Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاخیر در تامین، بارگیری و ارسال نهاده های دامی دولتی این روزها بلای جان مرغداران شده است و آن طور که برخی از فعالان این صنعت می گویند ذرت و سویای مورد نیاز تولیدکنندگان در سامانه بازارگاه حدود دو ماه است که به درستی تامین نمی شود و نهاده ها نیز با تاخیر یکماه تا ۴۰ روز به دست مرغداران می رسد.

به گزارش ایسنا، تامین نهاده های دامی مورد نیاز تولیدکنندگان صنعت طیور و دامپروری همواره چالش بزرگی برای دولت ها بوده است و به نظر می رسد که در دولت جدید هم ادامه دار شده است؛ به طوری که اخیرا کمبود ذرت در سامانه بازارگاه و تاخیر در ارسال نهاده های خریداری شده صدای تولیدکنندگان را درآورده است و آن طور که فعالان صنعت طیور می گویند تولیدکنندگان مجبورند نهاده های دامی مورد نیاز خود را چندین برابر قیمت از بازار آزاد خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این خصوص چندی پیش پرویز فروغی_ دبیر کانون مرغداران گوشتی با اشاره به تاخیر در ارسال و بارگیری نهاده های دامی به ایسنا گفت که برخی از مرغداران هنوز بعد از ۴۰ روز نهاده های خریداری شده خود را دریافت نکرده اند و حدود یک ماهی می شود که ذرت و سویا در سامانه بازارگاه شارژ نشده است.

وی همچنین اضافه کرد که قیمت ذرت در بازار آزاد حدود ۵۰۰۰ تومان و سویا نیز ۹۰۰۰ تومان  شده است.

در این خصوص حبیب اسدالله نژاد _نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی نیز ضمن انتقاد از تاخیر در شارژ نهاده های دامی و ارسال آنها به ایسنا گفت که وقتی نهاده دیر به دست مرغدار برسد مرغدار مجبور است دوره پرورش خود را با نهاده های بازار آزاد طی کند و همین امر هزینه های تولید را بالا می برد.

فعالان دیگر صنعت طیور نیز در این خصوص نظراتی مطرح کردند. حمید کاشانی- رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن نیز به وضعیت تامین نهاده های بخش مرغ تخم گذار اشاره کرد و گفت که در این بخش حدود سه ماه است که ذرت به درستی تامین نمی شود و تنها ۴۰ درصد ذرت مورد نیاز تولیدکنندگان با قیمت مصوب تامین شده و مرغداران مجبورند ۶۰ درصد مابقی را ۳ تا ۴ برابر گرانتر از بازار آزاد خریداری کنند.

همچنین ناصر نبی پور - رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران نیز در این خصوص به ایسنا گفت: گفته می شود نهاده های خریداری شده از سامانه بازارگاه ۷ تا ۱۰ روزه به دست تولیدکننده می رسد اما گاهی اوقات این مدت زمان یک تا دوماه هم می شود. از طرفی از مردادماه ذرتی در سامانه قرارنگرفته که به تولیدکننده تحویل داده شود. حدود ۶۰ روز است که مرغداران ذرت دولتی دریافت نکرده اند و مجبورند از بازار آزاد کیلویی ۶۵۰۰ تا ۶۷۰۰ تومان خریداری کنند.

وی ادامه داد: هفته گذشته قیمت ذرت در بازار  کیلویی۵۱۰۰ تومان بود که در یک هفته قیمت آن افزایش یافت.

این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه ۴۰درصد ذرت شهریورماه تامین شده ولی هنوز به دست مرغداران نرسیده است، گفت: وعده داده اند که در این روزها همه ذرت  مورد نیاز واحدهای تولیدی تامین شود. اگر این اتفاق نیفتد قیمت هرکیلو ذرت در بازار به ۸۰۰۰ تومان هم خواهد رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نهاده دامی سامانه بازارگاه وزارت جهاد كشاورزي مرغداري سامانه بازارگاه نهاده های دامی بازار آزاد مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۲۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران میثم شهبازی، دبیر علمی ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» که در دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌شود، درباره جزئیات این رویداد گفت: جشنواره در دو بخش ایده‌های نوآورانه و کسب‌وکارهای نوپا برگزار می‌شود و طرح‌های برگزیده شناسایی، معرفی و تقدیر خواهند شد.

عضو هیأت علمی دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران افزود: مخاطبان و جامعه هدف این رویداد، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کل کشور هستند.

به گفته دبیر علمی ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار»، علاقمندان می‌توانند از طریق درگاه itm.ut.ac.ir نسبت به ارسال ایده‌ها و طرح‌های خود اقدام کنند و طرح‌های برگزیده با اعطای جایزه و پرداخت تسهیلات از صندوق‌های مرتبط با حوزه علم و فناوری حمایت می‌شوند.

شهبازی اعلام کرد: ارسال ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه از زمستان ۱۴۰۲ آغاز شده و در پی درخواست تعداد قابل توجهی از علاقمندان و صاحبان ایده، زمان دریافت طرح‌ها تا ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تمدید شد و اختتامیه این رویداد ۲۵ اردیبهشت ماه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6081285

دیگر خبرها

  • حذف شناسه پرداخت تامین اجتماعی برای تسهیل و پیشگیری از اشتباه
  • مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ ابراهیمی: مرغداران با ضرر می‌فروشند
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • کاهش قیمت ها در بازار مرغ | مرغداران با ضرر می‌ فروشند
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • جلوگیری از فاسد شدن ۲۷ هزار تن نهاده های دامی در ایلام