Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه بر اساس آخرین تصمیمات ستاد اربعین مرز مهران و مرز شلمچه برای بازگشت زائران بازگشایی‌ شده است و پیش‌بینی می‌شود که از ساعت ۵ بعدازظهر ما شاهد بالاترین میزان ورودی زائران به کشور باشیم،  ادامه داد: طبق اعلام مسئولان برخی از زائران قصد بازگشت از مرز شلمچه را دارند که ما برای این مرز هم تمهیدات لازم را در نظر گرفته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  ادامه داد:  با توجه به آنکه امروز در کشور عراق اربعین است، بنابراین پیش‌بینی می‌شود که زمان بازگشت زائران از بعدازظهر امروز باشد و تا ۲۴ ساعت آینده ما شاهد بیشترین ورود حجم زائران به کشور باشیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های لازم تمهیدات کافی و همچنین تامین ناوگان برای بازگشت زائران در نظر گرفته شده‌ است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه  سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای  جایگاه‌های لازم برای تامین ناوگان را در مرز مهران در نظر گرفته‌ است، گفت: درحال‌حاضر با توجه به آنکه پیش‌فروش بلیت اتوبوس از روز‌های گذشته برای سهولت زائران صورت گرفته بود، اما استقبال چندانی برای از پیش فروش بلیت‌ها انجام نشد، اما با این وجود جایگاه‌های لازم برای خرید بلیت اتوبوس در مرز مهران و شلمچه در نظر گرفته شده‌است و زائران برای خرید بلیت نگران نباشند.

امانی تصریح کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به استان‌های معین برای تامین ناوگان دستورات لازم را داده و هر استان یک نماینده معین برای تامین ناوگان دارد تا برنامه ریزی برای جابه جایی زائران به صورت کامل صورت گیرد.

او با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار ۴ تا ۵ هزار دستگاه اتوبوس به‌صورت آماده‌باش برای بازگشت زائران قراردارند، افزود: حدود یک هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در مرز مهران و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس هم در مرز شلمچه برای بازگشت زائران قرار داده شده‌ است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  با بیان اینکه ما پیش‌بینی می‌کنیم که بیشترین تعداد بازگشت در ۲۴ ساعت آینده به داخل کشور باشد، افزود:  ما از هم اکنون  آماده بازگرداندن زائران هستیم و تا روز شنبه هم آمادگی لازم را برای بازگشت زائران داریم چرا که ممکن است برخی از زائران با تاخیر وارد کشور شوند.

 امانی با بیان اینکه تکریم و خدمت رسانی به زائران تکلیف شرعی است و باید از توانمندی ناوگان و نیروی انسانی موجود در استان‌ها بهره‌گیری حداکثری به عمل آید، اظهار کرد: با توجه به بازگشت تعدادی از زائران از مرز‌های زمینی، همه استان‌ها در تأمین ناوگان مورد نیاز بر اساس سهمیه‌های تعیین شده و زائران اعزامی به کشور عراق باید هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند. همسو با اجرای مطلوب روند جا به جایی و بازگشت زائران به مقصد استان‌های سراسر کشور نظارت مستمر تا پایان سفر‌های بازگشت انجام می شود.

او ادامه داد: امیدواریم با به کارگیری توانمندی موجود در استان‌ها و حضور نیرو‌های انسانی و کارشناسان در پایانه‌ها مسافربری، جابه جایی مطلوب و ایمن زائران اربعین همچون سال‌های گذشته به نحو احسن مدیریت و اجرا شود.

امانی بیان کرد: همکاران ما در وزارت بهداشت در پایانه مرزی مهران و شلمچه مستقر هستند تا از زائران برای بازگشت به کشور تست کرونا بگیرند.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای همچنین  از تلاش و پشتکار تمامی استان‌ها برای حمل کالای اساسی از مبدا بنادر اصلی به سایر نقاط کشور تقدیر کرد و افزود: به منظور تخلیه هرچه سریع‌تر کالای موجود در بنادر اقدامات و برنامه‌های بخش حمل و نقل کالا با قوت استمرار داشته و همواره در اولویت فعالیت‌های جاری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل ونقل سفر اربعین رئیس سازمان راهداری و حمل برای بازگشت زائران دستگاه اتوبوس تامین ناوگان نقل جاده ای مرز مهران حمل و نقل استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۱۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تدابیر وزیر راه و شهرسازی و تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین، برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس، مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته شد.

به گزارش ایسنا، نشست بررسی دستورالعمل واردات اتوبوس از محل بند (ص) تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور به ریاست سید کمال هادیان‌فر معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، محسن صادقی مدیرکل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری این معاونت، حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و جمعی از مدیران عامل و رؤسای شرکت‌ها و تعاونی‌های حمل‌ونقل مسافر برون‌شهری در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه برگزار شد.

در این نشست ابتدا دستورالعمل واردات اتوبوس از محل بند (ص) تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ کشور تشریح شد که بر این اساس؛ «اولویت با شرکت‌های حمل‌ونقلی یا کارگزارهای آنها برای واردات باشد»، «شرکت‌های حمل‌ونقل، باید تعهد بدهند پس از تأیید تخصیص ارز در زمان حداکثر یک هفته‌ای نسبت به تهیه نقدینگی نهایی اقدام کنند. بدیهی است اگر این زمان افزایش یابد شرکت در لیست سیاه قرار گرفته و حداکثر تا یک سال آینده امکان واردات نخواهند داشت.»، «هر شرکت می‌تواند حد اکثر ۲۵ دستگاه وارد کند (مگر در شرایط خاص) لیکن اگر مشکل نقدینگی دارند باید همان ابتدا تعداد دقیق را مشخص کنند. در غیر این صورت حتی اگر بخشی از نقدینگی هم تأمین نشود در لیست سیاه قرار می‌گیرند»، «شرکت‌ها تا رسیدن اتوبوس به سن ۱۰ سالگی امکان فروش آنها را ندارند»، «حداکثر پیمایش اتوبوس‌ها در سال در حوزه بین شهری باید ۱۵۰ هزار کیلومتر باشد مگر اینکه با توجه به شرایط روز (مثل کرونا...) این مقدار توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کاهش یابد»، «واردکننده باید با شفاف سازی نرخ ارز تحت نظارت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، حداکثر سه ماه پس از خرید اتوبوس، آن را با سود متعارف واگذار کند. بدیهی است در صورتی که خریدار وجود نداشته باشد امکان تطویل زمان از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای امکان پذیر خواهد بود.»، «شرایط تامین نقدینگی و مشخص کردن حداکثر تعداد (بند ۳)، برای شرکت‌های وارد کننده نیز برقرار خواهد بود».

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، در ادامه این نشست، سید کمال هادیان فر - معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی - بر برگزاری عملیات جابه‌جایی زائران اباعبدالله در اربعین حسینی (ع) امسال تأکید کرد و گفت: شرکت‌ها و تعاونی‌های مسافربری در نظر داشته باشند با برنامه‌ریزی و همکاری، مشکلات و موانع برطرف می‌شود.

وی افزود: با تدابیر وزیر راه و شهرسازی و تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس برون‌شهری مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو و همچنین ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات با سود ۹ درصد از محل منابع داخلی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به شرکت‌ها و تعاونی‌های حمل‌ونقل مسافر برون شهری برای واردات ناوگان مورد نیاز در نظر گرفته شده است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان کرد: در فاز اول؛ مبلغ ۱۵۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس با عمر کمتر از پنج سال (و قیمت هر دستگاه تا ۲۲۰ هزار دلار) در نظر گرفته شده است و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند تا صبح روز شنبه (هشتم اردیبهشت ماه)، تعداد ناوگانی که امکان واردات دارند را به معاونت حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کنند.

هادیان‌فر خاطرنشان کرد: این یک فرصت استثنایی است که در اختیار بخش حمل‌ونقل عمومی برون شهری قرار گرفته که برای بهره‌مندی این بخش از فرصت پیش رو موانع از سوی وزیر راه و شهرسازی برطرف شده است و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهایت همکاری را به عمل می‌آورد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین 
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • زمان آغاز به کار تاکسی‌های برقی/ تسهیلاتی برای تاکسی‌رانان
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد
  • تزریق اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد آغاز شد
  • تزریق اتوبوس به ناوگان حمل ونقل عمومی مشهد آغاز شد