Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی دیپلمات نروژی بر برچیده شدن تحریم‌های ظالمانه علیه مردم سوریه، انتقال کمک‌های بشردوستانه به مردم، بازسازی سوریه و مهیا کردن شرایط بازگشت آوارگان سوری به وطن خود تأکید کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «هیلده هارالدستاد» نماینده ویژه وزارت امور خارجه نروژ در امور عراق و سوریه امروز (سه شنبه) با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی تلفنی گفتگو و درباره آخرین تحولات سوریه رایزنی و تبادل نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاجی در این گفتگو ضمن تاکید بر لزوم برچیده شدن تحریم‌های ظالمانه علیه مردم سوریه، خواستار توجه جامعه جهانی به آلام مردم، شدت بخشیدن به انتقال کمک‌های بشردوستانه به ساکنان همه نقاط این کشور، بازسازی سوریه و مهیا کردن شرایط بازگشت آوارگان سوری به وطن خود شد.

وی همچنین تحریم‌های تحمیل شده بر دولت سوریه و سیاسی کردن نحوه توزیع کمک‌های بشردوستانه و بازسازی این کشور را، عاملی در جهت تشدید شرایط سخت مردم سوریه دانست و خواستار بر چیده شدن تمامی آن‌ها شد.

نماینده ویژه وزارت امور خارجه نروژ نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در تسهیل گفتگو‌ها و حل و فصل سیاسی بحران سوریه به ویژه در چارچوب روند آستانه، اعلام کرد نروژ با توجه به عضویت غیردائم خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد، اهمیت زیادی برای پیشبرد روند سیاسی به ویژه در چارچوب کمیته قانون اساسی قائل است.

در این گفتگو، طرفین بر لزوم تداوم مبارزه با تروریسم در سوریه و در کل منطقه تاکید کردند.

به گزارش فارس، مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران اول شهریور ماه نیز در گفت‌و‌گوی تلفنی با نماینده دبیرکل سازمان ملل ضمن مخالفت با تحریم‌ها و فشار دول غربی به دولت سوریه و اشاره به شرایط سخت زندگی مردم و تشدید بحران کرونا، خواستار افزایش و تسریع در انتقال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به این کشور شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علی اصغر خاجی ایران و نروژ تحریم ایران دشمنی آمریکا تقابل با آمریکا کمک های بشردوستانه مردم سوریه امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۶۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه ویژه به شبهای قدر و جایگاه امام علی علیه السلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز؛ ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به شب‌های قدر و اهمیت احیا از دوستداران حضرت علی علیه السلام خواست قدردان این فرصت‌ها باشند.

آیت الله دژکام با توجه به تقارن ایام شهادت مولای متقیان علیه السلام با تعطیلات و روز طبیعت؛ از روزه داران خواست برای حفظ حرمت این شبها، طبیعت گردی خود را به تعطیلات عید سعید فطر موکول کنند.
خطیب جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صد و هشتادمین روز مقاومت مردم فلسطین گفت: دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در دیدار با رهبر معظم انقلاب بر این نکته تاکید کرد که اتفاقات غزه تکرار حادثه کربلا است و با وجود همه سختی‌ها و توطئه‌ها، مردم غزه با تکیه بر منطق ابا عبدالله علیه السلام در کنار نیرو‌های مقاومت توانسته‌اند، طراحی آمریکا و رژیم صهیونیستی و حامیان آنها را برای نابودی مقاومت با شکست مواجه کنند.
آیت الله دژکام در پایان با گرامیداشت روز جمهوری اسلامی گفت: مردم ایران در ۱۲ فروردین؛ جمهوری اسلامی را به تثبیت رساندند و این روز به گفته امام خمینی (ره) از ایام الله است چرا که مردم در این روز به پا خواستند تا دین را به میدان اقدام و عمل اجتماعی بیاورند.

 

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه ویژه به شبهای قدر و جایگاه امام علی علیه السلام
  • گوترش: نمی‌توانم غمی را که از دیدار با پناهندگان فلسطینی تجربه کردم از بین ببرم
  • آمریکا مدیریت جنگ علیه غزه را در دست دارد
  • لزوم تحریم همه جانبه علیه رژیم صهیونیست
  • حمله گسترده جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • حمله گسترده جنگنده های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • وزارت خارجه باید کمپین تحریم رژیم صهیونیستی را راه بیاندازد
  • یوناما: مهاجرین افغان از پاکستان به اجبار اخراج نشوند
  • علیرغم شرایط دردناک غزه، پیروزی‌های زیادی نصیب مردم و مقاومت فلسطین شده است
  • آمریکا ۱۱ فرد و نهاد سوریه را تحریم کرد