Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تعدادی از محققان امنیت سایبری تیم Eclypsium یک آسیب پذیری جدی امنیتی در سیستم عامل‌های ویندوز ۸ و ویندوز ۱۰ کشف کرده اند که می‌تواند توسط نفوذگران برای نفوذ به سیستم‌های کاربران یا نابودی دستگاه‌ها از طریق ویروس‌های مخرب، مورد سوء استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان ادعا‌های خود را با ویدئویی اثبات کردند. محققان می‌گویند آسیب پذیری فعلی در ویندوز ۸ و ۱۰ همان آسیب پذیری است که چند وقت پیش رایانه‌های Dell را نشانه گرفت و نرم افزار‌های مخرب را از راه دور در دستگاه‌ها اجرا و کاربران را هک کرد.

چند روز پیش نیز، مایکروسافت به هزاران مشتری خود در مورد آسیب پذیری در بستر خدمات ابری هشدار داد که ممکن است به هکر‌های اینترنتی این امکان را بدهد که پایگاه‌های داده را کنترل کنند.

یک تیم تحقیقاتی در شرکت امنیت اطلاعات Wiz، این آسیب پذیری را در پایگاه داده Cosmos DB، پیشروترین سرویس رایانش ابری Microsoft Azure، کشف کرد.

این تیم تأکید کرد که این آسیب پذیری به آن‌ها دسترسی کامل به کلید‌هایی را می‌دهد که دسترسی به پایگاه‌های داده‌ای که هزاران شرکت در اختیار دارند را کنترل می‌کنند.

بیشتر بخوانید

ادعای یک گروه هکر ناشناس؛ فروش اطلاعات ۷۰ میلیون مشترک AT&T

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هک شدن آسیب پذیری آسیب پذیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۶۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت و توسعه خراسان جنوبی نیاز به ریسک پذیری دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی موحدی راد ظهر چهارشنبه در دیدار با مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی اظهار کرد: در مجموعه دیدارهایی که با اصناف داشته‌ایم خوشبختانه گلایه‌ای از مجموعه اقتصاد و دارایی نداشته‌اند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه ما مدیران اگر خود را واقعاً خادم مردم می‌دانیم باید عملکردمان در حل مشکلات متفاوت باشد، گفت: برخی از مدیران اهل ریسک نبوده و عافیت طلب هستند ولی برخی به واقع از جان و دل در مسیر حل مشکلات قدم بر می‌دارند.

موحدی راد با بیان اینکه متأسفانه در بسیاری از بخش‌ها درگیر بروکراسی اداری هستیم، یادآور شد: متأسفانه این موضوع به ویژه در خراسان جنوبی آسیب‌هایی را به همراه داشته است.

وی با تاکید بر اینکه باید تحول در نوع نگاه را داشته باشیم، بیان کرد: مدیران استان برای پیشرفت و توسعه استان باید ریسک پذیری و مطالبه گری داشته باشند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به آسیب‌های مجازات حبس گفت: در حال حاضر دادگاه‌های خراسان جنوبی در برخی جرایم به سمت مجازات‌های جایگزین حبس رفته‌اند.

کد خبر 6063610

دیگر خبرها

  • با این ورزش‌های ساده عمر طولانی‌تری داشته باشید
  • مایکروسافت تیم‌های ویندوز و سرفیس خود را تحت یک رهبری ادغام می‌کند
  • فراخوان جشنواره «شعر توحیدی» منتشر شد
  • پیشرفت و توسعه خراسان جنوبی نیاز به ریسک پذیری دارد
  • دریافت رایگان سرویس پریمیوم تلگرام؛ یک کابوس امنیتی!
  • این قسمت از ویندوز ۳۰ سال بدون تغییر مانده
  • حمله تروریستی به دومین پایگاه بزرگ نیروی دریایی پاکستان
  • حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان با کشته شدن ۴ مهاجم دفع شد
  • آسیب کووید به اندام ها می تواند به قلب نیز آسیب برساند
  • مرزبانی تجلی کار و تلاش ، مسئولیت پذیری و بصیرت است