Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» علیرضا زاکانی در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اربعین گذشت و خاطرات خوبی چه برای کسانی که توفیق حضور در عراق داشتند و چه کسانی که از سایر راه‌های دیگر از این روز بهره‌مند شدند، برجای گذاشت.

وی ضمن تشکر از معاونت شهرداری جهت انجام هماهنگی‌ها در مورد مراسم اربعین از جمله معاونت خدمات شهری و حمل و نقل و ترافیک و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: بسیاری از مناطق به ویژه منطقه ۲۰ نیز همکاری‌های خوبی جهت برگزاری هر چه بهتر راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تهران در ادامه با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت:‌ شهدا، رزمندگان میراث دفاع مقدس را بر جای گذاشتند و هفتم مهر هم روز آتش‌نشان است که من هر دو روز آتش‌نشان و هفته دفاع مقدس را به عزیزان تبریک می‌کویم.

زاکانی در مورد کاهش صدور پروانه گفت: در حال حاضر طرحی در شورا در دستور کار است تا دریافت مجوزها زمان کوتاه‌تری داشته باشند و کاهش جدی عوارض را شاهد باشیم و از طریق فناوری و مشارکت همه کسانی که در زمینه صدور مجوزها را افزایش دهیم.

وی در مورد انتصابات در شهرداری گفت: انتصابات قطعا بر اساس شایستگی‌ها اتفاق می‌افتد چه از درون و یا چه از برون شهرداری البته نقطه آغاز انتصابات از درون شهرداری است.

شهردار تهران با بیان اینکه کانون ارزیابی تشکیل شده و تا کنون بیش از ۴۰ نفر ارزیابی شده‌اند، گفت: ما در انتصابات با کسی تعارف نداریم.

زاکانی در پاسخ به این پرسش که زمان حکم مدیران یکساله یا ۴ ساله است؟ گفت: مدیران را یکساله انتخاب می‌کنیم چرا که فعالیت آنها شوخی نیست که بخواهیم ۴ سال مسؤولیت را به آنها واگذار کنیم و این افراد در یک سال باید وضعیت اقدامات‌شان رصد شود و لحظه به لحظه مورد بررسی قرار گیرد و اگر عملکردشان خوب بود استمرار یابند.

وی گفت: البته امیدواریم حکم همه کسانی که انتخاب می‌شوند استمرار یابد تا سال‌ها در کنارشان باشیم ولی به طور کلی با مدیران و  کارمندان و با خودمان تعارف نداریم.

شهردار تهران درباره بدهی‌های شهرداری بیان داشت: نمی‌دانم برخی بر چه اساسی صحبت می‌کنند اما رقم بدهی‌هایی که بنده مطرح کردم بر اساسگزارش معاونت برنامه و بودجه بوده و ۶۹ هزار میلیارد تا پایان سال ۹۹ است و تا پایان سال ۱۴۰۰ باید ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سود بانکی باید بدهیم.

زاکانی درباره مطالبات شهرداری از دولت گفت: برای طلب‌های شهرداری از دولت در حال تشکیل کار گروه هستیم اما میزان دقیق طلب‌ها مشخص نیست چراکه بخشی از آن گمانه زنی است، اما در جلسه‌ای با شهردار سابق تهران داشتیم، ایشان رقم ۵۷ هزار را در موضوع مطالبات مطرح کردند که باید این رقم هم مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پاسخ به  این پرسش که آیا مگا پروژه‌ها در این دوره ادامه خواهند داشت؟ خاطرنشان کرد: مگا پروژه‌ها حتماً خواهند بود اما تنها در قالب کالبد شکل نخواهد گرفت بلکه در قالب پروژه‌های نرم که ناظر به روح و موضوعات اجتماعی شهر است نیز خواهد بود.

زاکانی گفت: در کنار آنها نیز پروژه‌های جدی داریم که بتواند کالبد شهر را ارتقا دهد. در زمینه کالبد شهر اقدامات خوبی انجام شده اما در مسائل نرم افزاری و روح شهر کم‌ترین کار انجام شده و ما می‌خواهیم توامان به این دو موضوع توجه کنیم.

