Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نماینده مردم بروجن در مجلس با بیان اینکه مهاجرت معکوس روستاییان با نگاه توسعه‌محوری روستاها رقم می‌خورد، گفت: وجود دو تالاب بین‌المللی در بروجن، بهترین فرصت برای گردشگری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین امیرقلی جعفری امروز در افتتاح دفتر تسهیل‌گری طرح توسعه پایدار منظومه روستایی شهرستان بروجن، اظهار داشت: 80 درصد جمعیت شهرستان بروجن شهری و جمعیت روستاییان 20 درصد است، حدود 41 روستا در این شهرستان وجود دارد، بخش بلداجی و گندمان قطب روستاهای این شهرستان است و 90 درصد تالاب‌های استان در همین دو بخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: دغدغه ما توسعه روستایی است و امید است مهاجرت معکوس شود و شرط بازگشت روستاییان نگاه توسعه آمیز به روستاها است، شهرستان بروجن دارای دو مشکل در حیطه روستاها بوده که مشکل اول روستاها عدم نگاه گردشگری به آن‌ها است، وجود دو تالاب بین‌المللی گندمان و چغاخور بهترین فرصت برای گردشگری است و روستاهای ما در این دو بخش می‌توانند با محوریت گردشگری بر پایه اشتغال توسعه پیدا کنند.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: در سند توسعه استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان بروجن ظرفیت‌های توسعه را در بخش کشاورزی، دامپروری و صنایع روستایی پیش بینی شده که این قابلیت و فرصت خوبی را در شهرستان بروجن ایجاد کرده است تا بتوان آن را در سند توسعه تحقق بخشید.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات روستاییان شهرستان بروجن، تصریح کرد: روستاییان این شهرستان زمین دارند اما سند ندارند و این برای آن‌ها مسئله شده است، امید است با همکاری بنیاد مسکن این مشکل حل شود، به دلیل محدود بودن روستاهای این شهرستان، قابلیت دسترسی و پتانسیل های موجود در روستاهای شهرستان بروجن هر طرحی قابلیت پایلوت در روستاهای این شهرستان را دارد.

وی با اشاره به طرح هادی روستایی، گفت: روستاییان ما زمین هایی را ندارند که در طرح هادی قرار بگیرد، بسیاری از منازل روستایی شهرستان بروجن نیاز به بازسازی دارد که در سال‌های گذشته کارهای خوبی انجام شده است اما برای توسعه و اشتغال روستایی‌ها نیاز به چیزی بیش از اینها داریم.

جعفری در پایان خاطرنشان کرد: بهترین دام‌ها در شهرستان بروجن وجود دارد اما نیاز به کمک و حمایت دارند امید است بنیاد مسکن در طرح‌های هادی، مسکن محرومان و بازسازی بناهای روستاییان فعالیت بیشتری داشته باشد.

توسعه روستاها با توسعه زیرساخت‌ها و تقویت فرایندهای رفتاری و اجتماعی

فرشید ریاحی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز اظهار داشت: بنیاد مسکن اصلی‌ترین متولی توسعه و عمران روستایی در کشور است که در روستاها و شهرها خدمات شایان توجهی دارد و امروز با نگاهی جدید ضمن حفظ مسئولیت‌های گذشته به توسعه پرداخته است.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن ضمن اینکه توسعه کالبدی و روستایی را در ضمن برنامه‌های خود دارد، سعی می‌کند با خدمات توسعه زیرساخت‌های روستایی همچون مسکن‌ روستایی و بهسازی محیط روستایی در راستای چشم انداز تدوین شده بلند مدت بنیاد مسکن گام بردارد، بدین معنا که به دنبال ایجاد یک محیط سالم و امن برای توسعه روستاها است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: امروز بنیاد مسکن به دنبال توسعه پایدار برای اقتصاد روستاییان بوده و نگاه معیشت محور به روستاها دارد، ادبیات توسعه الزاما تکمیل زیرساخت‌های روستاها نیست، توسعه این روزها فرایندهای رفتاری را هم شامل می‌شود، اگر به دنبال تقویت فرایندهای رفتاری و اجتماعی در روستاها هستیم نیازمند توجه به معیشت مردم هستیم.

وی با تاکید بر توسعه فرایندهای رفتاری و اجتماعی روستاییان، بیان داشت: روستایی که در بخش معیشت خود دچار ضعف و اشکال باشد شاید به مبانی توسعه کمتر توجه کند، اگر ما توانستیم این بخش از کار را تقویت کنیم آنگاه روستاییان به توسعه روستا و ایجاد زیرساخت‌ها کمک می‌کنند.

بروجن شهرستان پایلوت کشور برای طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی

ریاحی با اشاره به ورود بنیاد مسکن به طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی در سطح کشور، اظهار داشت: شهرستان بروجن یکی از هفت شهرستانی است که در کشور به عنوان پایلوت برای پیاده‌سازی این طرح انتخاب شد، طرح مطالعات از سال 98 صورت گرفت و از سال 99 بحث پیاده سازی آن در دستور کار قرار گرفت، اعتبارات لازم از سوی دفتر مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تامین و در اختیار بنیاد مسکن استان قرار داده شد.

وی با شاره به کار میدانی بنیاد مسکن در شهرستان بروجن، گفت: در روستاها حدود 5 تسهیلگر مستقر شد که این روستاها با هماهنگی مشاور طرح نسبت به تشکیل کانون‌های توسعه در هر روستا فعالیت دارند، این کانون‌های توسعه از معتمدین محلی، متنفذین روستاها، اعضای شورای اسلامی و دهیاران آنها تشکیل شده است چرا که معتقدیم مشکلات روستاها توسط این افراد بهتر شناسایی می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: حدود 54 طرح در حوزه‌های گردشگری، صنایع دستی و کشاورزی شناسایی شد که این طرح‌ها معیشت محور هستند و به دنبال ایجاد اشتغال در سطح روستاها هستند، حدود 310 نفر قابلیت ایجاد اشتغال در سطح روستاهای شهرستان بروجن از جمله بخش بلداجی و گندمان را دارند که نیازمند سرمایه‌گذاری به حدود 10 میلیارد تومان است که این طرح‌ها شناسایی شده و قابلیت تزریق منابع به طرح‌ها وجود دارد.

استاندار خراسان جنوبی: تنها 4 درصد روستاهای استان به شبکه گاز وصل نشده استطرح آبرسانی به 4000 نفر از ساکنین روستاهای محروم سیستان و بلوچستان افتتاح شدقرارگاه پیشرفت و آبادانی به دنبال توسعه روستاها و معرفی الگوی توسعه است

ریاحی در پایان خاطرنشان کرد: تفاهم نامه‌های زیادی با متولیان امر اعم از سازمان گردشگری، سازمان جهاد کشاورزی، بانک کار آفرینی امید و فنی و حرفه‌ای ایجاد شده است، خوشبختانه بر اساس آخرین اطلاعات واصله از بنیاد مسکن کشور در حال پیگیری ایجاد تفاهم نامه با بانک کار‌آفرینی امید هستیم و اگر این تفاهم تحقق پیدا کند امکان تامین منابع مالی برای طرح‌ها محقق خواهد شد و اشتغال پایدار در سطح شهرستان بروجن اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/7540/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون کشاورزی نمایندگان مجلس مجلس کمیسیون کشاورزی نمایندگان مجلس مجلس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری شهرستان بروجن توسعه پایدار زیرساخت ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۵۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود

