Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، محمدصالح جوکار عصر امروز در جریان دیدار با مهران فاطمی، استاندار جدید یزد، اظهار کرد: شما از این به بعد فعال اجتماعی یا سیاسی نیستید بلکه استاندار و به عنوان پدر استان و متعلق به همه مردم هستید.

وی افزود: آن چه انتظار می‌رود این است که مطابق با چارچوب‌ها عمل کنید، به گونه‌ای عمل کنید که حتی از مخالفان بیان کنند که شما به همه قشرها توجه دارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: بر فرض مثال نمی‌شود تنها به افراد مؤمن، معقتد، ولایی توجه کرد و از مابقی افراد غافل شد، چون هنگام رأی گرفتن ما از همه مردم خواهان رأی هستیم نه یک قشر خاص.

جوکار با بیان این‌که توسعه‌ها بر مبنای آب است و سقف آب است که سقف توسعه را مشخص می‌کند اظهار کرد: از این جهت است کا توسعه استان هم با رکود مواجه شده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر تصریح کرد: اگر به مسئله آب توجه جدی نشود در سال‌های نه چندان دور با چالش جدی رو به رو می‌شویم، بنابراین پایه و زیرساخت اصلی استان برای توسعه در چهار سال آینده آب است.

جوکار به استاندار جدید یزد گفت: برای مسئله آب برنامه‌ریزی داشته باشید و آب را از حوزه داخلی و حوزه بیرونی دریای عمان پیگیری داشت باشید، در موضوع آب باید در فرآیندها تسریع ایجاد شود.

وی گفت: خط دوم انتقال آب دو سه سال است که تعطیل شده که امسال مجلس بودجه ۱۰۰ میلیارد به آن اختصاص داد اما مجری، پیمانکار و اراده قوی برای اجرای طرح وجود ندارد اگر کارها انجام شده بود اکنون مطابق برنامه سال ۱۴۰۰ شاهد ۵۰ درصد کار بودیم و با ظرفیت‌های قانونی بودجه به راحتی می‌توانستیم استفاده می‌کردیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله دیگری که همه رنج می‌دهد آلایندگی‌ها است و همه جا بحث از آلاینده‌ها است افزود: متأسفانه در طی سال‌های گذشته سمت و سوی استان به سمت صنایع بوده و توجه نشده که این صنعت می‌تواند چه آسیب‌های را به استان یزد وارد کند.

وی خاطر نشان کرد: نقش راه آینده مطابق با اقلیم بومی استان یزد باشد و عناصر واقعی شکل دهنده صنعت هم ویژه استان طراحی شود، لذا نقشه راه قطعا باید تغییر پیدا کند.

جوکار عنوان کرد: در مرحله اول فرهنگ سازی و آموزش است، به سرمایه‌گذاران هم در این بخش توجه شود تا ورود کنند و سود و سرمایه آنها هم حفظ شود.

وی بیان کرد: برخی از شهرستان‌ها از سرمایه اشباع شده است و اگر باز سرمایه‌گذاری شود جمعیت غیر بومی را افزایش می‌دهد چون در حال حاضر در آن شهرستان‌ها نرخ بیکاری صفر شده و از استان‌های دیگر ورود می‌کنند و توزیع امکانات بهم می‌خورد.

مبنای حرکت دولت سیزدهم عدالت بود، اما باز هم منابع باید به درستی توزیع شود، اگر بودجه به درستی خرج نشود دستاوردی برای شهرستان محروم نخواهد داشت.

انتهای پیام/الف

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدصالح جوکار استان یزد خبرگزاری فارس مسئله آب مهران فاطمی استاندار یزد نماینده مردم یزد در مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۶۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داشتن برنامه عالمانه برای اقتصاد دریامحور ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری ظهر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران با بیان اینکه در الگوی پیشرفت برنامه‌هایی برای مازندران داریم، گفت: دیار علویان در اندیشه‌های مقام معظم رهبری، به گونه‌ای دیگر تصویر شده است و معظم له مردم استان را دوست دارند.

وی با عنوان اینکه دیار علویان برگرفته از نهضت حضرت سیدالشهدا است، گفت: وجود سلسله جلیله روحانیت و لشکر همیشه پیروز سپاه کربلا از جمله ظرفیت‌های مهم استان به شمار می‌روند.

وی با تقدیر از عملیات سپاه پاسداران گفت: عملیات وعده صادق ضریب امنیت ما را در دنیا تغییر داد و باید به ارواح مطهر شهیدان درود فرستاد.

استاندار جدید مازندران با بیان اینکه مازندران بیشترین محافل قرآنی را در کشور دارد، گفت: همچنین این استان در بخش‌های مختلف استان رتبه برتر را در کشور دارا است.

نوری با تاکید باید باید خدمات صورت گرفته بعد از انقلاب اسلامی رابرای مردم بازگو کنیم، گفت: دانشگاه‌های مازندران در رتبه بندی تایمز، رتبه‌های عالی در جهان دارد.

استاندار مازندران تصریح کرد: باید برای اقتصاد دریامحور، جمعیت، نهضت ملی مسکن وغیره برنامه عالمانه داشته باشیم.

در این مراسم از تلاش‌های سید محمود حسینی پور استاندار سابق مازندران تقدیر شد.

کد خبر 6086405

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران
  • تاکید استاندار جدید بر توسعه و توازن یکپارچه مازندران
  • وزیر کشور: استاندار جدید مازندران در حوزه اقتصاد متخصص است/ نوری: توجه جدی به اقتصاد دریا پایه خواهیم داشت
  • داشتن برنامه عالمانه برای اقتصاد دریامحور ضروری است
  • مسئله اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت باید حل و فصل شود
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند
  • تاکید استاندار همدان بر بهبود وضعیت نمازخانه‌‌ مدارس
  • انتقاد جوکار از نحوه قیمت گذاری توسط کارشناسان دستگاه‌های دولتی وعمومی
  • انتقاد از نحوه قیمت گذاری زمین توسط کارشناسان دستگاه‌های دولتی وعمومی
  • تاکید استاندار تهران بر تقویت تعاونی‌ها