجر به نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت شد
  • ثبت سفارش کتاب درسی از فردا؛ ۲۸ فروردین
  • جداسازی طیف اوتیسم از گروه کم توان ذهنی/متناسب سازی محتوای درسی برای دانش آموزان اوتیسم+فیلم
  • ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در استان هرمزگان از ابتدای مهرماه
  • ایران اسلامی به مرحله جدیدی از تصمیم‌سازی سياسی در جهان ورود می‌کند
  • ایران به مرحله جدیدی از تصمیم‌سازیهای سیاسی در خاورمیانه و جهان ورود خواهد کرد
  • ارسال ۳ هزار اثر در دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی
  • «زنگ عطار» در نیشابور نواخته شد/ اشعار عطار الگویی برای فرهنگ ایثار و شهادت
  • ‍ فرهنگ ایثار و شهادت در رفتار و اشعار عطار قابل الگوپذیری است