Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@20:54:27 GMT

آرد سه نرخی بازار نان را بهم ریخته است

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۲۸۸۲

آرد سه نرخی بازار نان را بهم ریخته است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اتاق اصناف تهران، محمدجواد کرمی درباره دلایل گرانی نان در برخی از واحدهای صنفی، گفت: هزینه‌های تولید در سال‌های اخیر افزایش نرخ داشتند از اینرو طبیعی است که شاهد افزایش نرخ نان باشیم.

وی با بیان اینکه ابتدای هر سال دولت درآمد کارگر، بیمه و مالیات را مشخص می کند، افزود: هر ساله ما شاهد افزایش ۱۰ درصدی هزینه‌ها هستیم، اما تمامی دولت‌ها در ایران تلاش دارند که با ثابت نگه داشتن نرخ آرد قیمت نان را ثابت نگه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که ۷۵ درصد از دلایل گرانی نان به هزینه‌های تولید بر میگردد.

این فعال صنفی در ادامه با اشاره به نرخ فروش آرد، افزود: دولت گندم را ۷ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری میکند، اما کیلویی ۶۶۵ هزار به نانوایی‌ها یارانه بگیرهای نوع یک»، ۲ هزار و ۷۰۰ تومان به بخش صنف و صنعت، و کیلویی ۹۰۰ تومان به آزاد پزها عرضه میکند. تجربه ثابت کرده است همین عدم نرخ ثابت باعث بینظمی در بازار آرد و نان شده است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم تک نرخی شدن نرخ گندم و آرد، گفت: قیمت گندم و آرد در تمام دنیا ثابت است ما هم باید با تصمیمات درست قیمت آرد را واقعی کنیم.

کرمی، سال ۱۳۸۹ را سال شکوفایی صنعت نانوایی خواند و افزود: در این سال پول به حساب مردم واریز شد و اصلاح قیمت به بهترین شکل ممکن انجام گرفت.

وی در ادامه با اشاره به تعداد واحدهای صنفی فعال در کشور، گفت: در حال حال حاضر ۹۹ هزار واحد صنفی در کشور فعالیت دارند که بیش از نیمی از این تعداد در بحث تولید نان تبحر لازم را ندارند. دولت هم اکنون ۵۰ هزار میلیارد تومان، یارانه به بخش آرد و گندم پرداخت میکند که اگر این یارانه درست هزینه شود نه تنها شاهد ثبات قیمت خواهیم بود بلکه درجه کیفی نان نیز بهتر خواهد شد.

رییس اتحادیه نانوایان فانتزی تهران خاطر نشان کرد: مواد اولیه مرغوب، ماشین آلات به روز و نیروی انسانی مهارت دیده سه عامل مهم در بالا رفتن کیفیت نان هستند که اگراین ۳ به خوبی کنار هم قرار بگیرند در محصول نهایی باکیفیت در بهدست مشتریان میرسد.

کد خبر 5315455

منبع: مهر

کلیدواژه: اتاق اصناف تهران قیمت نان نانوایی آرد نانوایی اربعین 1400 قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی وزارت راه و شهرسازی بانک مرکزی قیمت طلا قیمت جهانی طلا پروازهای اربعین افزايش شاخص بورس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نفت خام فرودگاه امام خمینی ره سازمان هواپیمایی کشوری قیمت سکه بهار آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۲۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است

به گزارش همشهری آنلاین، ظرف چند سال گذشته به‌دلیل رشد شدید قیمت سکه، تقاضا برای خرید نیم و ربع سکه در بازار افزایش یافته و این موضوع سبب شده است که حباب این دو محصول بیشتر از سکه طرح قدیم و جدید باشد. حالا تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهند که در بازار مبادله ارز و طلا نیز بیشترین تقاضا مربوط به نیم‌سکه است. طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران، از زمان آغاز نخستین جلسه حراج سکه تا کنون طی ۱۰جلسه حراج، ۱۱۷هزار و ۷۴۲قطعه سکه فروخته شده که ربع سکه پرتقاضاترین قطعه بوده است.

مروری بر سایر اخبار اقتصادی نیز نشان می‌دهد اغلب تحلیلگران برآورد می‌کنند قیمت طلا و ارز در روزهای آینده کاهش یابد. عباس مسعودی، عضو هیأت‌مدیره اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران در این‌باره می‌گوید: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، دلیلی برای التهاب بازار و افزایش قیمت وجود ندارد. عده‌ زیادی از تحلیلگران معتقدند بحران‌ها توسط سیاستمداران قابل کنترل است؛ در نتیجه این افراد روند بازار ارز و قیمت طلا را نزولی پیش‌بینی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده

همچنین طبق اعلام بانک مرکزی آستانه مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری، از تمامی حساب‌های سپرده غیرتجاری متعلق به مشتری حقیقی در هر مؤسسه اعتباری با افزایش دوبرابری تا ۲میلیارد ریال به‌صورت روزانه و ۱۰میلیارد ریال به‌صورت ماهانه مجاز شد.

بانک مرکزی همچنین اعلام کرد: سال قبل بیش از ۴میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار ارز برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی تامین کرده است.

همچنین طبق اعلام بورس کالای امروز ۱۵۰۰کیلو زعفران در بورس کالا عرضه خواهد شد. این سبد زعفران که مربوط به تولیدات استان خراسان رضوی است، با قیمت پایه ۹۴میلیون تومان در ازای هر کیلوگرم و با حداقل خرید ۱۰کیلوگرم عرضه می‌شود.

محمود سیجانی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز گفت: سال گذشته ۲۰۰واحد راکد در استان تهران احیا شد و برای امسال هم ۲۰۰واحد دیگر پیش‌بینی شده است.

کد خبر 846766 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت

دیگر خبرها

  • لیر ترکیه در بازار تهران چقدر قیمت خورد؟
  • قیمت ماکارونی سر به فلک کشید!
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۳
  • محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است
  • توزیع رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی با دلار چند نرخی!
  • بهبود شرایط صنایع دارویی در گرو برچیدن بساط ارز چند نرخی
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی کشور/ برچیدن بساط ارز چند نرخی
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • هر کیلو زعفران؛ ۱۱۰ میلیون تومان!
  • کشف توزیع غیر مجاز یک هزار تن گندم یارانه‌ای در خوی