به گزارش «نماینده»، اقبال شاکری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اصلاح طرح دو فوروریتی ساماندهی و کنترل اجاره بها املاک مسکونی و رفع ایرادات شورای نگهبان در صحن علنی مجلس گفـت: در ماده ۱۱ این طرح، امکان بسیار خوبی فراهم شده تا امور مربوط به معاملات خرید، فروش و اجاره در سامانه‌های الکترونیکی و بدون نیاز به حضور در دفاتر مشاوران املاک انجام شود. که اصلاح آن امروز( ۴ اردیبهشت ماه) با رای بالا از سوی نمایندگان به تصویب رسید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: این اقدام بعد از مذاکرات متعدد و بررسی نظرات متخصصان، کارشناسان این حوزه، دانشگاهیان و پژوهشکده‌ها در راستای سند تحول قضایی به ثمر نشسته و منجر به کاهش اسناد عادی و افزایش وحدت مردم جهت معامله می شود. در کشورهای مورد مطالعه هم این امکان برای همه مردم وجود داشته تا به صورت الکترونیکی و غیر حضوری امور ثبتی دارایی های خود را انجام دهند.

وی در رابطه با تقابل این سامانه‌ها با فعالیت دفاتر ثبت اسناد و مشاوران املاک تصریح کرد: این سامانه ها با دفاتر مذکور رقابتی نداشته و تنها به عنوان تسهیلات اختیاری و کاملا به روز در کنار دفاتر اسناد رسمی در اختیار مردم قرار داده شده و منجر به تعطیلی مراکز یاد شده نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هم اکنون این تجربه برای سامانه املاک و اسکان با عنوان "سامانه خودنویس"انجام شده و مردم خود مختار هست برای ثبت قراردادهای خود به دفتر مشاوران املاک مراجعه و یا از این سامانه استفاده کنند. تاکنون نیز بیش از ۱۸۰ هزار قرار داد در این سامانه ثبت شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی ایجاد سامانه‌ها اکترونیکی را در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک قرار دادیم تا تمامی ملاحظات قانونی و نظارتی در آن دیده شده و قوانین حاکم اعمال کند و از توسعه قراردادهای دستی و قولنامه‌ای غیر استاندارد جلوگیری شود. این یک اتفاق رو به جلو و یک امکان مناسب برای مردم بوده در که در طرح مذکور دیده شده است.

شاکری در ادامه با اشاره به مزایای دیگر طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی اظهار کرد: این طرح دارای نکات و ویژگی‌های بسیار خوبی است که امیدواریم دولت بعد از تایید شورای نگهبان و ابلاغ، تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند. از جمله ویژگی های این طرح مداخله دولت برای تعیین سقف متعادل افزایش اجاره بها در مواردی که نرخ تورم مسکن افزایش پیدا می‌کند تا حقوق مستجر و موجر حفظ شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس اضافه کرد :همچنین برای مشاوران املاک تعرفه‌ای مجزا از قیمت معامله با مکانیزم جدید پیش بینی شده است. از سوی دیگر برای مالکانی که معاملات خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند، تشویق و برای افرادی که ثبت نمی‌کند جرائمی دیده شده است ضمن اینکه برای مشاوران املاکی که قرار دادها را ثبت نکند متناسب با دفعات تکرار این امر جریمه و اعمال قانونی در نظرگفته شده است.

شاکری در خصوص با اشاره به یکی دیگر از ضمانت های اجرایی ثبت قراردادها در سامانه املاک و اسکان افزود: مقرر شده دستگاه خدمات‌رسان، آدرس مراجعه کنندگان را صرفا از روی سامانه املاک و اسکان استعلام کرده و اقدام به دریافت آدرس دستی نکند، بنابراین اگر فردی در این سامانه هویت مکانی خودش را ثبت نکرده باشد، امکان خدمات نیز وجود نخواهد داشت. این امر موجب می‌شود سامانه املاک و اسکان که یک سامانه قدرت برای اتخاذ تصمیمات درست است، دارای اطلاعلات کافی باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های این طرح این است که تعیین عوارض برای خانه‌های خالی، برای زمین‌های رها شده نیز عوارض تعیین شده و از کمک شهرداری ها در این موارد نیز استقبال شده است

دیگر خبرها

  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • مهاجرت معکوس در گرو رفع مشکل روستائیان
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبه‌های حوزوی داریم
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبگان حوزوی داریم