Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از جذب بیش از ۷۱ هزار میلیارد ریال اعتبار اوراق مشارکت سال ۱۳۹۹ شهرداری‌ها خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مسعود نصرتی اظهار کرد: وزارت کشور به استناد بند «د» تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، شهرداری‌ها را برای استفاده از اوراق مشارکت به سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی معرفی می‌کند که این مهم تا سقف مبلغ ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی‌شده در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ صورت پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات پیش آمده، از جمله شیوع ویروس کرونا، شهرداری‌ها نتوانستند تا قبل از پایان سال ۱۳۹۹ اعتبار اوراق را جذب کند که با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت دیوان محاسبات کشور، مهلت جذب اوراق، ابتدا تا پایان تیرماه و سپس تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۰ تمدید شد.

نصرتی افزود: با تمدید مهلت جذب اوراق مشارکت، رکورد بی نظیری در تأمین مالی شهرداری‌ها از طریق اوراق مشارکت رقم خورد، به طوری که ۷۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های مترو، اتوبوسرانی و بافت فرسوده ۱۲ شهرداری کلانشهر، مرکز استان و بزرگ کشور جذب شد.

وی اضافه کرد: یکی از دلایل اصلی رشد میزان جذب اوراق مشارکت در سال‌های اخیر، پیگیری ویژه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از شهرداری‌ها، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی بوده که دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان به طور متمرکز مسئول پیگیری آن و تسهیل فرآیند جذب اوراق مشارکت و رفع موانع موجود بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ابراز امیدواری کرد که این اعتبارات جذب شده در پروژه‌های مترو، اتوبوسرانی و بافت فرسوده شهرداری‌ها، سبب بهبود خدمت رسانی به شهروندان کشور شود.

کد خبر 525266

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری ها سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بودجه اوراق مشارکت شهرداری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اوراق مشارکت میلیارد ریال جذب اوراق سال ۱۳۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۱۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ درصد اهداف بودجه ۱۴۰۲ محقق نشد/ شروع اصلاح ساختار بودجه در ۱۴۰۳

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اعلام اینکه بر اساس گزارش خزانه‌داری کل کشور ۹۵ درصد منابع بودجه سال ۱۴۰۲ تحقق پیدا کرده است، گفت: امسال گام‌های اصلاح ساختار بودجه را محکم‌تر برخواهیم داشت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، داود منظور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در دیدار نوروزی با همکاران سازمان، ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و گرامیداشت تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن، به ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان در سال گذشته و تبیین مهم‌ترین مأموریت‌ها و مسئولیت‌های سازمان در سال جاری پرداخت.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه سال ۱۴۰۳ با توجه به آغاز اجرای برنامه هفتم در کشور، سال مهمی برای سازمان برنامه و بودجه کشور است، گفت: تدوین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مورد نیاز احکام برنامه هفتم، از اصلی‌ترین اقدامات و تمهیدات سازمان برای اجرای این برنامه در کشور است.

وی با بیان برخی محدودیت‌ها در سال گذشته پیرامون تحقق بخشی از درآمدهای دولت، افزود: با در نظر گرفتن جمیع شرایط، سال خوبی به لحاظ تأمین مالی دولت توسط سازمان برنامه و بودجه پشت سر گذاشته شد و گزارش خزانه‌داری کل کشور نشان می‌دهد که ۹۵ درصد منابع بودجه سال ۱۴۰۲ تحقق پیدا کرده است.

رضایت نسبی دستگاه‌ها از عملکرد سازمان برنامه و بودجه/ پرداخت مطالبات معلمان خرید خدمت و حق‌التدریس

منظور با بیان اینکه با تدابیر اندیشیده شده، سال ۱۴۰۲ با آرامش و با رضایت نسبی دستگاه‌ها از عملکرد سازمان به پایان رسید، ادامه داد: خوشبختانه اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان به سامان رسید و توانستیم مطالبات معلمان را از سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ پرداخت کنیم؛ همچنین مطالبات معلمان حق‌التدریس و خرید خدمت تا پایان دی‌ماه پرداخت شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به رویکرد تعاملی سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: همه اینها باعث شد که وزیران از تعاملات خوب و رابطه نزدیک و کارگشای سازمان برنامه و بودجه با دستگاه‌ها ابراز رضایت کنند.

وی گفت: طرح دارویار را به‌خوبی در سال گذشته اجرا کردیم و به اذعان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اکنون در بازار دارو، ثبات خوبی را ایجاد کرده‌ایم.

اولویت تخصیص اعتبارات عمرانی با طرح‌های قابل خاتمه در ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ است

منظور با بیان اینکه اولویت تخصیص اعتبارات عمرانی با طرح‌های قابل خاتمه در ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ است، تصریح کرد: این اولویت‌دهی باعث شد که به طرح‌های نیمه تمامی مانند آزادراه منجیل- رشت که چندین سال جزو مطالبات عمومی بود، توجه خوبی شود و این طرح‌ها به نتیجه برسند تا مردم از منافع آنها بهره‌مند شوند و باعث ایجاد امید در مردم شد.

