Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-24@22:08:44 GMT

سپاه به یاوه گویی علی‌اف پاسخ نمی‌دهد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۵۸۲۵

صراط:

تنش میان ایران و آذربایجان روز به روز در حال افزایش است. چندی پیش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزاری رزمایش‌های نظامی گسترده‌ای را در مرز با آذربایجان آغاز کرد. بخشی از لشکر ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عازم مرز شمال غربی شد. در زمان برگزاری رزمایش، از طرف آذربایجان به سوی یک بالگرد ایرانی تیراندازی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شبکه‌های اجتماعی فورا درخواست‌هایی برای دادن پاسخ تند منتشر شد.

به گزارش رکنا، الهام علی‌ اف در اظهاراتی مداخله جویانه با ابراز تعجب از برگزاری رزمایش نظامی ایران در نزدیک رود ارس (مرز دو کشور) پس از بازرسی از کامیون‌های ایرانی که وارد خاک این کشور می‌شدند گفت: این یک اتفاق بسیار شگفت آور است، زیرا چنین اقدامی در دوران ۳۰ ساله استقلال آذربایجان رخ نداده بود. البته هر کشوری می‌تواند هر رزمایش نظامی را که می‌خواهد در خاک خود انجام دهد. این حق حاکمیت اوست. اما سوال اینجاست که چرا اکنون و چرا در مرز ما؟ این سوالات را نه من بلکه جامعه آذربایجان می‌پرسند. آذربایجانی‌های سراسر جهان آن را می‌پرسند.

علی‌اف با اتهام زنی به کشورمان گفت: اولین بار نیست کامیون‌های ایران به طور غیرقانونی به منطقه قره باغ می‌روند؛ این اتفاق در دوره اشغال نیز بار‌ها رخ داده بود. ما از مجاری مختلف نارضایتی خود را به طرف ایرانی ابراز کردیم، اما این روند ادامه یافته است. پس از پایان جنگ نیز دالان لاچین مقابل چشم ما قرار دارد و فاصله موقعیت‌های نظامی ما تا جاده منتهی به خانکندی شاید ۵-۶ متر است. ما دارای امکانات فنی کافی در امتداد کریدور لاچین و همچنین در اطراف شوشا و سایر مناطق هستیم. همچنین ما از طریق دوربین، ماهواره و پهپاد منطقه را تحت کنترل داشته و ورود کامیون‌های ایرانی به آنجا را ثبت کرده‌ایم. به همین دلیل در ماه جولای به کارکنان دفتر ریاست جمهوری دستور دادم که با سفیر ایران در آذربایجان صحبت کنند چرا که تمایل داشتیم این موضوع به صورت دوستانه حل و روند مذکور متوقف شود.

در همین راستا حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، روز شنبه، سوم مهر ماه، در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، اساتید و دانشجویان در دانشگاه پیام نور تبریز برگزار شد، در واکنش به یاوه گویی‌های نماینده مجلس کشور جمهوری آذربایجان گفت: این فرد سخنانی را به زبان آورد که بیشتر به سخنان دشمان اسلام و مسلمین شباهت داشت که با واکنش بسیار خوب امام جمعه تبریز و اردبیل همراه بود که حتی آن‌ها به خود جرات دادند تا آقای عاملی را تهدید کنند.

وی تاکید کرد: این یاوه گویان بدانند که هرگز موفق به ایجاد اختلاف در بین مسلمانان نخواهند شد و ما از آقای الهام علی اف، رئیس جمهور این کشور می‌خواهیم جلوی کسانی را که قصد اختلاف افکنی در بین مسلمانان را دارند، گرفته و یاوه گویان را در جای خود بنشاند.

وی ادامه داد: آقای علی اف، ما منتظر اعلام نظر شما هستیم و هرگز اجازه نخواهیم داد بین مسلمانان اختلاف ایجاد شود؛ دشمن مشترک همه ما آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی است و ما هرگز در شناخت دشمنان خود دچار اشتباه نخواهیم شد و همانطور که بساط دشمنان از افغانستان برچیده شد، مطمئن هستیم زیر سایه وحدت مسلمانان بساط رژیم جعلی صهیونسیتی نیز برچیده خواهد شد و شمارش معکوس این برچیده شدن آغاز شده است

سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه یک سری از مسئولین کشور‌های خارجی مانند الهام علی‌اف یاوه گویی‌هایی درباره ایران کرده اند حال پاسخ شما به آن‌ها چیست گفت: خود شما می‌گویید یاوه گویی پس آدم عاقل و بزرگ که نباید به یاوه پاسخ بدهد.

