Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای تداوم رشد تولید، توسعه سرمایه‌گذاری و افزایش اشتغالزایی، عرضه عمومی شرکت سهامی عام پروژه در بازار سرمایه را به عنوان جایگزینی برای تجهیز منابع مورد نیاز پروژه‌های صنعتی و معدنی مورد توجه قرار داده است.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام شاتا، با توجه به اهمیت تقویت روند سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن و برای دست‌یابی به اشتغال مناسب و تضمین تداوم تولید در کشور، وزارت صمت برنامه‌های منسجمی برای پایش، مانع‌زدایی و تأمین مالی پروژه‌های در دست اجرای این بخش در نظر گرفته است؛ در همین راستا و برای تنوع‌بخشی به راه‌های تأمین مالی برای تکمیل و توسعه سرمایه‌گذاری‌ها، در تعامل نزدیک با سازمان بورس و اوراق بهادار، دستورالعمل عرضه عمومی شرکت سهامی عام پروژه تصویب و ابلاغ شد که فرصت مناسبی برای تأمین منابع مورد نیاز پروژه‏ ها، با حجم سرمایه‌گذاری حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۲۰درصدی فراهم شده و درصورت تأیید توجیه‌پذیری طرح‌ها توسط سازمان بورس، امکان صدور مجوز و پذیره نویسی عمومی آن‌ها وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از امتیازات مهم این روش تأمین مالی، امکان پذیرش متعلقات پروژه اعم از زمین، ساختمان، تأسیسات و ماشین‌آلات به عنوان آورده غیرنقد سرمایه‌گذاران است، مزیت دیگر این روش امکان تأمین مالی در ارقام بالا می‌باشد که با توجه به وجود مشکلاتی در شبکه بانکی برای تأمین مالی طرح‌های بلندمدت، می‌تواند جایگزین مناسبی برای تجهیز منابع مورد نیاز پروژه‌های صنعتی و معدنی در دوران ساخت باشد.

همچنین با توجه به سرمایه‏ گذاری مستقیم مردم در این روش، ضمن هدایت سرمایه‏‌های خرد مردمی به بخش حقیقی اقتصاد و پروژه‌های توجیه‌پذیر، روحیه مشارکت اقتصادی مولد نیز در سرمایه‌گذاران تقویت خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود مشارکت کنندگان در پذیره‌نویسی‌ها از سود خوبی نیز برخوردار شوند.

شایان ذکر است برای تسهیل امور در این زمینه و توسعه استفاده از این ابزار، کارگروه مشترکی متشکل از وزارت صمت و فرابورس تشکیل شده و در حال شناسایی طرح‌های واجد شرایط است، که با توجه به وجود حدود ۲۰ هزار طرح در دست اجرای صنعتی و معدنی با پیشرفت بالای ۲۰درصد، پیش‌بینی می‌شود حداقل ۲۰۰ طرح واجد شرایط این دستورالعمل باشند که اقدامات ترویجی و اطلاع‌رسانی لازم به صاحبان پروژه ‏ها در دست برنامه‌ریزی و اقدام است؛ همچنین تا امروز با توجه به پیگیری‌های انجام شده در وزارت صمت پروژه‌هایی در صنایع غذایی، زنجیره خودرو، صنایع معدنی و ... تعریف شده که در مسیر استفاده از این ابزار قرار گرفته اند.

میزان/

برچسب ها: تامین مالی ، فرابورس ، وزارت صمت لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000PCE

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: تامین مالی فرابورس وزارت صمت صنعتی و معدنی سرمایه گذاری تأمین مالی وزارت صمت پروژه ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۵۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش همکاری ها محور گفتگوهای مقامات طالبان و چین

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان در دیدار با جاو شینگ، سفیر چین در کابل گفته است: افزایش صادرات افغانستان به بیجینگ، پروژه مس عینک و سرمایه‌گذاری در بندر واخان نمونه بارز سیاست اقتصادی طالبان با چین است. 

در این نشست دو طرف درباره همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان افغانستان و چین نیز گفت‌وگو کرده‌اند.

پیش از این رسانه‌های چین گزارش داده‌ بودند که این کشور ممکن است هدف طالبان را برای اتصال افغانستان به اقتصاد چین از طریق بندر واخان برآورده نکند زیرا بیجینگ این پروژه را یک مورد مشکوک اقتصادی می‌داند و با احتیاط از آن استفاده می‌کند.

این پروژه حدود ۳۷۰ میلیون افغانی هزینه برمی‌دارد و از سوی حکومت پیشین برای جذب سرمایه‌های چین آغاز شده بود.

این جاده، واخان بدخشان را به سین کیانگ چین وصل می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افزایش همکاری ها محور گفتگوهای مقامات طالبان و چین
  • آماده همکاری با دولت برای بازگشت آرامش به بازار برنج هستیم
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • ۸۰ واحد بزرگ صنعتی در استان قزوین در دست اجراست
  • جزئیات مهم درباره صندوق املاک و مستغلات در فرابورس
  • سرمایه‌گذاری ۹هزار میلیارد ریالی در شهرکهای صنعتی قزوین
  • بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی حذف می شود
  • سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیاردی در شهرک‌های صنعتی قزوین
  • فعالیت شبانه‌روزی در پروژه پارک آبی و آکواریوم
  • پیشرفت ۸۲ درصدی پروژه خط انتقال آب مجتمع‌ صنعتی معدنی چادرملو به شهرستان اردکان