Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان در خصوص لکه ارغوانی رنگی مشاهده شده در رودخانه کارون اعلام کرد که این پدیده بر اثر تخلیه مقداری پرمنگنات پتاسیم از این تصفیه خانه رخ داده بود.

خبرگزاری میزان _ طبق اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، محمد جواد اشرفی، مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان در خصوص لکه ارغوانی رنگی مشاهده شده در رودخانه کارون در محدوده تصفیه خانه شرکت فولاد خوزستان در اهواز گفت: این پدیده بر اثر تخلیه مقداری پرمنگنات پتاسیم از این تصفیه خانه رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد:سوم مهر جاری این لکه رنگی در رودخانه کارون در محل تصفیه خانه شرکت فولاد خوزستان در ساحل شرقی (بالادست پل ششم) مشاهده شد.

وی گفت: این شرکت در سال‌های قبل مقداری پرمنگنات پتاسیم برای ضدعفونی آب، رنگبری و ضد بو از آب‌های مصرفی شرکت تهیه کرده بود که به صورت پایلوت از آن استفاده شد و به دلیل موفق نبودن آن متوقف شد.

اشرفی افزود: مقداری از این پرمنگنات پتاسیم در مخازن باقی مانده و به مرور ته نشین و خشک شده بود که به تازگی مسوولان این تصفیه خانه بدون هماهنگی برای استفاده از مخازن اقدام به شستشوی مخازن کردند و پساب حاصل از شستشو به رودخانه کارون تخلیه شد که موجب ایجاد طیف رنگی در رودخانه کارون گردید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: براساس بررسی میدانی به عمل آمده در طول رودخانه کارون در محدوده تخلیه شده این مواد، هیچگونه مرگ و میر ماهیان و جانوران آبزی مشاهده نشد.

وی گفت: نمونه برداری از رودخانه نیز توسط آزمایشگاه اداره کل صورت پذیرفت که هم اکنون پارامتر‌های شاخص آلودگی آب بالاتر از استاندارد را نشان نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: مدیرت کم آبی با جیره‌بندی ممکن است؟

انتهای پیام/

برچسب ها: رودخانه کارون خوزستان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رودخانه کارون خوزستان کل حفاظت محیط زیست خوزستان رودخانه کارون پرمنگنات پتاسیم تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۶۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌انتقال آب رودخانه کرج به البرز برای عبور از تنش تابستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز ‌گفت: برای عبور از تنش آبی احتمالی شهرستان کرج‌ در تابستان پیش‌رو، تلاش خواهیم کرد تا شبکه جدید انتقال آب به کرج، را تکمیل و وارد مدار کنیم. - اخبار استانها -

داوود نجفیان در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در کرج با بیان اینکه برای عبور از تنش آبی احتمالی شهرستان کرج‌ در تابستان پیش‌رو، تلاش خواهیم کرد تا شبکه جدید انتقال آب به کرج، را تکمیل و وارد مدار کنیم، اظهار داشت: با احداث شبکه جدید انتقال آب کرج، 700 لیتر برثانیه آب به تصفیه خانه شماره سه کرج انتقال می‌یابد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این خط انتقال آب 800 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که بخشی از آن توسط وزارت نیرو تامین شده است، افزود: این طرح در قالب طرح جهادی انتقال آب از رودخانه کرج به کلانشهر کرج و با هدف مهار تنش آبی توسط شرکت آب منطقه ای استان البرز و با حمایت وزارت نیرو انجام خواهد شد.

نجفیان با اشاره به افزایش شبکه آبی کرج با احداث این پروژه ادامه داد: با احداث خط انتقال آب رودخانه کرج به تصفیه‌خانه شماره سه این کلانشهر، سالانه 5.12 میلیون مترمکعب آب شرب به ظرفیت شبکه آبرسانی کرج اضافه می‌شود.

وضعیت بحرانی سد کرج در فروردین 1403 + فیلم

‌مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز در ادامه با بیان اینکه این پروژه با ساخت تصفیه‌خانه شماره سه کرج که از سال گذشته با هدف تامین آب پایدار این کلانشهر آغاز شده ‌اکنون نیز به صورت ضربتی و جهادی شبکه انتقال آب از رودخانه کرج به تصفیه‌خانه مذکور به اجرا در‌آمده است، تصریح کرد: این شبکه به طول 1.5 ‌کیلومتر با استفاده از لوله‌های فولادی به قطر 800 میلی متر در مدت زمان کوتاه اجرا می‌شود و قرار است تصفیه‌خانه شماره سه کرج تا قبل از آغاز فصل تابستان بهره‌برداری شود.

وی با بیان اینکه این خط انتقال پیش از تکمیل تصفیه‌خانه احداث خواهد شد، خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های شبکه جدید انتقال آب کرج تامین آب در زمان وقوع حوادث احتمالی در شبکه انتقال آب سد طالقان است که شبکه جدید از بروز اختلال در آبرسانی به کرج جلوگیری می‌کند.

‌مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز یکی دیگر از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای را‌ تقویت سفره‌های زیر‌زمینی با استفاده از طرح‌های تغذیه مصنوعی عنوان کرد و گفت: ‌‌اکنون طرح‌های زیر‌ساختی مختلفی برای تامین آب از سدهای البرز در دست اقدام است تا بتوانیم سهمیه لازم را از این منابع آبی جذب کنیم.

نجفیان با بیان اینکه اکنون به دلیل آماده نبودن بخشی از زیرساخت‌ها‌، استان البرز به ویژه کلانشهر کرج به تامین آب از سد طالقان وابسته است، تاکید کرد: با تکمیل تصفیه‌خانه شماره سه کرج تنش آبی شرق استان البرز کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • سند دار شدن بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از رودخانه‌های کشور
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • ‌انتقال آب رودخانه کرج به البرز برای عبور از تنش تابستان
  • کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری
  • اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون
  • پایش کیفیت ۱۴۳ رودخانه در سال ۱۴۰۲