Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@21:09:04 GMT

باید به سمت گفتمان‌سازی جریان انقلاب برویم

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۳۱۴۳

باید به سمت گفتمان‌سازی جریان انقلاب برویم

ایسنا/همدان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: غم و غصه شهدا را خوردن خوب است و حال ما را تغییر می‌دهد اما باید به سمت گفتمان‌سازی جریان انقلاب برویم.

سردارمهدی ظفری سه‌شنبه ۶ مهر در آیین رونمایی مستند "از خشت تا بهشت " روایتی از زندگی برادران شهید "لطفعلی و عباسعلی جمور" شهیدان شاخص امسال شهرستان اسدآباد که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد با حضور جانشین معاونت تحقیقاتی ستاد کل نیروهای مسلح کشور و  مسئولین این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه  هر کس در جایگاه خود می‌تواند نقش شهید سردار "سلیمانی" و نقش شهدا را اجرا کند به شرطی که همت داشته باشد، افزود: هنوز وارد گفتمان‌سازی جریان انقلاب نشده‌ایم و همچنان در حوزه تبلیغ و شعار هستیم و با شعار  در تلاشیم وضعیت موجود را حفظ کنیم باید حوزه گفتمان‌سازی جریان انقلاب و مراتب آن در سطح دانشگاه‌ها تبیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به اینکه نباید خود را درگیر بحث‌های حزبی ،جناحی و گروهی و جریانات کرد و این امر مهم به عنوان یک اندیشه مغفول مانده است، افزود: نباید خود را کوچک کرده و زیر چتر گروه‌ها و جناح‌ها و حزب‌ها قرار گرفت چرا که حزب حتی اگر حزب اسلامی باشد هیچ‌گاه به دنبال حفظ آدم‌های جامعه نبوده و همواره به دنبال حذف است و به جز خود کسی را نمی‌بیند .

سردار ظفری با تأکید بر اینکه حزب برای اندیشه‌های دینی و اندیشه‌های امام زمان کوچک به شمار می‌رود و ما بچه‌های حزب نیستیم بلکه بچه انقلابی هستیم، یادآور شد: بچه‌های انقلاب باید بزرگ بیندیشند و اگر کار برای خدا انجام شود به‌طور قطع مانند ایستادگی بچه انقلابی‌های  هشت سال دفاع مقدس با موفقیت همراه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که دارای نگرش‌های گروه‌های چپ و راست  در کشور  هستند، این نگرش‌ها نگرش‌های کوچک جامعه جمهوری اسلامی است و اگر کسی چون سردار شهید سلیمانی به هدف اساسی انقلاب فکر کند فراتر از آن را می‌بیند البته به شرطی که خود بخواهد .

سردار ظفری با تأکید بر اینکه خدا می‌خواهد ما بزرگ شویم و جامعه امام زمانی داشته باشیم و شرط آن خود خواستن است، گفت: سردار شهید سلیمانی جهانی فکر می‌کرد و مفهوم حکومت جامعه اسلامی و حکومت جهانی را دانسته بود و افکار خود را به‌قدری بالا برده بود که  خود را درگیر با رأس استکبار کرده بود و به راحتی حتی در جلسه‌ای  به ترامپ تذکر داد که حق توهین به رئیس جمهور ایران را ندارد و در واقع با این تذکر  هدف وی دادن  تربیت بود .

وی اظهارکرد: جایگاه شهید معرفت شهید است و با معرفت خود به مسئول و غیر مسئول می‌گوید که رفتاری نداشته باشید که دشمن از شما سوء استفاده کند و این تربیت شهید بوده و این نگاه شهید است.

فرماندار اسدآباد هم با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس از درخشان‌ترین  و بی‌بدیل‌ترین نقاط ارزشمند در ۴۲ سال عمر  پرارزش  تاریخ  انقلاب اسلامی ایران به‌شمار می‌رود و هشت سال دفاع مقدس نقطه اوج ایثار و شهادت ایران اسلامی  است، افزود: فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های دوران دفاع مقدس را باید با انتقال به جوانان حفظ کرد.

سعید کتابی با بیان اینکه استفاده از فیلم ، هنر و نمایش و ادبیات از راه‌های انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان جامعه به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: استان همدان از استان‌های پیشتاز و پیشرو در ادبیات نوشتاری بوده و نویسندگان اسدآبادی هم کتاب‌های بسیاری را در زمینه شهدا و دفاع مقدس به رشته تحریر در آورده‌اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در ژانر سینمای جنگ تفاوت نگاه را در سینمای جنگ ایران اسلامی با سایر فیلم‌های سینمایی جنگی کشورهای دیگر می‌توان به وضوح دید، ادامه داد: استفاده از ظرفیت هنر سینما، ادبیات از نقش مؤثری در تبیین  سیره و منش شهدا و  ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان کشور برخوردار است.

