Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کاظم جم مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: قرارگاه رسانه‌ای مدیریت منابع آب با هدف اطلاع رسانی، استفاده از خرد جمعی تمامی ذی‌نفعان برای عبور موفق با کمترین میزان تنش از پیک‌های مصرف، توسط شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی آغاز  به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به دیگر اهداف این قرارگاه، افزود: همراه کردن تمامی ظرفیت‌های رسانه‌ای در خصوص کمک به مدیریت صحیح منابع آب، فرهنگ سازی استفاده بهینه از این منابع، استفاده از جایگاه ویژه مبلغین دینی در استان برای تشریح و تبیین نکوهش اسراف در قرآن و احادیث، نقش و جایگاه ویژه تشکل‌ها کشاورزی و سمن‌های مردمی در کمک به مدیریت صحیح منابع آب، توانمندی سازی خبرنگاران افتخاری و جوان در زمینه آب در شهر‌های استان به‌ویژه در روستا‌ها و قطب‌های کشاورزی از دیگر اهداف این قرارگاه است.

بیشتر بخوانید

محرومیت ۷ ساله خراسان رضوی از بودجه پیشگیرانه مدیریت بحران کشور

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه میزان بارندگی در سال آبی جاری ۹۷ میلی‌متر بوده، در صورتی‌که این عدد در سال آبی گذشته ۲۷۴ میلی متر بوده است، ادامه داد: براساس آمار متوسط بلندمدت نیز میزان بارندگی ۱۸۲ میلی‌متر است که این آمار نشان دهنده کاهش بارندگی در سطح استان نسبت به آمار سال گذشته می‌باشد.

جم با اشاره به اینکه در نیم‌سال ابتدایی امسال کاهش ۶۵ درصدی بارندگی در استان نسبت به سال گذشته وجود داشته است، بیان کرد: این آمار نسبت به متوسط بلند مدت ۴۷ درصد کاهش داشته است؛ امسال پیش بینی شده که پاییز کم بارش‌تری را نسبت به سال‌های گذشته خواهیم داشت.

او تصریح کرد: با نزول بارش آسمانی از این تنش آبی گذر خواهیم کرد در غیر این صورت مشهد در سال ۱۴۰۲ با تنش آبی بسیار شدیدی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام//ف.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب منطقه ای خراسان رضوی قرارگاه رسانه ای مدیریت اب خراسان رضوی منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۳۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد

استاندار خراسان جنوبی گفت: مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت در نشست بررسی مسایل مجتمع کُک طبس که با حضور مدیرعامل و سهامداران مجتمع، معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همراه بود به عنوان شعار سال اشاره کرد و اظهار داشت: این مجتمع که در ابتدای دولت سیزدهم با 20 درصد ظرفیت دو باتری فعال بود، به همت سهامداران و با پیگیری‌های صورت گرفته، با افزایش حجم تولیدات به فعالیت خود ادامه داد. 

وی با اشاره به فعال شدن دو باتری این کارخانه در سال 1401 تصریح کرد: با رسیدن باتری‌های قبلی به ظرفیت 100 درصدی و افتتاح فاز دوم کارخانه شامل باتری‌های سه و چهار، تولید کک در این مجتمع افزایش چشمگیری داشت. 

استاندار خراسان جنوبی با قابل تقدیر خواندن اقدامات صورت گرفته گفت: فعالیت این مجتمع در اشتغالزایی و رونق استان نقش بسزایی دارد. 

قناعت با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای این واحد تولیدی متذکر شد: به جهت اهمیت موضوع و نقش تولیدات این کارخانه در رفع نیاز داخلی کشور، مجتمع کُک طبس باید با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد. 

در ادامه این نشست درخصوص راهکارهای توسعه و افزایش سطح تولید کک در این مجتمع بحث و تبادل نظر شد. 

شایان ذکر است؛ مجتمع کک طبس، سومین مجتمع صنعتی تولید کک کشور است که با زیربنای 15 هزار و 500 متر مربع در زمینی به مساحت 300 هزار متر مربع ایجاد شده و زمینه اشتغال حدود 400 نفر را فراهم آورده است. کک تولیدی این مجتمع در صنایع فولاد و زغال کاربرد دارد.

استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی بر استفاده حداکثری از ظرفیت های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در خراسان جنوبی  تأکید کرد. 

قناعت در دیدار محمدرضا رحمانی مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی و اسد اسلامی‌ خواه مدیرعامل مؤسسه نصر  قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، در زمینه فعالیت‌های این قرارگاه در استان خراسان جنوبی بحث و تبادل نظر کرد. 

در این نشست با اشاره به اینکه اجرا و تکمیل قطعات 21 و 22 راه آهن بیرجند- قاین-  یونسی به این قرارگاه محول شده، مقرر شد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در اسرع وقت نسبت به شروع و تکمیل این قطعات اقدام کند. 

طول قطعات 21 و 22 راه آهن استان که حدفاصل گناباد- قاین واقع شده، 85 کیلومتر است. استفاده از ظرفیت‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در خراسان جنوبی در اجرای باندهای دوم سطح استان از دیگر مصوبات این نشست بود. این دیدار با حضور علیرضا عباس‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و میمحمد مودی مدیرکل راه و شهرسازی استان انجام شد. 

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود
  • رسانه‌ عبری: کناره گیری رئیس امان دومینوی استعفا را کلید زد
  • رسانه‌ عبری: کناره‌گیری رئیس امان دومینوی استعفا را کلید زد
  • تقوا و خلوص نیست، شاه کلید موفقیت در مدیریت
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • صدور مجوز حفر ۱۳۰ حلقه چاه برای تامین آب شرب خراسان رضوی
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • آغاز مسابقات مهارت لوازم اندازه گیری منطقه ای خراسان رضوی در حوزه نصب کنتور تکفاز