Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@22:29:47 GMT

ائتلاف سعودی یک کشتی حامل سوخت یمن را توقیف کرد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۶۳۷۴

ائتلاف سعودی یک کشتی حامل سوخت یمن را توقیف کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس،  ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی یک کشتی دیگر حامل سوخت یمن را توقیف کرد.

«عمار الأضرعی» مدیر اجرایی شرکت نفت یمن به خبرگزاری یمن (سبأ) گفت که ائتلاف سعودی کشتی «Voss Power» (وس پاور) را توقیف کرده است.

وی خبر داد، ائتلاف سعودی اجازه نمی‌دهد این کشتی وارد بندرگاه الحدیده شود؛ هر چند که کشتی تفتیش شده و از سازمان ملل نیز مجوز ورود دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الاضرعی تأکید کرد، این کشتی حامل ۲۷ هزار تُن گازوئیل  و نفت کوره است که متعلق به بخش خصوصی یمن نیز است.

این مسئول یمنی خاطر نشان کرد، تداوم دزدی کشتیهای حامل سوخت یمن، نشانگر تکبر ائتلاف سعودی و به بازی گرفتن سازمان ملل و نادیده گرفتن رنج و درد مردم یمن است؛ رنجی که در پی محاصره این ائتلاف، در حال افزایش است.

  وی در پایان گفت که تداوم توقیف کشتیهای یمنی، نقض آشکار قوانین بین‌المللی و انسان‌دوستانه است؛ لذا سازمان ملل و جامعه بین‌الملل، مسئول وخامت اوضاع مردم یمن هستند.

در همین ارتباط، «عصام المتوکل» سخنگوی رسمی شرکت نفت یمن اواخر خرداد ماه گذشته گفت که ائتلاف متجاوز سعودی یک کشتی دیگر را توقیف کرد.

امتوکل خبر داد که این کشتی حامل ۲۳.۰۶۶ تُن گازوئیل بوده و با توقیف این کشتی تعداد کشتی‌های نفتی توقیف شده توسط ائتلاف سعودی به سه فروند کشتی رسید.

شرکت ملی نفت یمن اخیرا خبر داد که ائتلاف عربستان سعودی همچنان به توقیف نفتکش‌های یمن ادامه می‌دهد.

شرکت ملی نفت یمن از سازمان ملل متحد و فرستاده این سازمان به این کشور به دلیل عدم التزام به تعهدات خود در قبال ورود سوخت به یمن و جانبداری از ائتلاف متجاوز سعودی انتقاد کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: توقیف کشتی ائتلاف سعودی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۶۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۳ نیسان حامل چوب آلات قاچاق جنگلی در محور نیر

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نوری بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل از توقیف ۳ دستگاه وانت نیسان در محور اردبیل به نیر خبر داد و اظهار کرد: این وانت حامل ۱۴۰ اصله قنداق و چوب آلات جنگلی بود که طی عملیات و رصد اطلاعاتی و گشت شبانه مأموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی توقیف شد.

وی با بیان اینکه محموله قاچاق ضبط شد، خاطرنشان کرد: در این عملیات شبانه که در حوالی ساعت دو بامداد انجام گرفت قاچاقچیان سعی بر فرار داشتند که نیروهای یگان حفاظت مانع از فرار آنان شدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: در این عملیات خودرو یگان منابع طبیعی آسیب جدی دید و دو نفر از مأموران یگان مصدوم شده‌اند.

نوری با اشاره به دستگیری دو متخلف حین این عملیات افزود: متأسفانه یکی از خودروهای قاچاقچیان با خالی کردن بار قاچاق فرار کرد و خودروهای متخلفین به پارکینگ منتقل شده و به مراجع قضائی استان معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: از هموطنان تقاضا داریم در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

کد خبر 6085625

دیگر خبرها

  • توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل
  • کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند
  • کامیون های حامل بار اضافه در مسیر خلخال پونل توقیف شدند
  • توقیف خودروهای حامل بار سوخت قاچاق در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • توقیف ۳ نیسان حامل چوب آلات قاچاق جنگلی در محور نیر
  • توقیف خودرو حامل گوشت گرم غیر بهداشتی و فاقد مجوز در تویسرکان
  • توقیف ۱۱ دستگاه خودرو حامل سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • از کشف بیش از یک تن شکلات قاچاق تا توقیف خودرو حامل کالای قاچاق
  • توقیف ۱۱ دستگاه خودرو حامل ۶هزار لیتر سوخت قاچاق
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در شهرستان بابل