Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، تاکنون ۵ هزار و ۶۱۰ مرکز استخراج غیرمجاز رمزارز در کشور کشف شده است.

براساس گزارش‌های دریافتی، در هفته‌ای که گذشت، ۱۹۴مرکز غیر مجاز استخراج رمزارز به تعداد ۲هزار و ۲۲۷ دستگاه و به ظرفیت ۴ هزار و ۵۲۷ کیلووات در کشور کشف شد.

در ۲ هفته‌ای که گذشت (۲۰ شهریور تا دوم مهر) استان تهران با ۲۰ درصد، بیشترین میزان از مجموع ظرفیت های کشف را داشته و پس از آن به ترتیب استان های آذربایجان شرقی، فارس، خوزستان، کرمان و البرز قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس تحلیل های انجام شده در کشفیات در تعرفه های مختلف بر حسب ظرفیت، می توان افزایش درصد کشفیات در تعرفه خانگی را مشاهده کرد که این افزایش ظرفیت نسبت به هفته گذشته، به دلیل افزایش ارسال گزارش های مردمی و بازرسی محلی بوده است.

سهم ۴۳ درصدی ظرفیت های بین ۱۰ تا ۱۰۰ کیلوواتی نسبت به تمامی کشفیات، نشان دهنده این واقعیت است که در این هفته تعداد دستگاه کشف شده به ازای هر پرونده افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، ماینر، دستگاه تولیدکننده رمز ارز است. رمز ارز نوعی دارایی دیجیتال است که به طور غیرمتمرکز تولید و نگهداری می‌شود و برای استخراج رمز ارزها باید محاسبات ریاضی پیچیده‌ای توسط رایانه به‌صورت مستمر انجام شود که مستلزم مصرف برق زیادی است.

متوسط انرژی مورد نیاز برای استخراج هر بیت‌کوین به عنوان اولین رمزارز ساخته شده، حدود ۳۰۰ مگاوات ساعت برآورد می‌شود که این انرژی به صورت متوسط معادل مصرف برق بیش از ۳۵ هزار واحد مسکونی در یک روز است.

به استناد تخمین مراجع بین المللی( Cambridge، ۲۰۲۱) در حال حاضر متوسط مصرف برق سالانه کل شبکه جهانی بیت کوین در حدود برابر ۹۶ میلیارد کیلووات ساعت برآورد می‌شود که این مقدار از مصرف سالانه برق در کشورهایی مانند بلژیک، فنلاند و اتریش بیشتر است.

روزهای گذشته نیز شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران اعلام کرد: مهم‌ترین راهکار از بین بردن پدیده‌های شومی مانند استخراج غیرمجاز رمز ارز یا قاچاق سوخت در کشور، آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی است تا به طور عملی امکان سوءاستفاده از تفاوت قیمت این حامل‌ها در داخل و خارج از کشور از افراد گرفته شود.

برچسب‌ها رمز ارز انرژی برق فنلاند کرمان مصرف بهینه برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران ماینینگ ارز دیجیتال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رمز ارز انرژی برق فنلاند رمز ارز انرژی برق فنلاند کرمان مصرف بهینه برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران ماینینگ ارز دیجیتال رمز ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۶۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند قاچاق انسان در تایباد

دادستان عمومی و انقلاب تایباد گفت: تیمی که اقدام به انتقال غیرقانونی اتباع افغانستان به داخل خاک ایران در مرز دوغارون می کرد با اشراف کامل اطلاعاتی این مجموعه متلاشی شد.

جعفر صدیقی افزود: در چند ماه گذشته برخی گزارشها و اخبار موثق و پی درپی حاکی از شکل گیری و فعالیت گروه‌های مجرمانه و سازمان یافته در حوزه قاچاق انسان و انتقال اتباع غیرمجاز به مجموعه دادستانی شهرستان تایباد رسیده است.

وی ادامه داد: بر اساس طرح شناسایی سرباندها در افغانستان و ایران و خوابگاه دارها و تشدید برخورد با این مجرمان در دستور کار ضابطین خاص و عام قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب تایباد اظهار کرد: در این ارتباط محل نگهداری اتباع غیرمجاز شناسایی و مهر و موم شد.

وی بیان کرد: ضمن دستگیری اتباع غیرمجاز افغانستانی که حدود ۴۰ نفر بودند، حساب‌های بانکی اعضای باند مسدود و چند دستگاه خودرو توقیف و روانه پارکینگ شدند.

صدیقی گفت: امنیت خط قرمز دستگاه قضایی شهرستان تایباد است و با فرد و یا گروهی که با هر انگیزه‌ای امنیت ملی مردم را نشانه گرفته‌اند، قاطعانه برخورد خواهد شد.

شهرستان تایباد ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد و در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • شناسایی ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین
  • شناسایی ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین
  • برخورد دستگاه قضا با ساخت و ساز غیرمجاز
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با ساخت و سازهای غیرمجاز 
  • کشف ۵ دستگاه ماینر غیرمجاز قاچاق در مراغه
  • کشف ۳۳ دستگاه ماینر توسط ماموران پاسگاه انتظامی کوی لور اندیمشک
  • ۷۱۶ دستگاه رمز ارز در تبریز کشف شد
  • ۱۱۲ مرکز خدمات نوروزی و اقامتی غیرمجاز پلمب شد
  • دستگیری باند قاچاق انسان در تایباد
  • پلمب ۱۱۲ مرکز خدمات نوروزی و اقامتی غیرمجاز در کرمانشاه