Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@19:50:48 GMT

آتش‌سوزی جنگل‌های دیل گچساران مهار شد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۱۴۶۲

آتش‌سوزی جنگل‌های دیل گچساران مهار شد

گروه استان‌ها - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از مهار آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع کوه دیل گچساران بعد از ۵ روز خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، مراتع و جنگل‌های کوه دیل گچساران عصر روز جمعه دوم مهرماه طعمه حریق شد که با تلاش نیروهای مردمی، محیط بانان و قرقبانان منابع طبیعی کنترل و اما روزشنبه سوم مهرماه مجدد آتش شعله ور شد و تا امروز ادامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روح الله حقیقت فرمانده یگان حفاظت محیطزیست کهگیلویه و بویراحمد عامل آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع کوه دیل را انسانی عنوان کرد و افزود: عمدی و یا سهوی بودن این آتش سوزی هنوز مشخص نیست و موضوع در دست بررسی است.

جدال دستان خالی با آتش در جنگل‌های " درازنو" به روایت تصاویرآتش در ارتفاعات " درازنو" مهار شد/ نابودی 200 هکتار از جنگل‌های هیرکانیافزایش 45 درصدی آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی کشور/ گلستان دومین استان با بالاترین میزان حریق

وی با اشاره به اینکه آتش سوزی کوه دیل با همکاری نیروهای مردمی، سپاه، بسیج، محیط بانان، قرقبانان و دستگاه‌های عضو ستاد بحران کنترل و مهار شده است، ادامه داد: برخی نیروها در منطقه تا پایش کامل حضور دارند.

حقیقت با بیان اینکه هنوز میزان خسارت مشخص نیست، خاطرنشان کرد: بزودی کارشناسان برای ارزیابی دقیق میزان خسارت عازم منطقه می‌شوند.

به گزارش تسنیم، منطقه حفاطت شده دیل از توابع شهرستان  گچساران زیستگاه کل بز وحشی، پلنگ، پرندگان شکاری و گونه‌های کمیاب گیاهان دارویی بوده و عمده پوشش جنگلی آن بلوط است.

انتهای پیام/541/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آتش سوزی جنگل ها و مراتع آتش سوزی جنگل ها و مراتع آتش سوزی کوه دیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۱۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین در شهرک شکوهیه خبر داد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید محمدجواد سجادی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی گسترده کارخانه تولید پارافین در شهرک صنعتی شکوهیه قم گفت: این آتش‌سوزی 30 دقیقه بامداد امروز به مرکز آتش‌نشانی شکوهیه و بلافاصله به آتش‌نشانی شهرداری قم اعلام شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله 5 دستگاه خودرو اطفاء حریق از شهرک صنعتی شکوهیه و یک دستگاه خودرو اطفا حریق از شهرک صنعتی محمودآباد به محل اعزام شدند، افزود: با توجه به وسعت آتش، 6 دستگاه خودرو اطفای حریق نیز از آتش‌نشانی شهر قم به محل حریق اعزام شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم بیان کرد: با تلاش مشترک نیروهای آتش‌نشانی قم، شکوهیه و محمودآباد، آتش‌سوزی بعد از ساعت‌ها تلاش مهار شد و آتش‌نشانان مشغول عملیات لکه‌گیری و جداسازی شدند.

به گفته وی، در این عملیات با توجه به حجم بالای مواد سوختنی و خطر آتش‌سوزی کارخانه‌های مجاور آتش‌نشانان با پوشش دهی کامل حریق مانع از رسیدن آتش به کارخانه‌های مجاور شدند.

سجادی با تأکید بر اینکه این آتش‌سوزی خسارت جانی در پی نداشت، تصریح کرد: علت آتش‌سوزی توسط تیم علت‌یابی حریق در حال بررسی است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری (فیلم)
  • مهار آتش‌سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • (ویدئو) مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • کارگاه چوب بری در جاده مخصوص کرج در آتش سوخت
  • مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم
  • مهار آتش در خودروی سواری
  • آتش سوزی انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین