Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@13:00:48 GMT

پایان اربعین و جمع‌آوری موکب‌ها

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۶۶۰۱

پایان اربعین و جمع‌آوری موکب‌ها

همزمان با پایان مراسم اربعین در عراق، موکب‌هایی که برای پذیرایی از زائران برپا شده بودند، جمع شدند.

به گزارش ایسنا، عراقی‌ها به رسم هر سال از بعدازظهر روز اربعین موکب‌هایی را که برای پذیرایی و اسکان زائران برپا کرده بودند جمع‌آوری می‌کنند. با این حال، تعداد کمی از موکب‌های ایرانی که با تأخیر به مراسم امسال رسیدند، قرار است تا زمان خروج زائران ایرانی از عراق، همچنان برپا باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسته بودن مرزهای زمینی و تأخیر در انتقال بار موکب‌ها، باعث شده برخی از موکب‌داران در روز اربعین به شهر کربلا برسند. موکب‌ها معمولا با مدیریت مردمی به انگیزه پذیرایی و خدمات‌رسانی به زائران کربلا برپا می‌شوند.

قرار بود امسال ۵۰۰ موکب از ایران در مراسم اربعین امسال خدمات‌رسانی داشته باشند. بنا بر گزارش کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین تمرکز بیشتر موکب‌های ایرانی در شهر کربلا بوده است، همچنین در شهرهای نجف، کاظمین و سامرا نیز تعدادی موکب ایرانی برپا شد.

با توجه به پایان خدمات‌رسانی موکب‌های عراقی، بنا بر اعلام کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین، موکب‌های ایرانی تا روز جمعه ۲۴ ماه صفر برابر با نهم مهرماه در عراق برپا خواهند بود تا زائران ایرانی در اسکان و تغذیه با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عراق اربعین 1400 موکب موکب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۶۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۱۵۰ میلیارد ریال در جشن های گلریزان کردستان

حجت‌الاسلام سید حسین حسینی در مراسم گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی در سنندج گفت: ۳۰۷ زندانی جرایم غیرعمد و محکومین مالی هم اکنون در زندان‌های استان در حال تحمل حبس هستند که امیدواریم با مبلغ جمع آوری شده تعداد بیشتری از محکومین مالی و جرایم غیرعمد از زندانهای استان آزاد شوند.

رئیس کل دادگستری کردستان گفت : در جشن گلریزان سال گذشته ۱۰۰ میلیارد ریال در استان توسط خیرین و نیکوکاران جمع آوری شد.

وی گفت: دنیا محل آزمایش و امتحان انسان است و در این گونه مراسم ها انسانها آزمایش می شوند و حضور در این مراسم ها توفیق الهی است که شامل حال خیلی از افراد نمی شود.

در این مراسم بیش از ۲۰ میلیارد ریال توسط خیرین و صاحبان صنایع و کارخانجات مرکز استان به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان کمک کردند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ۵۰۰هزارگردشگر در اقامتگاه های رسمی و غیر رسمی گلستان اسکان یافتند
  • ضرورت آمادگی برای میزبانی شایسته در سالگرد حماسه «بازی دراز»
  • برگزاری جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت سالگرد عملیات بازی دراز
  • جمع آوری ۱۵۰ میلیارد ریال در جشن های گلریزان کردستان
  • طبس میزبان بیش از نیم میلیون زائر و گردشگر در تعطیلات عید فطر
  • ۱۵ میلیارد تومان در جشن‌های گلریزان کردستان جمع‌آوری شد
  • اسکان یک میلیون و ۲۸۱ هزار مسافر نوروزی در شهر زندگی/ اصفهان رتبه پنجم جذب سفر را دارد
  • طبس؛ میزبان بیش از نیم میلیون زائر و گردشگر
  • استغاثه زائران رضوی برای پیروزی رزمندگان اسلام
  • تردد ۷ میلیون و ۸۰۸ هزار نفر طی سال گذشته از مرز مهران