منبع: نماینده

کلیدواژه: تهران شورای شهر شهرداری تهران علیرضا زاکانی شهردار تهران پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۲۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد

به گزارش همشهری آنلاین، در این نشست علیرضا زاکانی شهردار تهران با بیان اینکه آرزوی قدیمی مدیران ارشد این بود که مرکز مطالعات بتواند به عنوان مغز متفکر شهرداری نقش‌آفرینی کند، اظهار داشت: از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری پیگیر احیای سطح نقش‌آفرینی مرکز بودیم. تلاش کردیم تا با آسیب‌شناسی بتوان به صورت عملی یک کارکرد عملیاتی در سطوح بالاتری را برای مرکز مطالعات شهرداری پیدا کرد.

او با تأکید بر تخصصی و پیچیده‌ بودن مجموعه اجرایی شهرداری تهران، اضافه کرد: مدیریت شهری موظف است از ابتدای تولد تا مرگ شهروندان خدمت‌گزار شهروندان باشد. این مجموعه بدون پشتوانه مطالعاتی و پژوهشی نمی‌تواند خدمت‌رسان مناسبی باشد. موضع فکر و تحلیل و اتکا به نظرات و اندیشمندان را باید در مجموعه مرکز مطالعات جست‌وجو کرد.

شهردار تهران با یادآوری اینکه برای ارتقاء نقش‌آفرینی مجموعه مرکز مطالعات، شورای سیاست‌گذاری تشکیل شد، گفت: اعضای این شورا معاونان تخصصی شهرداری و متناظرین آنها در مرکز مطالعات بوده و دبیر شورا هم رئیس مرکز مطالعات است .با تشکیل این شورا و حضور معاونان در آن، هم کسانی که به‌ صورت عملیاتی در صحنه مشغول فعالیت هستند، حضور دارند و هم صاحب نظران و پشتوانه‌های فکری و نظری که می‌باید تولید فکر و اندیشه کنند.

او نخستین گام این شورا را شناسایی نظام مسائل، مشکلات و سرفصل‌های هر بخش دانست و گفت: پس از آنکه صورتی از موضوعات در حوزه‌های مختلف روشن شد، باید هیأت‌های اندیشه‌ورز تخصصی برای چاره‌جویی آن مطابق نیاز اقدام کنند. هیأت اندیشه‌ورز موظف است با مطالعات خود، چراغ راه آینده را روشن کند.

شهردار تهران ابراز امیدواری کرد با تشکیل این شورا بتوان به صورت عملی، ارتباط منطقی و اجرایی مرکز مطالعات با نیازهای روز و واقعی شهرداری تهران را فراهم کرد. هم‌چنین مرکز مطالعات شهرداری باید بتواند همچون مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، راهنما و چراغ راه ما باشد. مرکز مطالعات بتواند با تغییر ساختار و پیوستگی ارتباط با مجموعه شهرداری، آثار بالاتری را در حوزه‌های مختلف اجرایی ایفا کند.

کد خبر 845279 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهرداری تهران

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • زاکانی: واردات واگن‌های مترو امسال انجام می‌شود
  • توضیحات زاکانی در خصوص نصب دوربین روی لباس حریم بانان
  • زاکانی: واگن‌های چینی امسال وارد کشور می‌شود
  • توضیحات زاکانی درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم‌بانان
  • از دستگاه‌های اجرایی ونظارتی در دور دوم انتخابات پشتیبانی می‌کنیم
  • اعضای شورای شهر تهران معترض به توهین‌های باند زاکانی
  • انتصاب مدیر جدید ارتباطات مردمی شهرداری قم
  • واکنش شورا به توهین یک مدیر زاکانی /خط قرمز ما ادب است
  • تقسیم شورای شهر تهران به موافقین و منتقدین زاکانی