تلاش برای جلوگیری از ناتراز شدن بودجه ۱۴۰۳

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تلاش این سازمان برای جلوگیری از ناتراز شدن بودجه ۱۴۰۳ در مرحله بررسی لایحه بودجه در مجلس، گفت: در نظر گرفتن منابع ناپایدار در بودجه را قبول نداریم و تلاش زیادی کردیم که با پیش‌بینی منابع درآمدی مطمئن و پایدار از جمله افزایش درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه ۱۴۰۳، مانع از ایجاد کسری بودجه و ناتراز شدن بودجه شویم.

وی گفت: طی سه سال گذشته، به طور متوسط بیش از ۵۰ درصد افزایش درآمدهای مالیاتی در کشور داشته‌ایم که نشان می‌دهد با احکام جدید، می‌توانیم این افزایش ۵۰ درصدی را در سال جاری نیز محقق کنیم.

گام‌های اصلاح ساختار بودجه را محکم‌تر برخواهیم داشت

منظور اصلاح ساختار بودجه را یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از سازمان برنامه و بودجه دانست و گفت: ما در سازمان برنامه و بودجه مأموریت داریم این موضوع را به طور کامل اجرا کنیم و اعلام می‌کنم که امسال گام‌های اصلاح ساختار بودجه را محکم‌تر برخواهیم داشت و با ایجاد شفافیت در بودجه با اقداماتی مانند پرداخت به ذینفع نهایی و حساب واحد خزانه، این مسیر را با جدیت ادامه می‌دهیم.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به رویکرد هوشمندسازی نظام بودجه‌ای، بیان داشت: اشراف اطلاعاتی سازمان بر جریان مالی دولت و موجودی خزانه و حساب‌های تمام دستگاه‌ها، یک الزام است.

رشد تولید و مهار تورم تا حد زیادی محقق شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به تلاش‌ها برای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ با عنوان «رشد تولید و مهار تورم»، گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ۶.۷ دهم درصدی در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۲ تحقق یافته است که حدود چهار درصد از این رشد، غیرنفتی است.

وی با تأکید بر برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، افزود: هدف‌گذاری رشد اقتصادی امسال، هشت درصد است و تحقق این رشد، وظیفه سازمان برنامه و بودجه کشور است و دستیابی به این رشد، شدنی و ممکن است و برنامه‌های تحقق رشد هشت درصدی باید در اسرع وقت با کمک دستگاه‌ها، تهیه و ابلاغ شود تا همه بخش‌ها تکلیف خود را در سال جدید بدانند.

منظور با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم، گفت: در حالی‌که نرخ بیکاری در ابتدای دولت مردمی ۹,۶ درصد بوده، در پاییز پارسال این نرخ به ۷.۶ درصد رسیده که پایین‌ترین عدد در ۱۰ سال گذشته محسوب می‌شود.

بهره‌گیری از تبصره ۲ قانون بودجه امسال برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: باید طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه ای، بخشی از این جهش تولید را تأمین کند و منابع را باید به جایی ببریم که منجر به رشد و جهش تولید شود.

وی با بیان اینکه فقط منابع دولت نیست که ایجاد رشد می‌کند، افزود: تلفیق منابع دولت با سایر منابع بسیار مهم است و امسال باید تبصره ۲ قانون بودجه امسال را به نحو متفاوتی و به‌ویژه برای پشتیبانی از مشاغل خرد به کار بگیریم تا شعار امسال هم محقق بشود.

بر اساس این گزارش، رئیس و کارکنان سازمان برنامه و بودجه کشور سپس با حضور بر مزار شهید گمنام مدفون در محوطه سازمان، با قرائت فاتحه، یاد شهدا را گرامی داشتند.

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس کل دیوان محاسبات از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری 
  • بازدید دستغیب از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور
  • ۵ درصد اهداف بودجه ۱۴۰۲ محقق نشد/ شروع اصلاح ساختار بودجه در ۱۴۰۳
  • منظور: بودجه ۱۴۰۳ بدون کسری است +فیلم
  • توسعه متوازن شهر و پایان پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت بودجه ۱۴۰۳ شهرداری زرین‌شهر
  • افزایش چند برابری جریمه‌ها برای تخلفات نهادهای مالی
  • تکذیب خبر منسوب به منظور درباره تخصیص ارز واردات خودرو
  • سکوی سوم ثبت فرصت‌های سرمایه گذاری از آن شهرداری‌های خراسان جنوبی
  • امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه ابلاغ شد
  • درآمد سال ۱۴۰۲ البرز بیش از ۱۸۵ هزار میلیارد ریال بود