Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، محمد نوذری استاندار ایلام در نشست قرارگاه ویژه اربعین گفت: گروهی از تعزیرات حکومتی استان در مرز مهران مستقر خواهند شد و بر میزان اخذ کرایه از زائران نظارت می‌کنند.

او افزود: کمیته‌های نظامی، امنیتی و بهداشتی هر روز نشست هماهنگی و جمع بندی خود را برگزار و در آن مشکلات و موانع را احصا و برطرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوذری بیان کرد: پیش بینی می‌شود فردا تا قبل از ظهر حدود ۲۰ هزار زائر وارد کشور شوند به همین دلیل باید همه دستگاه‌های نظامی امنیتی در حال آماده باش و خدمات رسانی به مردم باشند.

استاندار ایلام ادامه داد: همچنین براساس پیش بینی‌ها بیش از ۷۰ درصد زائران بازگشتی از عراق به کشور از مرز مهران وارد می‌شود.

او بیان کرد: مدیریت ترافیک توسط نیروی انتظامی و پلیس راه است که همواره در اربعین سال‌های قبل بیشترین تلاش و اهتمام را داشتند.

نوذری مطرح کرد: اربعین امسال تحت تاثیر کرونا قرار گرفت و از طرفی با وجود اینکه تنها مجوز ۶۰ هزار زائر ایرانی به عراق صادر شد، اما با رایزنی‌های انجام شده روز گذشته در رایزنی با طرف عراقی مجوز سه هزار زائر ایرانی که چندین روز در پایانه منتظر بودند، صادر و آنان راهی عراق شدند.

استاندار ایلام ادامه داد: از روز جمعه و شنبه هفته پیش موجی از عاشقان اهل بیت علیرغم بسته بودن مرز به پایانه مراجعه کردند که این تا حدودی کار نیروی انتظامی و امنیتی را سخت کرد.

نوذری خواستار نصب تابلو‌های راهنما برای زائران ورودی به کشور شد و گفت: این مهم وظیفه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است و باید در اسرع وقت انجام شود.

انتهای پیام/ ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرز مهران تردد زوار هزار زائر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۶۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چشم گیر تردد مسافر و ناوگان باری از تمرچین پیرانشهر

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به رشد چشمگیر تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین گفت: در یک سال گذشته در مجموع ۸۹۱ هزار و ۷۶۵ مسافر ایرانی و خارجی از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده اند که نسبت به مدت زمان مشابه که ۶۷۷ هزار و ۲۵۹ مسافر بود، نزدیک به ۳۲ درصد افزایش یافته است. 

ایرج دست نشان ادامه داد: از مجموع تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در یک سال گذشته به تفکیک ۴۸۳ هزار و ۷۵۰ نفر مسافر ایرانی و بیش از ۴۰۸ هزار نفر مسافر خارجی بوده اند.

وی یاد آور شد: همچنین در این مدت ۱۲ هزار و ۸۳۷ دستگاه ناوگان مسافری به تفکیک شامل ۴هزار و ۵۰۳ دستگاه ناوگان ورودی و ۴ هزار و ۴۹۵ دستگاه ناوگان خروجی از این پایانه مرزی تردد داشته اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی در خصوص تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین نیز خاطر نشان کرد: در مدت زمان ذکر شده، ۱۰۳ هزار و ۶۷۸ دستگاه ناوگان باری از این پایانه مرزی تردد داشتند که به تفکیک ۵۰ هزار و ۵۸۷ دستگاه ناوگان ورودی و ۵۳ هزار و ۹۱ دستگاه ناوگان خروجی را شامل می‌شود که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد افزایش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • بیش از ۸۹۱ هزار مسافر از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده اند
  • ساماندهی و توسعه صادرات از مرز بین المللی مهران ضرورت دارد
  • افزایش چشم گیر تردد مسافر و ناوگان باری از تمرچین پیرانشهر
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق 
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار