Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:06:48 GMT

چین قتلگاه رمز ارزها

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۳۸۹۱

چین قتلگاه رمز ارزها

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، بانک مرکزی چین (بانک خلق) در تازه ترین اطلاعیه خود در مورد ممنوعیت رمز ارزها می گوید: همه ارزهای رمزنگاری شده از جمله بیت کوین و تتر، جزو ارزهای فیات (کاغذی) نیستند و نمی توانند در بازار عرضه شوند، موضوعی که باعث شد تا این بازار در چند روز گذشته دچار ریزش ۱۰ تا ۲۰ درصد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بیانیه ای که بانک مرکزی چین در این مورد منتشر کرده است، «چین برای ریشه کن کردن خرید، فروش و استخراج ارزهای رمزنگاری شده برنامه جدی دارد و این اقدام با هدف دستیابی به اهداف کربن صفر انجام می شود.»

چین در سال جاری در میان نگرانی های شدید در مورد خطرات تقلب، پولشویی و مصرف بیش از حد انرژی، نظارت شدیدی بر صنعت رمزنگاری انجام داده است.

مقامات چینی قصد دارند معاملات رمزنگاری شده را به دلیل ارتباط با کلاهبرداری، پولشویی و مصرف بیش از حد انرژی متوقف کنند. چین در حال حاضر قوانینی دارد که بانک ها را از ارائه خدمات مربوط به رمزنگاری منع می کند. برای دور زدن چنین قوانینی، معامله گران چینی به سکوهای فرابورسی و صرافی های ثبت نشده در داخل این کشور نقل مکان کرده اند.

«فواد رزاق زاده»  تحلیلگر موسسه ThinkMarkets هشدار داد که به دلیل محدودیت های اعمال شده از چین، بیت کوین به سطح ۴۰ هزار دلار یا پایین تر می رود. رویکرد سختگیرانه چین بخشی از دلایلی است که باعث شد قیمت بیت کوین در ماه مه سقوط کند و برای بازگرداندن بالاترین سطح قبلی خود به بالای ۶۰ هزار دلار تلاش کند.

این کارشناس در یادداشتی خطاب به مشتریان خود نوشته است: "شرایط فعلاً به سمت منفی حرکت کرده، اقدامات چین بزرگترین دلیلی است که احتمال دارد قیمت ها را برای مدتی تحت فشار نگه دارد. "

مصرف زیاد انرژی برای استخراج ارز بخشی از دلایلی است که چین را وادار به این محدودیت ها کرده است. در بیانیه ای جداگانه، آژانس برنامه ریزی اقتصادی چین گفت که ریشه کن کردن استخراج ارز رمزنگاری شده یک کار فوری است.

بر اساس آماری که روزنامه گلوبال تایمز منتشر کرده است، بیش از سه چهارم عرضه بیت کوین در جهان در چین انجام می شود اما این فرایند مقادیر زیادی برق مصرف می کند و انرژی تولید شده توسط کارخانه های زغال سوز که سهم بزرگی در آلودگی هوای این کشور دارد در صنعت رمز ارز مصرف می شود.

بانک مرکزی چین در بیانیه خود افزوده است: کسانی که در این حوزه کار می کنند به دلیل انجام فعالیت های غیرقانونی مرتبط مرتکب جرم شده اند و تحت تعقیب قرار می گیرند.

این بیانیه همچنین می گوید «تمام فعالیت های مالی غیرقانونی به شدت ممنوع است و مطابق قوانین حذف خواهد شد.»

علاوه بر بانک مرکزی، ۱۰ نهاد دولتی دیگر از جمله کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی (NDRC)، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات و وزارت امنیت عمومی چین هم استخراج ارزهای رمزنگاری شده را به عنوان بخشی که باید حذف شود اعلام کرده اند.

اگرچه در آوریل ۲۰۱۹، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین، استخراج ارز رمزنگاری شده را به دلیل نگرانی هایی از جمله اتلاف انرژی و تنظیم مقررات، در لیست اولیه صنایع مورد نظر برای حذف قرار داد و طبق نسخه نهایی منتشر شده در ماه نوامبر امسال هم استخراج ارز رمزنگاری شده را از لیست حذف کرد، اما سرکوب فعالیت های ماینینگ و معاملات رمزنگاری در چین ابتدا در ماه مه امسال آغاز شد. آن زمان اولین باری بود که مقامات چین استخراج رمزنگاری را ممنوع کردند.

اواخر آوریل ۲۰۲۱، منطقه خودمختار مغولستان داخلی واقع در شمال چین اعلام کرد که برای کاهش انتشار کربن در منطقه، مزارع استخراج ارز رمزنگاری شده که از سوخت های فسیلی استفاده می کنند را تعطیل خواهد کرد.

همچنین طی چند ماه گذشته، چندین مرکز استخراج ارزهای مجازی بزرگ در چین از جمله در استان سیچوان در جنوب غربی چین و منطقه خودمختار مغولستان داخلی چین تعطیل شده اند.

قیمت هر بیت کوین در حال حاضر حدود ۴۳ هزار دلار است، در حالی که این رقم پیش از کاهش قیمت در سه ماه گذشته حدود ۶۳ هزار دلار بود.

اقدامات چین در ماه های اخیر باعث کاهش ارزش این بازار شده است اما در نهایت کارشناسان معتقدند صدور گاه و بیگاه دستورالعمل های ممنوعیت استخراج رمز ارزها در چین، تاثیر کوتاه مدتی بر فعالیت های معاملاتی ارزهای رمزنگاری شده خواهد داشت اما این تاثیرات طولانی مدت نخواهد بود و رمز ارز به عنوان یک بازار دیجیتال همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

برچسب‌ها چین مزرعه بیت کوین بانک مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چین مزرعه بیت کوین بانک مرکزی چین مزرعه بیت کوین بانک مرکزی ارزهای رمزنگاری شده رمزنگاری شده بانک مرکزی چین هزار دلار بیت کوین رمز ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۳۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تعزیر و خاموشی ۱۰ دستگاه ماینر قاچاق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، ولی اله درستی مطلق گفت: پرونده نگهداری 10 دستگاه ماینر قاچاق در شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شیراز رسیدگی شد.
رئیس شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شیراز افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا متهم را به پرداخت سه میلیارد و 130 میلیون ریال جریمه نقدی، محکوم کرد.
درستی مطلق گفت: ماموران شرکت توزیع نیروی برق شهرستان شیراز گزارش این تخلف را کشف و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز ارسال کردند.
ماینر یک دستگاه استخراج ارز دیجیتال است که معامله آن در سایت های مختلف انجام شده و تبلبغ آن، هم به صورت قانونی و هم غیر قانونی وجود دارد.
اگر شخص وارد کننده ماینر بدون داشتن مجوز گمرک و اداره کل صنعت، معدن و تجارت، ارز دیجیتال استخراج کند، به عنوان مرتکب جرم مورد تعقیب و پیگیری قرار میگیرد.

دیگر خبرها

  • هاوینگ بیت‌کوین/ ماجرای نصف شدن پاداش
  • استخراج ۲ امتیازی سپاهان از معدن زغال‌سنگ
  • هاوینگ بیت کوین چیست؟ همه چیز درباره Halving
  • هاوینگ بیت کوین چیست؟ همه چیز درباره Halving (+فیلم و نمودار)
  • کشف و ضبط ۱۱۷ دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در استان
  • استخراج آب ژرف فرونشست‌ها را افزایش می‌دهد
  •  تعزیر و خاموشی ۱۰ دستگاه ماینر قاچاق
  • نرخ جدید ارزها در مرکز مبادله ایران
  • سرمایه‌گذاری‌های قانونی در حوزه استخراج رمز دارایی حمایت می‌شوند
  • حمایت از سرمایه‎ گذاری‌های قانونی در حوزه استخراج رمزدارایی