کتابی خاطر شان کرد: رونمایی مستند "از خشت تا بهشت " روایتی از زندگی برادران شهید "لطفعلی و عباسعلی جمور" شهیدان شاخص امسال شهرستان بوده که به نحو ارزنده‌ای به ابعاد شخصیتی این عزیزان می‌پردازد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره۸۰۰۰ هزار  شهید استان همدان در سال ۱۴۰۲،  اضافه کرد: دبیرخانه تولید محتوا این این کنگره دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی بوده که از هم اکنون اقدامات خود برای تولید محتوا در کنگره را آغاز کرده است.

کتابی همچنین با بیان اینکه دانشگاه سید جمال مجموعه مفاخر  چهار اثر ماندگار با موضوع شهدای اسدآباد را در دست اجرا دارد، اظهار کرد: شهدای قراویز ،شهدای شنام ،شهدای شاخص امسال اسدآباد و نیز زندگینامه شهید محمد رسول رضایی دانش‌آموز شهید ۱۳ساله اسدآبادی مجموعه مفاخر ماندگار در دست انجام این دانشگاه  به شمار می رود.

به گزارش ایسنا؛ در پایان از مستند "از خشت تا بهشت " روایتی از زندگی برادران شهید "لطفعلی و عباسعلی جمور" شهیدان شاخص امسال شهرستان اسدآباد  رونمایی شد.

گفتنی است؛ شهیدان پاسدار جمور به عنوان دو برادر در عملیات‌های گوناگون شرکت داشتند و در کنار هم بودند تا اینکه سرانجام در تاریخ ۲۶ دی ماه ۶۵ در شلمچه عملیات کربلای۵ به درجه رفیع شهادت نائل شدند.شهیدان جمور هم در پشتیبانی و هم در عملیات‌های گوناگون شجاعانه و به عنوان گروهان خط‌شکن پیشرو بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها شهید شاخص گفتمان سازی دفاع مقدس مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سردار سلیمانی کنگره شهدا سیره شهدا گفتمان سازی جریان انقلاب شمار می رود شاخص امسال دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۳۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه به دژی تسخیرناپذیر در دفاع از کشور تبدیل شده است

امیر دریادار حبیب الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران طی پیامی، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی تبریک گفت.

متن  پیام به شرح زیر است:

برادر ارجمند

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی

فرمانده محترم کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام علیکم.

فرا رسیدن دوم اردیبهشت ماه «سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» نهاد الهی، انقلابی و مردمی که با درایت، هوشمندی و نگاه استراتژیک حضرت امام خمینی (ره) در راستای حفظ ارزش‌های انقلابی و پشتیبانی از امت‌های مظلوم و نهضت‌های استکبار ستیزی جهانی محقق شده را به جنابعالی، فرماندهان پر تلاش و آحاد همرزمان عزیز در آن نهاد مقدس تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

بی تردید امروز با گذشت بیش از ۴۵ سال تجربه همسنگری و وحدت مقدس ارتش و سپاه در این مسیر عزت، همدلی و همراهی ارزشمندی را در بازوان اقتدار نظام اسلامی ایجاد کرده و با اقتدار، آمادگی و توانمندی همه جانبه راهبردی به بنیانی مرصوص و دژی تسخیرناپذیر در دفاع از کشور تبدیل و تقویت کننده اراده خلل ناپذیر امت اسلام در جغرافیای مقاومت گردیده‌اند و نقش بی بدیلی را در مبارزه با گروه‌های تروریستی بویژه اضمحلال و نابودی غده سرطانی داعش و همچنین خنثی سازی توطئه‌های استکبار جهانی ایفا نمودند و نظام سلطه و مزدوران و اذناب منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بویژه در راس آنان رژیم کودک کش صهیونیست را در ناکامی و استیصال قرار داده و هرگونه اقدام مذبوحانه و تعدی به مرز‌های سرزمین ایران اسلامی و عبور از خط قرمز‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را با وعده صادق خود به مصداق آیه شریفه «إِنّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ» با پاسخی قاطع، سخت و پشیمان کنند پاسخ داده و خواهند داد.

از درگاه خداوند متعال، توفیق روزافزون جنابعالی و همرزمان انقلابی در سپاه پاسداران را در راه صیانت از دستاورد‌های انقلاب اسلامی و پاسداری از حریم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ظل توجهات

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • همایش «شن ها مامور خدا بودند» برگزار می‌شود
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود
  • سپاه پاسداران، مولود انقلاب اسلامی
  • حمایت همه جانبه امام خمینی (ره) از سپاه پاسداران
  • نقش غیر قابل انکار سپاه پاسداران در توفیقات نظام اسلامی
  • سپاه به دژی تسخیرناپذیر در دفاع از کشور تبدیل شده است