او ادامه داد: آدم بزرگ وقتی یک بچه فحشی به او می‌دهد باید به آن محل بگذارد یا دستی سر او بکشد؟ باید دستی سر او بکشد.

سردار فدوی در پاسخ به این سوال که سپاه پاسخ الهام علی‌اف را نخواهد داد تاکید کرد: اصلا ولش کنید. مشخصه خبرنگار آگاهی است و این سوال‌ها اصلا معنا ندارد و ما نباید به یاوه گویی‌ها پاسخ بدهیم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: الهام علی اف علی فدوی صراط سپاه الهام علی یاوه گویی علی اف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۵۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پناه مردم و مستضعفان است

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در نشست شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران در دوم اردیبهشت ۱۳۵۸ گفت: این نهاد انقلابی در طول حیات خود دژ مستحکم و پناه مردم و مستضعفان است.

حجت الاسلام و المسلمین  آل هاشم  افزود: سپاه پاسداران به منظور حراست از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن به دستور امام خمینی (ره) تاسیس شد و در ۲۶ شهریور ۱۳۶۴ با دستور امام به سه نیروی زمینی، هوایی و دریایی گسترش یافت.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۶۹ با فرمان رهبر معظم انقلاب ۲ نیروی قدس و سازمان بسیج به این نهاد انقلابی اضافه شد اظهار کرد: سپاه از مردم و برای مردم است و همه این نهاد انقلابی را دژ و پناه خود می‌دانند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی با تبریک روز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پیشکسوتان، رزمندگان، فرماندهان و کارکنان این نهاد انقلابی و بسیجیان گفت: سپاه پاسداران امروز فهرست بلندی از افتخارات، تجارب و نوآوری‌های نظامی و فنی در اختیار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم بر تقویت و حمایت از این نهاد انقلابی و نیرو‌های مسلح به عنوان عناصر اقتدار کشور تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: اشاعه فرهنگ مشارکت مردمی در اقتصاد از اولویت‌های برنامه ریزی شورای فرهنگ عمومی استان است.

 بلاغی افزود: ابعاد فرهنگی منشور سال و نقش اصلی فرهنگ در جهش تولید شامل اصلاح فرهنگ اقتصادی، توسعه اقتصاد فرهنگ بنیان، تحقق مشارکت اجتماعی و پیوست فرهنگی اجتماعی جهش تولید است.

وی با بیان اینکه مقوله اصلاح فرهنگ اقتصادی رکن اول این منشور است اظهار کرد: فرهنگ اقتصادی به بینش‌ها، نگرش‌ها، ارزش‌ها، ترجیحات و الگوی رفتار اقتصادی افراد جامعه اشاره می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی رکن دوم این منشور را توسعه اقتصاد فرهنگ بنیان اعلام کرد و گفت: صنایع فرهنگی و خلاق در دنیای کنونی یکی از پیشران‌های اصلی اقتصاد و تولید محسوب می‌شود و در این راستا برنامه اختصاصی مفصلی در قرارگاه صنایع فرهنگی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور تدوین شده است.

بلاغی با اشاره به الزامات تحقق مشارکت اجتماعی به عنوان رکن سوم این منشور ادامه داد: امید اجتماعی، انسجام اجتماعی ، وحدت ملی، سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی از ملزومات این مقوله از دیدگاه رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان اینکه پیوست فرهنگی اجتماعی جهش تولید رکن چهارم این منشور است یادآور شد: این رکن شامل عدالت فرهنگی، امنیت فرهنگی، زیست بوم گرایی و هویت فرهنگی است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • پاسخ جانشین فرمانده کل سپاه به سؤالی درباره صنعت خودروسازی
  • تمجید چهره های سیاسی ترکیه از عملیات ایران علیه اسرائیل؛ سپاه ابرهه توسط ابابیل آهنین ایران مورد هدف قرار گرفتند ...
  • تنبیه رژیم صهیونیستی مطالبه عمومی بود
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • یاوه‌گویی وزیر دفاع فرانسه علیه ایران
  • احضار سفیر سوئیس به سپاه؟ | پاسخ سخنگوی وزارت خارجه
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی
  • سپاه پناه مردم و مستضعفان است
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی روستایی به همت سپاه عاشورا
  • شرق: هیبت اسرائیل در حماسه حمله ایران فرو ریخت