Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان ،محمد جواد اشرفی بیان کرد:سوم مهر جاری این لکه رنگی در رودخانه کارون در محل تصفیه خانه شرکت فولاد خوزستان در ساحل شرقی ( بالادست پل ششم) مشاهده شد.

وی گفت: این  شرکت در سال های  قبل مقداری پرمنگنات پتاسیم برای ضدعفونی آب، رنگبری و ضد بو از آب های مصرفی شرکت تهیه کرده بود که به صورت پایلوت از آن استفاده شد و به دلیل موفق نبودن آن متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اشرفی افزود: مقداری از این پرمنگنات پتاسیم در مخازن باقی مانده و به مرور ته نشین و خشک شده بود که به تازگی مسوولان این  تصفیه خانه بدون هماهنگی برای استفاده از مخازن اقدام به شستشوی مخازن کردند و پساب حاصل از شستشو به رودخانه کارون تخلیه شد که موجب ایجاد طیف رنگی در رودخانه کارون گردید.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: براساس بررسی‌ میدانی به عمل آمده در طول رودخانه کارون در محدوده تخلیه شده این مواد، هیچگونه مرگ و میر ماهیان و جانوران آبزی  مشاهده نشد.

وی گفت: نمونه برداری از رودخانه نیز توسط آزمایشگاه اداره کل صورت پذیرفت که هم اکنون پارامترهای شاخص آلودگی آب بالاتر از استاندارد را نشان نمی‌دهد.

پرمنگنات پتاسیم یک نمک معدنی است که برای ضدعفونی آب و رنگبری و ضد بو در مخازن تصفیه خانه ها استفاده می شود.
اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان به دنبال این اقدام  شرکت فولاد خوزستان با صدور اخطاریه‌ای اعلام کرد:در صورت رعایت نکردن الزامات زیست محیطی پرونده شکایت تنظیم و به مراجع قضایی ارجاع داده خواهد شد.

برچسب‌ها کارون تخریب محیط زیست اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کارون تخریب محیط زیست اهواز کارون تخریب محیط زیست اهواز پرمنگنات پتاسیم رودخانه کارون محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۶۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سپیدان گفت: به مناسبت روز زمین پاک که با شعار مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین، آغاز شد بخش‌هایی از طبیعت پارک جنگلی برم و حاشیه سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان از وجود زباله‌های خشک پاکسازی شد.

فضل اله هوشمندی با اشاره به اصل ۵۰ قانون اساسی که حفظ محیط زیست را یک وظیفه همگانی می‌داند، افزود: هدف از برگزاری برنامه‌های پاکسازی فقط جمع آوری زباله نیست بلکه اولویت فرهنگ سازی و آموزش برای جلوگیری از ریختن زباله در طبیعت، رودخانه و محیط شهری است.

او ادامه داد: تجربه نشان می‌دهد افرادی که در پاکسازی شرکت می‌کنند به هیچ عنوان در طبیعت و محیط شهری زباله نمی‌ریزند و نسبت به مدیریت پسماند و محیط زیست حساس هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سپیدان بیان داشت: زمین همواره امانتی در دستان ما و برای ساکنان آینده آن است، بنابراین باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم تا به فرزندانمان و مردم آینده سپرده شود.

روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت در تمام دنیا برگزار و به همه مردم روی زمین یادآوری می‌شود که نباید سیاره خود زمین را فراموش کنند و به فکر حفظ آن باشند.

شعار هفته زمین پاک ۱۴۰۳ با عنوان «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، اعلام شد.

شهرستان سپیدان از ۲ بخش مرکزی و همایجان تشکیل شده و در ۷۰ کیلومتری شمال غرب استان فارس گرفته است.

دیگر خبرها

  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • سند دار شدن بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از رودخانه‌های کشور
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون
  • پایش کیفیت ۱۴۳ رودخانه در سال ۱۴۰۲