Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ دکتر «علی خیرالدین» به عنوان «مشاور وزیر در امور علمی، تحقیقاتی و فناوری» منصوب شد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدعلی زلفی‌گل طی حکمی دکتر «علی خیرالدین» را به عنوان «مشاور وزیر در امور علمی، تحقیقاتی و فناوری» منصوب کرد.

متن حکم انتصاب دکتر خیرالدین به این شرح است:

"جناب آقای دکتر علی خیرالدین 

سلام علیکم؛

نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی در حوزه آموزش عالی، به موجب این حکم به سمت «مشاور وزیر در امور علمی، تحقیقاتی و فناوری» منصوب می‌شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار می‌رود با هم‌فکری، هم‌اندیشی و هم‌یاری صاحب‌نظران در اتاق‌های فکر، اهداف و سیاست‌های این وزارت در زمینه راهبری دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری بر پایه سیاست‌های دولت محترم و در چارچوب برنامه‌های ارائه شده اینجانب به مجلس شورای اسلامی تحقق یابد.

امید است با ارائه راهکارها و راهبردهای عملیاتی حاصل از اتاق‌های فکر اهداف زیر تحقق یابد:

۱- آموزش و پژوهش هدفمند

۲- مهارت‌افزایی در آموزش و پژوهش

۳- مرجعیت و دیپلماسی علمی

۴- اشتغال و کارآفرینی

۵- کاربردی‌سازی تحقیقات

۶- تولید ثروت از دانش

۷- پیگیری تأسیس معاونت فناوری و نوآوری

توفیق جناب‌عالی را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از خداوند متعال خواستارم."


بنابر اعلام روابط عمومی وزارت علوم؛ دکتر علی خیرالدین استاد تمام ممتاز دانشگاه سمنان در رشته عمران و سازه است که با بیش از ۴۰ سال سابقه تدریس در آموزش عالی، دارای ۱۲ کتاب تألیفی، بیش از ۵۰۰ مقاله ISI و علمی پژوهشی و چندین طرح بین المللی و ملی و ثبت اختراع است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمدعلی زلفی گل وزارت علوم وزير علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۱۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت ۱۵ همتی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه در خدمت حل مسائل کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، محمدجواد صدری مهر در گردهمایی مدیران مراکز نوآوری که در محل کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدبوم (امیدینو) برگزار شد، «مراکز نوآوری» را مراکزی مسئله محور خواند و اظهار کرد: در مراکز نوآوری، مسائل اساسی کشور تعریف می‌شود و به سمت حل مسئله حرکت می‌کنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه در اکوسیستم نیازمند یک ارتباط منطقی هستیم؛ افزود: شبکه‌سازی و هم‌افزایی میان مراکز نوآوری و تقسیم صحیح و اصولی مسائل اساسی کشور میان آنها و اشتراک‌گذاری با یکدیگر یک ضرورت تلقی می‌شود که عدم شناخت این ضرورت در کشور احساس می‌شد.

مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با اشاره به ضرورت توسعه مراکز نوآوری در استان‌ها، گفت: استان‌ها نیز باید براساس ظرفیت‌ها خود اقدام به ایجاد مراکز نوآوری کنند. مثلا استان‌هایی مانند کرمان و یزد که مسائل معدنی زیادی دارند، باید دارای مراکز نوآوری معدنی باشند تا بتوانند به سؤالات صنایع معدنی استان خود پاسخگو باشند.

به گفته او، باتوجه به اینکه امسال ظرفیت تخصیص اعتبار مالیاتی به تحقیق و پژوهش برای حل مسائل اساسی کشور داریم، مراکز نوآوری کشور با شبکه سازی نقش جدی تری را بازی خواهند کرد.

وی همچنین از ظرفیت ۱۵ همتی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه جهت حل مسائل اساسی کشور برای سال جاری خبر داد.

صدری مهر ادامه داد: طی دو روز برگزاری این گردهمایی که روز دوم آن فردا در محل معاونت علمی ریاست‌جمهوری خواهد بود، مسائل ایجاد این مراکز را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا به مدل مناسب این مراکز در کشور برسیم.

مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی در پایان ابراز امیدواری کرد که طی این گردهمایی، هسته اولیه ‌شبکه مراکز نوآوری شکل بگیرد.

کد خبر 6085558 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • ظرفیت ۱۵ همتی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه برای حل مسائل
  • آمادگی وزارت علوم برای همکاری با بریکس در حوزه آموزش‌های مهارتی
  • ظرفیت ۱۵ همتی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه در خدمت حل مسائل کشور
  • مراکز نوآوری و کارآفرینی دسته بندی می‌شوند
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • زلفی گل: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • برنامه‌های در دست اقدام شورای فرهنگی چیست؟
  • ۳۰ دانشگاه برتر رتبه بندی ملی ISC مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند