Web Analytics Made Easy - Statcounter

«نجیب میقاتی»" نخست وزیر لبنان تاکید کرد: ما قصد به تاخیر انداختن انتخابات پارلمانی را نداریم و این انتخابات در زمان مورد نظر برگزار خواهد شد.

به گزارش برنا از گزارش روز سه شنبه خبرگزاری رسمی لبنان، میقاتی پس از دیدار با «نبیه بری» رئیس پارلمان این کشور ضمن اعلام این مطلب افزود: ما لوایحی داریم که به پارلمان خواهیم فرستاد و رئیس پارلمان نیز از شکل‌گیری یک کارگاه کامل به منظور تهیه و تنظیم تمامی قوانین اصلاح طلبانه خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میقاتی در ارتباط با انتخابات پارلمانی نیز گفت: هیچ نشانه‌ای از لغو آن وجود ندارد. ما قوه مجریه هستیم و تصمیم جدی داریم تا آن را به اجرا درآوریم و نمی‌خواهیم انتخابات را به تعویق بیندازیم.

وی تاکید کرد: من نمی‌توانم لبنان را در معرض هیچ گونه تحریمی قرار دهم. اگر رابطه با سوریه باعث به خطر افتادن لبنان شود، من چنین رابطه‌ای را نمی‌پذیرم. «قانون قیصر» (که توسط آمریکا علیه ملت سوریه تصویب شده است) مجازات و محاصره علیه لبنان به شمار نمی‌رود و مربوط به طرف‌هایی می‌شود که با سوریه در ارتباط هستند.

میقاتی اعلام کرد: میان لبنان و سوریه روابط تاریخی وجود دارد و اگر سفرم به دمشق مشمول تحریم‌ها نباشد، مانعی بر سر راه این سفر نمی‌بینم.

وی گفت: من در جهت به ثمر رساندن مذاکرات و نجات لبنان تلاش خواهم کرد و پس از انجام سفرهای خارجی، رهسپار برخی از کشورهای عربی خواهم شد.

وی افزود: ما قبل از رونق گرفتن اقتصاد کشورمان اقدام به خصوصی سازی نخواهیم کرد و به امید خدا در دولت‌های بعدی در ارتباط با خصوصی سازی سخن خواهیم گفت.
نخست وزیر لبنان تاکید کرد: آنچه که در مورد قاضی «بیطار» مسئول رسیدگی به پرونده انفجار بندر بیروت صورت می‌گیرد، مایه تاسف است و نباید این قاضی بار دیگر تغییر کند. من امیدوارم وی نسبت به قانون اساسی پایبند باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا انتخابات سوریه لبنان کشورهای عربی اقتصاد خصوصی سازی قانون اساسی نجیب میقاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۶۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا

نظرسنجی انجام شده توسط پارلمان اروپا نشان می‌دهد علی‌رغم برجسته نشان دادن مسئله مهاجرت غیرقانونی در رسانه‌ها، دغدغه اصلی رای‌دهندگان اروپایی «فقر، بحران هزینه‌های زندگی و محرومیت اجتماعی» است.

به گزارش گاردین، بهداشت، مسائل شغلی، دفاع و امنیت نیز همگی پیش از بحران مهاجرت قرار می‌گیرند. 

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد اکثر مردم بلژیک مایلند که پارلمان اروپا نقش کمتری در سیاست کشورشان داشته باشد.

افزون بر این، ۶۰ درصد رای دهندگان دیدگاه منفی نسبت به آمریکا داشتند که به گفته کارشناسان ممکن است به دلیل بازگشت احتمالی دونالد ترامپ به ریاست جمهوری باشد.

انتخابات پارلمان اروپا قرار است از ششم تا نهم ماه ژوئن برگزار شود. این دهمین انتخابات پارلمانی پس از اولین انتخابات مستقیم در سال ۱۹۷۹ و اولین انتخابات پارلمان اروپا پس از برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه) است. غالب نظرسنجی‌هایی که تا کنون انجام شده نشان می‌دهد احزاب راست‌گرا احتمالا اکثر کرسی‌ها را به دست خواهند آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آغاز انتخابات پارلمانی هند/ طولانی‌ترین انتخابات در جهان!
  • مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود به شدت پاسخ می‌دهیم
  • مخبر: دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود به شدت پاسخ می‌دهیم
  • مخبر : اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطایی شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • محافظه کاران در انتخابات کرواسی اکثریت مطلق را از دست دادند
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا
  • آغاز انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی در کرواسی
  • نتانیاهو آقای شکست؛ ۱۷ باخت بزرگ نخست‌وزیر جنجالی