Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، لوید آستین وزیر دفاع و مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی با حضور در کمیته خدمات نیرو‌های مسلح در سنای آمریکا، مقابل سناتور‌ها در خصوص خروج آشفته این کشور از افغانستان شهادت و پاسخ دادند.
رئیس پنتاگون در این جلسه شهادت در برابر سناتورها، این سوال را مطرح کرد که آیا آمریکا استراتژی و رویکرد مناسب و درستی در افغانستان اتخاذ کرده بود و آیا باور غلطی در مورد ایجاد یک دولت و ارتش قوی در افغانستان که مدت‌ها عمر کند، داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر دفاع آمریکا که سخنانش از شبکه‌های تلویزیونی مختلف آمریکا پخش می‌شد، با تاکید بر اینکه ما باید به برخی حقایق تلخ توجه کنیم، اظهار داشت: ما عمق فساد و رهبری ضعیف در رده‌های بالای آن‌ها (دولت افغانستان) را به طور کامل درک نکردیم، ما تاثیر مخرب چرخش‌های مکرر و بدون دلیل فرماندهان نظامی افغان از سوی اشرف غنی رییس جمهوری این کشور را نادیده گرفتیم.
لوید آستین اضافه کرد ما به اثر زنجیره‌ای قرارداد‌هایی که فرماندهان طالبان در پی توافق دوحه با رهبران محلی منعقد کردند، توجه نکردیم. توافقنامه دوحه خود تأثیر منفی بر سربازان افغان داشت.
رئیس پنتاگون اعتراف کرد سرانجام ما نتوانستیم به درک درستی از اراده سربازان افغان برای مبارزه برسیم. ما به ایجاد یک دولت کمک کردیم، اما نتوانستیم یک ملت تشکیل دهیم.
این مقام ارشد دولت بایدن که در دفاع از طراحی و برنامه ریزی عملیات خروج شتابزده دولت جو بایدن از افغانستان که پایانی مرگبار را برای خروج از این کشور رقم زد، در سنا سخن می‌گفت، مدعی شد می‌خواستیم آماده باشیم و آماده بودیم.
وی با بیان اینکه سقوط ارتش افغانستان در مقابل طالبان حمله ما را غافلگیر کرد، گفت که پنتاگون از فصل بهار برنامه ریزی‌ها را آغاز کرد و احتمال خروج غیرنظامیان از افغانستان را بررسی کرد.
وزیر دفاع آمریکا افزود ما سناریو‌های مختلف را بررسی کردیم. با فرا رسیدن ماه ژوئن، نیرو‌های آمریکایی در منطقه مستقر شدند.
وی با اذعان به اینکه اگرچه دو روز اول عملیات خروج مشکل بود، مدعی شد نیرو‌های آمریکایی توانستند ظرف ۴۸ ساعت نظم را برقرار کنند و تلاش بسیار مشکل برای خارج کردن هزاران شهروند آمریکایی و افغان در خطر به سرعت آغاز شد.
وزیر دفاع آمریکا ادامه داد ما با نگرانی تصاویر هجوم افغان‌ها به باند فرودگاه و به سوی هواپیمای آمریکا را تماشا کردیم. همه ما صحنه‌های سردرگمی در خارج از فرودگاه کابل را به یاد داریم.
وی مدعی شد هنوز در تلاشیم تا آمریکایی‌هایی را که می‌خواهند از افغانستان خارج شوند، از این کشور تخلیه کنیم.
رئیس پنتاگون ادامه اضافه کرد ما در برنامه ریزی‌ها پیش بینی خارج کردن ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر را کرده بودیم، ولی ۱۲۰ هزار نفر را تخلیه کردند. همچنین برنامه ریزی کرده بودیم که روزانه به طور متوسط ۵ تا ۹ هزار نفر را جابجا کنیم، ولی آن‌ها روزانه ۷ هزار نفر را منتقل کردند.
وی ادامه داد بیش از ۳۸۷ هواپیمای آمریکایی منطقه را ترک کردند که این یعنی به طور متوسط ۲۳ پرواز در روز انجام شده است. در اوج این عملیات، در هر ۴۵ دقیقه یک هواپیما از فرودگاه کابل خارج می‌شد.
وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه این بزرگ‌ترین عملیات تخلیه افراد در تاریخ آمریکا بود، اضافه کرد در طول طولانی‌ترین جنگ آمریکا، دو هزار و ۴۶۱ آمریکایی جان خود را از دست دادند و بیش از ۲۰ هزار نفر دیگر هم مجروح شدند که برخی از این آسیب‌ها درونی است و قابل مشاهده نیست.
رئیس پنتاگون درباره حفظ پایگاه هوایی بگرام در افغانستان نیز اظهار داشت که حفظ آن پایگاه نیازمند آن بود پنج هزار نیروی آمریکایی از آن دفاع کنند و جانشان به خطر افتد در حالیکه به ماموریت محول شده کمکی نمی‌کرد.
به گزارش ایرنا، مقامات پنتاگون با حضور در کنگره به سوالات شدید و سخت کمیته خدمات نیرو‌های مسلح سنا در مورد خروج آشفته و فاجعه بار نیرو‌های آمریکایی از افغانستان پاسخ دادند.
افغانستان طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا بود که از سال ۲۰۰۱ و پس از حملات یازده سپتامبر آغاز شد.
مقامات پنتاگون روز چهارشنبه نیز در مقابله کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا حاضر خواهند شد.
فردا ژنرال فرانک مکنزی رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا "سنتکام" به سوالات سناتور‌ها در خصوص وقایع افغانستان پاسخ خواهد داد.
جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای خاتمه طولانی‌ترین جنگ این کشور، ۱۷ روز تاریک و دلهره آور را برای آمریکایی‌ها و جهان و پایانی مرگبار و پر از درد و رنج را برای مردم افغانستان رقم زد تا در واقع پایان پروژه ناکام "ملت سازی" آمریکا را اعلام کند.
آمریکا در طولانی‌ترین جنگ خود، نزدیک به دو هزار و ۵۰۰ نفر از نظامیانش را از دست داد، اما آنچه دولت بایدن را با چالش اساسی مواجه کرد، کشته شدن ۱۳ نظامی آمریکایی جوان در حمله انتحاری داعش در خارج از فرودگاه کابل است که بسیاری از آن‌ها هنگام حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ نوزاد بودند.
بایدن در نخستین سخنرانی پس از خروج نیروهایش از افغانستان اذعان کرد که این جنگ به مدت دو دهه برای آمریکا روزانه ۳۰۰ میلیون دلار هزینه داشت و واشنگتن با دو گزینه خروج یا افزایش منازعه نظامی روبرو بود.
وی همچنین اذعان کرد روزانه ١٨ سرباز معلول از جنگ، در آمریکا خودکشی می‌کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 اعمال ماه صفر سازمان همکاری شانگهای هفته دفاع مقدس اربعین پنتاگون افغانستان سنای آمریکا اربعین 1400 اعمال ماه صفر سازمان همکاری شانگهای هفته دفاع مقدس اربعین وزیر دفاع آمریکا طولانی ترین جنگ رئیس پنتاگون برنامه ریزی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۶۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد

سخنگوی نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد یک کشتی جنگی این کشور که قرار بود برای کمک به برپایی یک بندر موقت در نزدیکی غزه به مدیترانه شرقی برود، به دلیل آتش‌سوزی در اتاق موتور از ماموریت خارج شده و به پایگاه خود بازگشته است.

 

این سخنگو گفت کشتی باری «جان بوبو» متعلق به نیروی دریایی آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که در مسیر مدیترانه شرقی برای تحویل تجهیزات و نیرو‌های موردنیاز در ساخت پایگاه، در اتاق موتور این کشتی آتش‌سوزی ایجاد شده است.

 

به گفته پنتاگون، مشخص نیست که این تاخیر پیش‌آمده ساخت پایگاه انتقال کمک‌ها را چه مقدار به تاخیر می‌اندازد. پیش‌ازاین پنتاگون اعلام کرده بود که ساخت این پایگاه در اواخر آوریل یا اوایل ماه مه به پایان خواهد رسید.

 

سخنگوی نیروی دریایی ایالات متحده در ادامه گفت: «خدمه کشتی ناچار به تخلیه منطقه حریق شده و با استفاده از کپسول‌های آتش‌نشان آتش را اطفا کردند. این سانحه هیچ تلفاتی نداشته است.»

به گفته مقامات آمریکایی، دلیل آتش‌سوزی هنوز روشن نیست و کشتی برای تعمیرات با استفاده از تنها یک موتور به بندر جکسون‌ویل در آمریکا بازگشته است.

به دلیل مانع‌تراشی‌های رژیم صهیونیستی در ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از مسیر زمینی، ایالات متحده قصد دارد یک پایگاه دریایی در غرب غزه ایجاد کند تا کمک‌های ضروری از این مسیر به مردم غزه تحویل داده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • روزنامه اسراییلی: اسرائیل مسئولیت حادثه در اصفهان را نمی پذیرد
  • دفاع مشروع ایران هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست
  • پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود
  • لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • اذعان پنتاگون به توانمندی نظامی ایران درپاسخ به اسرائیل
  • پنتاگون درباره پاسخ تنبیهی ایران ضد رژیم صهیونیستی چه گفت؟
  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • پنتاگون: کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد